Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #26 Skrevet 3. november 2014 Jeg velger å tro at dette er et tulleinnlegg. Har aldri jobbet sammen med noen som ikke kan elementær prosentregning, og jeg har jobbet lenge som lærer. Anonymous poster hash: 571b5...21e
Puncky med nr tre i magen Skrevet 3. november 2014 #27 Skrevet 3. november 2014 For det første kan det bare ha vært et enkelt spørsmål for å slippe regnestykket selv. Vi har ofte noen tillegg som ikke rammes selv om vi går ned i stilling, slik at det er ikke "bare" å ha enkel prosentregning.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #28 Skrevet 3. november 2014 For det første kan det bare ha vært et enkelt spørsmål for å slippe regnestykket selv. Vi har ofte noen tillegg som ikke rammes selv om vi går ned i stilling, slik at det er ikke "bare" å ha enkel prosentregning. Men hvordan skulle en utenforstående vite hvilke tillegg HI har om hun ikke sier noe om det? Anonymous poster hash: ffa11...891
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #29 Skrevet 3. november 2014 Dette blir for dumt. Historielærer eller ikke, dette er allmenn barneskolematte! Skremmende. Anonymous poster hash: ef35f...e6f
Optatium Skrevet 3. november 2014 #30 Skrevet 3. november 2014 Adjunkt med full ansiennitet har 480 300 i året. Dette gir en månedslønn på 40 025. Reduser med 20% får du 32 020. Så kommer det an på skattetrekket ditt, men la oss si du trekker 32% skatt, da får du utbetalt 21 773kr. Så trekker du ratt fagforening og pensjonstrekk, ca en tusenlapp til. Så ca 20 500 får du utbetalt i 80% stilling.
LME1001 Skrevet 3. november 2014 #31 Skrevet 3. november 2014 10% av 23.200 er 2.320. Ganger med 2 for å få 20% = 4.640 kr. 23.200 minus 4.640 = 18.560 kr
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #32 Skrevet 3. november 2014 Hvor jobber du da HI? Sovet i timen, eller? Trodde at alle lærere i dag var klar over at de skal inkludere regning som grunnleggende ferdighet i fagene sine: "Alle lærere skal ivareta arbeid med regning i opplæringen i sine fag, og de skal legge til rette for at det skjer en progresjon i utviklingen av ferdigheten hos eleven." udir. http://www.udir.no/Utvikling/Ungdomstrinnet/Regning/Regning-som-grunnleggende-ferdighet/Aspekter-ved-regning-som-skal-vektlegges-i-ulike-fag/ Anonymous poster hash: fee85...656
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #33 Skrevet 3. november 2014 Hvis du er lærer bør du vel være i stand til å regne ut dette selv? Å, jeg er så lei av slike kommentarer! Jeg er ikke HI, men jeg er lærer. Har det noen gang falt dere inne at ikke alle lærere har utdannelse innen alle fag? Jeg er ikke bedre til å regne matte enn andre f.eks. fori jeg ikke er mattelærer. Min høyere utdanning er innenfor språk og historie. Anonymous poster hash: 0bb5d...ab9 Hvor jobber du da? Alle lærere i dag må være klar over at de skal inkludere regning som grunnleggende ferdighet i fagene sine, dette er jo bare pinlig for deg. "Alle lærere skal ivareta arbeid med regning i opplæringen i sine fag, og de skal legge til rette for at det skjer en progresjon i utviklingen av ferdigheten hos eleven." udir. http://www.udir.no/U...es-i-ulike-fag/ Anonymous poster hash: fee85...656
Superdolly Skrevet 3. november 2014 #34 Skrevet 3. november 2014 Hvis du er lærer bør du vel være i stand til å regne ut dette selv?Vet du hva en lærer er?? Man har ulike fag. Jeg kan ikke matte, men har master i historie. Get the picture?Anonymous poster hash: 378f4...8aa Da regner jeg med du har fullført både grunnskolen og videregående? Hvis du har kapasitet nok til å ta en master bør prosentregning være lett!! Og ja, jeg vet hva en lærer er - har opp til flere i familien. Broren min er tom mattelærer!!Du skriver "HVIS DU ER LÆRER bør du vel være i stand til å finne ut dette selv". Da gir du rimelig klart inntrykk av at du har høyere forventninger til lærere enn andre på dette området. Hvis ikke hadde du skrevet "hvis du har fullført ungdomsskolen så burde du vel klare å finne ut av dette selv?"Anonymous poster hash: 3957d...772 Burde muligens heller skrevet at til tross for at HI bare er lærer kan man forvente at hun behersker slik helt enkel matematikk. Hadde det vært bedre?Anonymous poster hash: ffa11...891 Det er ikke sikkert det serru - var det ikke historielærer hun var og ikke norsk lærer - var noen litt vanskelige ord inni der..,Anonymous poster hash: 88ce1...176 Nå kan det jo godt hende hun er en norsk lærer selv om hun ikke er norsklærer... (Måtte bare)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå