Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 Jeg trenger å høre hva dere mener.. Føde på Elverum eller Lillehammer? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 59273...45a
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Lillehammer, uten tvil. Langt bedre statistikk mtp rupturer. Har født der 2 ganger, har også hatt barn innlagt på nyfødt intensiv der. Kun positive opplevelser! Anonymous poster hash: 776cc...105
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 lillehammer! sønnen min døde nesten under fødsel i elverum pga dem ikke ville ta haste ks... jenta mi ble tatt med planlagt ks på lillehammer Anonymous poster hash: fa13a...433
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #4 Skrevet 2. november 2014 Lillehammer.. Har hatt 3 fødsler der med div problemer under hver fødsel. Og de har tatt alt alvorlig, og hjelpet til så alt gikk bra. Har også hatt et barn på nyfødtintensiven der, og de er så kjempe flinke der. Anonymous poster hash: a55e3...3ae
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 Lillehammer, helt klart. De har et voldsomt mye bedre rykte enn Elverum. Lillehammer er også godkjent Mor- og barnvennlig-avdeling. Har født der selv, med store komplikasjoner i svangerskapet og ble tatt skikkelig på alvor. Anonymous poster hash: 84ade...cf8
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #6 Skrevet 2. november 2014 Jeg fødte min eldste på Lillehammer, og bedre fødsel tror jeg ikke jeg kunne fått med alt som stod på med meg og baby! Jeg måtte igangsettes pga plager med nyrene mine (baby klemte urinlederen min), og jeg ble fulgt godt gjennom hele prosessen. Følte meg veldig trygg de tre dagene det tok før jeg gikk i fødsel. Etter 14 timer hadde gått med rier uten stopp og vannet hadde gått (fødsel startet med vannavgang) ble baby stresset og jeg var helt tappet, besvimte osv. Da ble jeg kjørt ned til hastesnitt. Følte meg aldri utrygg, legen og de andre hadde full kontroll, jeg ble ledet gjennom alt som skjedde. Baby ble forløst uten problem, og var frisk og rask. Jeg derimot, fikk store blødninger pga utslitt livmor som ikke trakk seg sammen. I 12 timer lå jeg på intensiven, inn og ut av bevissthet og med mange blodoverføringer. Det jeg husker av det hele var trygge ansikter som aldri virket usikre, på tross av 2 liter blod som manglet i kroppen min og svært dårlige verdier. Hadde jeg fått den samme komplikasjonen på Elverum vet jeg ikke om.det hadde gått like bra.... Anonymous poster hash: 67408...d57
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #7 Skrevet 2. november 2014 Tusen takk for mange fine svar.. Da spørs det om det blir Lillehammer (selv om veien er litt lenger dit).. Et spørsmål til: hvordan er det med overnatting for fedre der vs Elverum? Anonymous poster hash: 59273...45a
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #8 Skrevet 2. november 2014 Jeg fikk enerom (hu med blodtapet og greier), så far fikk sove på samme rom som meg, på gulvet på en feltseng riktignok, og han måtte betale en liten sum for mat osv, men han fikk nå være der uansett. Vet ikke om de har fått barselhotell i løpet av seks år, men har de ikke det og du ikke får familierom må far belage seg på å kjøre til/fra. Og man ligger på flermannsrom ofte. Men for meg er det en liten pris for en trygg fødsel. Anonymous poster hash: 67408...d57
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #9 Skrevet 2. november 2014 Følger! Skal føde på Lillehammer, men kun fordi jeg må føde på kvinneklinikk. Fødte storesøster på Elverum for 3 år siden, har kun positive erfaringer derfra! Lang, tung fødsel, med stor blødning og 1 uke på barsel, -men følte meg veldig godt ivaretatt! Lurer også på det med fedre (og evt søsken) på Lillehammer... Lurer også på om man får låne klær til baby under barsel opphold. Pluss får bleier og bind? Anonymous poster hash: d11ff...064
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #10 Skrevet 3. november 2014 De har pasienthotell man kan bo på hvis man har ukomplisert fødsel og friskt barn. Ellers kan far sove på feltseng hvis man får enerom. Det koster 300 i døgnet tror jeg, inkludert mat. Man får alt man trenger av bleier og bind, og man får låne klær til baby så lenge man ligger på barsel. På pasienthotellet må man ordne alt slikt selv. Anonymous poster hash: 776cc...105
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #11 Skrevet 3. november 2014 Har ikke så god erfaring fra Lillehammer, kommer allikevel til å føde der nå også fordi det er mest praktisk i forhold til barnevakt. Problemet for meg var at de glemte igjen kompress når jeg ble sydd etter fødsel. Det tok tid før jeg oppdaget det og det var både ekkelt og farlig. I tillegg er jeg skuffet over ammepoliklinikken. Trengte virkelig hjelp, men ble bare avvist. Anonymous poster hash: 28b45...98c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #12 Skrevet 3. november 2014 Jeg fødte min eldste på Lillehammer, og bedre fødsel tror jeg ikke jeg kunne fått med alt som stod på med meg og baby! Jeg måtte igangsettes pga plager med nyrene mine (baby klemte urinlederen min), og jeg ble fulgt godt gjennom hele prosessen. Følte meg veldig trygg de tre dagene det tok før jeg gikk i fødsel. Etter 14 timer hadde gått med rier uten stopp og vannet hadde gått (fødsel startet med vannavgang) ble baby stresset og jeg var helt tappet, besvimte osv. Da ble jeg kjørt ned til hastesnitt. Følte meg aldri utrygg, legen og de andre hadde full kontroll, jeg ble ledet gjennom alt som skjedde. Baby ble forløst uten problem, og var frisk og rask. Jeg derimot, fikk store blødninger pga utslitt livmor som ikke trakk seg sammen. I 12 timer lå jeg på intensiven, inn og ut av bevissthet og med mange blodoverføringer. Det jeg husker av det hele var trygge ansikter som aldri virket usikre, på tross av 2 liter blod som manglet i kroppen min og svært dårlige verdier. Hadde jeg fått den samme komplikasjonen på Elverum vet jeg ikke om.det hadde gått like bra.... Anonymous poster hash: 67408...d57 Det samme opplevde jeg når jeg fødte på Elverum og jeg fikk en fantastisk behandling og oppfølging. Jeg hadde ikke tvilt et sekund med å føde på Elverum igjen hvis det ble aktuelt. Anonymous poster hash: 20d54...90c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå