Gå til innhold

Blir gal av piping i ørene/hode!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her for to dager siden fikk jeg plutselig skikkelig piping i ørene, eller hodet. Høres ut som begge deler. Det forsvinner ikke, og jeg hører det selv om det er lyder rundt.. Føles også ut som ørene mine er helt tette. 
Jeg er livredd for at jeg har fått varig tinnitus og at dette er noe jeg blir nødt til å leve med! Det hadde jeg ikke taklet. 

Har i den siste tiden stresset mye, hatt mye angst og bekymringer, så har et håp at det kan ha kommet pga det! 

Noen som har noen erfaringer med dette?
Kan man få tinnitus av angst og stress, og kommer det til å forsvinne om det er derfor? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det likedan ei ukes tid. Piping og svimmel. Stresser mye på jobb.. Googlet og skremt meg selv med å lese diagnoser. Endte med kraftig forkjølelse og hangle enda. Men pipingen er borte(håper jeg). Kan hende det er forkjølelse på vei og ørene er tette? Piping er vel at det er trykk inni der..

Anonymous poster hash: 3691d...d57

Skrevet

Jeg har hatt det likedan ei ukes tid. Piping og svimmel. Stresser mye på jobb.. Googlet og skremt meg selv med å lese diagnoser. Endte med kraftig forkjølelse og hangle enda. Men pipingen er borte(håper jeg). Kan hende det er forkjølelse på vei og ørene er tette? Piping er vel at det er trykk inni der..

Så pipinga de forsvant av seg selv etter en uke? det hørtes betryggende ut. Har googlet masse jeg å, å nå er jeg så skremt! Jeg har begynt å få ganske vondt i halsen faktisk, men ikke tett i nesa eller noe, så rart jeg skulle fått så mye piping pga av det. Vært ganske svimmel i det siste jeg også. Får ta meg en tur til legen i morgen om det ikke forsvinner.. Kan jo kanskje være for mye ørevoks å? Håper virkelig ikke dette er noe jeg må har resten av livet :( 

Skrevet

Sus i ørene har jeg hatt konstant i 10-15 år. Det er slitsomt, men til å leve med. Mange er hardere rammet enn meg, og da kan tinnitus gå ut over livskvaliteten. Du kan få noe hjelp i helsevesenet, ta det opp med legen hvis lyden ikke forsvinner i løpet av noen dager.

Anonymous poster hash: fc209...6d6

Skrevet

Sus i ørene har jeg hatt konstant i 10-15 år. Det er slitsomt, men til å leve med. Mange er hardere rammet enn meg, og da kan tinnitus gå ut over livskvaliteten. Du kan få noe hjelp i helsevesenet, ta det opp med legen hvis lyden ikke forsvinner i løpet av noen dager.

Huff stakkkars deg. Hvordan takler du å leve med det? hva var grunnen til at du fikk det? kom det bare helt sånn plutselig? 

Skrevet

Jeg trodde også at jeg hadde fått tinnitus. Det viste seg at susing/piping i øremerket er et symptom på at jernlagrene mine var tomme. Jeg skjønte det ikke før etter at det forsvant at det var forårsaket av jernlagrene.

Anonymous poster hash: cad45...5c2

Skrevet

Jeg trodde også at jeg hadde fått tinnitus. Det viste seg at susing/piping i øremerket er et symptom på at jernlagrene mine var tomme. Jeg skjønte det ikke før etter at det forsvant at det var forårsaket av jernlagrene.

Tok det lang tid før det forsvant da? godt du ble kvitt det :) 

Skrevet

Tok det lang tid før det forsvant da? godt du ble kvitt det :)

Ca 3 måneder, jeg måtte ta en hestekur med jerntabletter for å komme i nærheten av minimum man bør ha av ferritinnivå. Jeg har alltid hatt lave jernlagre så jeg fungerer greit med nivåer hvor andre hadde vært sengeliggende. Men den gangen jeg fikk tinnitus-symptomer så var lagrene helt tomme og jeg var skikkelig sliten og alenetid standen var ikke spesielt bra.

Håper at det snart går over for deg også, hi:-) piping kombinert med svimmelhet kan være indikator på at du bør sjekke blodverdiene dine. Lykke til!

Skrevet

Huff stakkkars deg. Hvordan takler du å leve med det? hva var grunnen til at du fikk det? kom det bare helt sånn plutselig?

Aner ikke hva som utløste øresusen. Det er mest plagsomt når jeg blir sliten. Volumet stiger omvendt proporsjonalt med mitt energinivå.

Skrevet

Ja det forsvant.. Det kom først, så vondt i halsen. Så mulig det er slikt virus som går. Bli skremt av å Google symptomer ja😁😁. Håpe det hår over med deg og! Bare slapp og tett i hode nå.

Skrevet

Takk dere :) håper den forsvinner jeg å! er jo veldig rart at den kommer sånn plutselig uten grunn. Jeg har jo ikke vært i nærheten av høye lyder eller noen ting.. Innimellom verker det også ganske mye i ørene, men det går over igjen ganske kjapt..! Krysser fingrene for at legen finner noe inni øret mitt :P 

Skrevet

Stress, angst og bekymringer kan gjøre skulder-nakkemuskulaturen stram, og det kan hos noen gi øresus, også ganske høye lyder. Det samme kan låsninger i nakken gjøre.

Du skriver at det verker i ørene innimellom. Kan jo også hende du er borti en ørebetennelse. Ikke alle som får grusomme smerter slik mange beskriver det som. Det kan også gi øresus.

Anonymous poster hash: ab781...358
Skrevet

Stress, angst og bekymringer kan gjøre skulder-nakkemuskulaturen stram, og det kan hos noen gi øresus, også ganske høye lyder. Det samme kan låsninger i nakken gjøre.

Du skriver at det verker i ørene innimellom. Kan jo også hende du er borti en ørebetennelse. Ikke alle som får grusomme smerter slik mange beskriver det som. Det kan også gi øresus.

Anonymous poster hash: ab781...358

Jeg sliter veldig med stam nakke og skuldre. kanskje det er derfor da :D men da går vell susinga over når jeg blir bedre der? 

Skrevet

Denne pipingen blir bare verre og verre! Nå er jeg ganske sikker på at den aldri kommer til å forsvinne..! Så nå sitter jeg å er så lei meg for at hele livet mitt er ødelagt! :( Jeg kommer aldri til å klare å leve med denne pipinga. den er så ekstrem at ingen lyder klarer å overdøve den. Jeg hører den hele tiden, og det gjør så vondt! 

Anonymous poster hash: c4594...ed4
Skrevet

Tinnitus som er forårsaket av stress kan gå over hvis du greier å stresse ned/spenne av. Ofte kan det bli en ond sirkel, hvor man spenner seg mer fordi det piper, og da piper det mer osv. Noen kiropraktorer kan hjelpe til med dette, meditasjon kan hjelpe, det finnes mange avspenningsteknikker.

Varig tinnitus kommer ofte av hørselsskade. Da er det ikke mulig å bli kvitt tinnitusen, men man må lære seg teknikker for å fokusere vekk fra lyden og over på noe annet. Dette finnes det metoder for, men du kan også prøve selv, hver gang du blir opphengt i lyden, så fokuser på noe annet, en sang, f.eks, eller noe som funker for deg.

Jeg kjenner en som har varig jetfly-lyd hele tiden, nå må han fokusere hvis han i det hele tatt skal merke den. Men ved forkjølelser eller mye stress, kommer det andre tilleggslyder, og det kan være slitsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...