Gå til innhold

Sviske til baby 5 mnd

Anbefalte innlegg

Hvor mye sviskemos og sviskedrikk kan man gi til en baby på 5 mnd? Får grøt hver kveld + litt frukt og ellers bare morsmelk. Men blir så hard i magen:( han kan spise og drikke tonnevis av svisker, men hvor mye man kan Max gi? Det står jo ingenting på glassene fra nestle!

Håper kone kan svare meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179095-sviske-til-baby-5-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også lurt på dette. Tenkte at hvis jeg tok for mye, så kunne hun kanskje få skikkelig diare og bli dehydrert. Men den mengden svisker som jeg har gitt frem til nå har ikke gjort avføringen i nærheten av myk en gang. 

Og jeg regner med at det ikke er noen andre faremomenter med å gi mye svisker enn dette med diare og dehydrering... Så min konklusjon er at man kan gi så mye som man vil, så lenge man følger med på avføringa. Og det gjør man jo nettopp dersom man først gir svisker siden det oftest introduseres fordi baby har treig mage.

Foreslår at du også introduserer maltekstrakt, hvis ikke du har gjort dette enda? Skal jo være bra det også. Funker på mi. Hu får sviskemos i grøten (cirka 1/3-1/2 glass), og så får hun 1 teskje malt i middagsmat (glass til 4 måneder) og 1 teskje malt i kveldsavokadoen (hjemmelaget/most). Hu hadde forstoppelse her før jeg begynte med svisker og malt, men nå kommer alt ut uten at hu griner mens hu presser. Ligger faktisk å presser nå as we speak, hehe. Får stikke og skifte bleie :P:)

Anonymous poster hash: 0c022...eb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...