Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #26 Skrevet 2. november 2014 Her i huset ønsker vi oss nye dessertskåler i år. Pleier få gaver for 1000kr fra svigers, 1500 kr fra mamma og 2500 kr fra pappa. Og barnet vårt får for samme summen fra alle. Anonymous poster hash: de4c8...0c3
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #27 Skrevet 2. november 2014 Tenk at man må spørre fremmede på er forum for å finne ut hva en ønsker seg til jul. Det samme gjelder tråder med på spørsmål om hva man kan kjøpe til egne barn. En 3 åring og 7 åring må jo ha egne ønsker? Helt greit å lure på hva man kjøper til Tantungene på 14 og 17, men egne barn Og seg selv? Syns julen bør nytes som en familietid og ikke overforbruk av ting man ikke trenger. Vi gir gaver som kan brukes opp om personen ikke ønsker seg noe spesielt. Vi får sengklær av mine foreldre og penger øremerket resturanttur til meg og mannen! Av svigerforeldre får vi håndklær. Greit å fornye slikt ting. I tillegg til penger øremerket hotellnatt! :-) Av mannen får jeg ingenting, vi har avtalt vi ikke kjøper gaver til hverandre. Men det dukker alltid opp småting som vi har nevnt i løpet av året. Det er sånt jeg blir glad for, han har lagt merke til småting jeg har nevnt for flere måneder siden! :-) Ungene får 400 kr sammen og får gå på kjøpesenter og handle gaver til oss. Alltid moro hva de kommer med og som regel veldig gjennomtenkt! De mest spennende gavene er de ungene har lagt på skolen! Anonymous poster hash: 3f7c6...afa
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #28 Skrevet 2. november 2014 Vi sliter også litt med ønskelista. Ikke fordi mannen og jeg ikke ønsker oss personlige ting, men fordi svigermor insisterer på at gaver skal gis til par når man er gift. Hun kan dermed ikke gi et par ullsokker til hver av oss. Vi ønsker oss ingen ting til huset eller andre "felles"gaver, og hun har sagt rett ut at "geiter, høner og sånt tullball" kommer hun aldri til å gi oss. Vi må derfor finne på noe å ønske oss sammen. Det føles veldig unødvendig, men vi har gitt opp å prøve å få henne til å innse at det ville vært mye hyggeligere om hun f.eks hadde kjøpt håndkremen fra min ønskeliste og ei bok fra mannens, enn et par lysestaker til oss begge som vi hverken har lyst på eller plass til. Anonymous poster hash: bb16a...1b9 "Tullball" å gi gaver til noen som virkelig trenger det?? Grøss... Når det er så vanskelig å finne på noe man ønsker seg, vil jeg anta at man har det man trenger. Og så er det mennesker som ikke har mat!!!! Vi gir tullball til alle voksne, og hvis de blir misfornøyde får de bare bli det. Anonymous poster hash: 53b85...a23 Nå er det svigermor som synes at det er tullball, Det var derfor jeg skrev det i anførselstegn og skrev "hun har sagt..." Vi synes ikke det er tullball, og har ønsket oss det flere ganger. Anonymous poster hash: bb16a...1b9
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #29 Skrevet 2. november 2014 Vi sliter også litt med ønskelista. Ikke fordi mannen og jeg ikke ønsker oss personlige ting, men fordi svigermor insisterer på at gaver skal gis til par når man er gift. Hun kan dermed ikke gi et par ullsokker til hver av oss. Vi ønsker oss ingen ting til huset eller andre "felles"gaver, og hun har sagt rett ut at "geiter, høner og sånt tullball" kommer hun aldri til å gi oss. Vi må derfor finne på noe å ønske oss sammen. Det føles veldig unødvendig, men vi har gitt opp å prøve å få henne til å innse at det ville vært mye hyggeligere om hun f.eks hadde kjøpt håndkremen fra min ønskeliste og ei bok fra mannens, enn et par lysestaker til oss begge som vi hverken har lyst på eller plass til. Anonymous poster hash: bb16a...1b9 "Tullball" å gi gaver til noen som virkelig trenger det?? Grøss... Når det er så vanskelig å finne på noe man ønsker seg, vil jeg anta at man har det man trenger. Og så er det mennesker som ikke har mat!!!! Vi gir tullball til alle voksne, og hvis de blir misfornøyde får de bare bli det. Anonymous poster hash: 53b85...a23 Nå er det svigermor som synes at det er tullball, Det var derfor jeg skrev det i anførselstegn og skrev "hun har sagt..." Vi synes ikke det er tullball, og har ønsket oss det flere ganger. Anonymous poster hash: bb16a...1b9 Ja, men man gir ikke geit, adoptivbarn, støttemedlemskap i div. organisasjoner o.l. til andre. Det er sånn man velger selv, og ikke noe andre skal presse på deg. Velger å gi en liten personlig oppmerksomhet til de jeg bryr meg om, og så støtter jeg heller organisasjoner selv. Føler ikke for å vise alle hvor edel jeg er på julekvelden. Anonymous poster hash: 6170e...1da
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #30 Skrevet 2. november 2014 Jøss, så heldig dere er med så gavmilde familier. Her fikk jeg om mannen en Kong Harald konfekt fra mine foreldre, og 2 håndklær fra svigers. Er det virkelig vanlig med så dyre gaver?? Anonymous poster hash: 6170e...1da Må si det er mer uvanlig med den type gaver dere får. Jeg hadde helt ærlig blitt skikkelig skuffet over å få en eske konfekt i gave av mine foreldre. Ikke fordi jeg ikke liker sjokolade, men fordi det er en gave med lite omtanke i. Det er slikt jeg kjøper på bensinstasjonen i farta til 'grandonkel Sverre' som jeg hadde glemt at kommer på årets juleselskap. For å di det brutalt ærlig. Samtidig er det ikke sånn at jeg forventer veldig dyre gaver, selv om jeg ofte får det. Det jeg forventer er gaver som vitner om at mine egne foreldre kjenner meg, om du skjønner hva jeg mener. Anonymous poster hash: 1293d...61a Skuffet over konfekten, ja. Spesielt siden jeg vet at venner og slekt får det samme. Er kanskje litt snåle gaver fra foreldre og svigers, men trodde ikke det var vanlig med julegaver som koster flere tusen. Hva med dere andre, får alle så kostbare gaver? Ikke rart om mange setter seg i gjeld for å kjøpe gaver. Anonymous poster hash: 6170e...1da Jeg får ikke så dyr gave, mamma gir sånn ca rundt 500 tror jeg. Utenom det får jeg gaver av 2 søsken til rundt 200 - 400 kroner. Men det er mange av mine kolleger som får gaver i flere tusen kroners klassen. Anonymous poster hash: d80a4...edc
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #31 Skrevet 2. november 2014 Jøss, så heldig dere er med så gavmilde familier. Her fikk jeg om mannen en Kong Harald konfekt fra mine foreldre, og 2 håndklær fra svigers. Er det virkelig vanlig med så dyre gaver?? Anonymous poster hash: 6170e...1da Jeg pleier å få gave fra mine foreldre til rundt 3000 kr, og da er det til meg personlig som smykker, klær, spabehandling, bøker mm, og det samme gjorde min eksmann (han fikk som regel fotoutstyr). I tillegg får jeg og min søster alltid 20000 kr hver. Anonymous poster hash: 049ea...6f8 Bortskjemt Anonymous poster hash: d80a4...edc
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #32 Skrevet 2. november 2014 Mine foreldre gi alltid 10.000,- i kontanter. Kan dere ikke løse dere cash eller gavekort? Anonymous poster hash: 33c2d...c75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå