Gå til innhold

Forslag til hva vi kan ønske oss til jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ønsker meg en lenestol, nytt gulvtepppe og kommode til gangen. Smykker,skjerf,lue, ullsokker. Sengetøy.

Termos,tursekk og turbukse

Kjøkkenmaskin.

Sønnen ønsker seg nettbrett,spill,lego,dvder klær,stormberg tøy, ski og akebrett.

Mye dyre ønsker på oss,syns jeg. Og vi ønsker oss da gavekort til dette. Så kjøper vi gjerne på salg på nyåret.

Vi ønsker oss både ting vi trenger og ting vi ikke har råd til ellers.

Endret av Hønemor30

Kjøkkenmaskin, blender, kaffetrakter.

Vaser, lamper eller kunst.

Turutstyr/hobbyutstyr/verktøy.

Brettspill.

Smykker, klokker, vesker, skjerf.

Høytalere.

Jeg har litt samme "problemet", er egentlig ingenting jeg "trenger", så det blir mye av det over :P 

Anonymous poster hash: a4360...403

Jøss, så heldig dere er med så gavmilde familier. Her fikk jeg om mannen en Kong Harald konfekt fra mine foreldre, og 2 håndklær fra svigers.

Er det virkelig vanlig med så dyre gaver??

Anonymous poster hash: 6170e...1da

Jøss, så heldig dere er med så gavmilde familier. Her fikk jeg om mannen en Kong Harald konfekt fra mine foreldre, og 2 håndklær fra svigers.

Må si det er mer uvanlig med den type gaver dere får. Jeg hadde helt ærlig blitt skikkelig skuffet over å få en eske konfekt i gave av mine foreldre. Ikke fordi jeg ikke liker sjokolade, men fordi det er en gave med lite omtanke i. Det er slikt jeg kjøper på bensinstasjonen i farta til 'grandonkel Sverre' som jeg hadde glemt at kommer på årets juleselskap. For å di det brutalt ærlig. Samtidig er det ikke sånn at jeg forventer veldig dyre gaver, selv om jeg ofte får det. Det jeg forventer er gaver som vitner om at mine egne foreldre kjenner meg, om du skjønner hva jeg mener.

Anonymous poster hash: 1293d...61a

Her er det værtfall helt vanlig med slike gaver ja. Vi pleier å få for mellom 1000 og 3000 av hvert "sett" foreldre her, og såvidt jeg har hørt fra andre og hva de har fått er det vanlig i omgangskretsen vår.

Anonymous poster hash: e9dec...07f

Annonse

Må si det er mer uvanlig med den type gaver dere får. Jeg hadde helt ærlig blitt skikkelig skuffet over å få en eske konfekt i gave av mine foreldre. Ikke fordi jeg ikke liker sjokolade, men fordi det er en gave med lite omtanke i. Det er slikt jeg kjøper på bensinstasjonen i farta til 'grandonkel Sverre' som jeg hadde glemt at kommer på årets juleselskap. For å di det brutalt ærlig. Samtidig er det ikke sånn at jeg forventer veldig dyre gaver, selv om jeg ofte får det. Det jeg forventer er gaver som vitner om at mine egne foreldre kjenner meg, om du skjønner hva jeg mener.

Anonymous poster hash: 1293d...61a

Skuffet over konfekten, ja. Spesielt siden jeg vet at venner og slekt får det samme. Er kanskje litt snåle gaver fra foreldre og svigers, men trodde ikke det var vanlig med julegaver som koster flere tusen.

Hva med dere andre, får alle så kostbare gaver? Ikke rart om mange setter seg i gjeld for å kjøpe gaver.

Gjest lillehi

Gavekort

God mat

Massasje/fotbehandling/spa

Gode hår/hudprodukter

Klær

Penger

Bøker

Kino/teaterbilletter

Håndklær

Sengesett

Dette er ting jeg ville ønsket meg, kanskje noe passer for deg/dere og😃

Endret av lillehi

Annonse

oi, jeg tenker ikke at jeg mangler noen ting, men mange "unødvendige ting" jeg ønsker meg... dersom dere har problemer av å finne ut av hva dere ønsker dere til jul tenker jeg dere har en økonomi som tilsier at dere har alt dere trenger og mer til!

om jeg hadde alt jeg øsnket meg, da ville jeg ønsket meg gavekort til opplevelser, som en konsert eller forestilling e.l. :)

Anonymous poster hash: 3f81d...a5e

Vi sliter også litt med ønskelista. Ikke fordi mannen og jeg ikke ønsker oss personlige ting, men fordi svigermor insisterer på at gaver skal gis til par når man er gift. Hun kan dermed ikke gi et par ullsokker til hver av oss. Vi ønsker oss ingen ting til huset eller andre "felles"gaver, og hun har sagt rett ut at "geiter, høner og sånt tullball" kommer hun aldri til å gi oss. Vi må derfor finne på noe å ønske oss sammen. Det føles veldig unødvendig, men vi har gitt opp å prøve å få henne til å innse at det ville vært mye hyggeligere om hun f.eks hadde kjøpt håndkremen fra min ønskeliste og ei bok fra mannens, enn et par lysestaker til oss begge som vi hverken har lyst på eller plass til.

Anonymous poster hash: bb16a...1b9

Oj, dyre gaveønsker gitt! Ikke vanlig i min familie iallfall. Foreldrene mine er dem eneste som jeg ønsker meg noe hos, men ikke alltid. Får for ca 500 kr.

Fra søsken ol får jeg vin, sjokolade, sokker, krus, te, kubbelys, servietter osv. Vi handler for rundt 150 kr. Av mannen..trolig ingenting i år eller kanskje en krem eller nå.

Anonymous poster hash: e646f...0ff

Vi sliter også litt med ønskelista. Ikke fordi mannen og jeg ikke ønsker oss personlige ting, men fordi svigermor insisterer på at gaver skal gis til par når man er gift. Hun kan dermed ikke gi et par ullsokker til hver av oss. Vi ønsker oss ingen ting til huset eller andre "felles"gaver, og hun har sagt rett ut at "geiter, høner og sånt tullball" kommer hun aldri til å gi oss. Vi må derfor finne på noe å ønske oss sammen. Det føles veldig unødvendig, men vi har gitt opp å prøve å få henne til å innse at det ville vært mye hyggeligere om hun f.eks hadde kjøpt håndkremen fra min ønskeliste og ei bok fra mannens, enn et par lysestaker til oss begge som vi hverken har lyst på eller plass til.

Anonymous poster hash: bb16a...1b9

"Tullball" å gi gaver til noen som virkelig trenger det?? Grøss...

Når det er så vanskelig å finne på noe man ønsker seg, vil jeg anta at man har det man trenger. Og så er det mennesker som ikke har mat!!!!

Vi gir tullball til alle voksne, og hvis de blir misfornøyde får de bare bli det.

Anonymous poster hash: 53b85...a23

Jeg pleier å få gave fra mine foreldre til rundt

3000 kr, og da er det til meg personlig som smykker, klær, spabehandling, bøker mm, og det samme gjorde min eksmann (han fikk som regel fotoutstyr). I tillegg får jeg og min søster alltid 20000 kr hver.

Anonymous poster hash: 049ea...6f8

Kjenner jeg blir kvalm av det forferdelige overforbruket jeg må være en del av... Hvis du virkelig trenger hjelp feature fremmede til å finne ut hva du skal ønske deg til jul, har du virkelig ikke mye å bekymre deg for. Annet enn at du er med på å kjøre miljøet rett vest. Sykt at voksne mennesker vil ha gaver. Enten de koster 2000,- og er en "skikkelig" ting eller bare 200,- og er noe fæl. Like tullete begge deler!!!!

Anonymous poster hash: bf130...207

Ser det er mye snakk om dyre ønsker. Vi er jo alle fra ulike familier,med ulike tradisjoner og økonomi. Jeg får dyr gave av mine foreldre og besteforeldre. Resten av familien kjøper ikke dyre gaver til hverandre. Det er ikke prisen som er viktig her. Det er tanken bak det man gir. Om det er noe kjøpt,hjemmelaget eller opplevelser spiller ingen rolle for meg. Personlig legger jeg mye tid og tanker i gaver jeg gir. Jeg ønsker å gi de jeg er glad i.noe de kan ha glede av. Fordi de er flotte mennesker jeg er heldig å ha i livet mitt.

Jeg har ikke penger til å kjøpe alt jeg trenger i hverdagen, så her ønskes slikt til jul.

Undertøy, treningstøy, friluftslivtøy er alltid på ønskelisten. Kokebøker, vanlige bøker, noter, kjøkkenutstyr og lys kommer alltid godt med.

I år ønsker vi oss stavmikser, håndholdt støvsuger, nye håndklær, bæremeis, og julepynt.

Fra mine foreldre får vi for 1500 ca, og 1000 fra hans.

Gir gor det samme tilbake.

Gjest lillehi

3000 kr, og da er det til meg personlig som smykker, klær, spabehandling, bøker mm, og det samme gjorde min eksmann (han fikk som regel fotoutstyr). I tillegg får jeg og min søster alltid 20000 kr hver.

Anonymous poster hash: 049ea...6f8

Wow😱

Vi pleier å få 500 kr kvar frå foreldra våre, og kjøper feks nytt godt sengetøy i sateng, byter ut slitne gryter eller steikepanner, fornyar det gamle og billege kvardagsserviset frå hybeltida for 20 år sidan, -eller noko anna vi treng. I tillegg får vi gjerne ein pakke med heimestrikka ullsokkar, ei bok el.

Vi vaksne får ikkje så mange julegåver lengre, til søskena våre har vi avtalt å gje til veldedige formål.

Til mannen kjøper eg gjerne ei bok han har lyst på og litt klede han treng, feks ny ytterjakke el. Han likar ikkje å handle klede, og set pris på hjelp til det.

Byter smågåver med venninner, og får feks god håndkrem, litt eksklusiv mat feks frå bondens marked, ny julepynt osv

Vi er så heldige at vi har råd til det vi treng, og har ikkje så mange ynskje til jul.

Dei kjekkaste pakkane er dei som ungane har styra med i barnehagen :)

Er det virkelig vanlig med så dyre gaver??Anonymous poster hash: 6170e...1da

3000 kr, og da er det til meg personlig som smykker, klær, spabehandling, bøker mm, og det samme gjorde min eksmann (han fikk som regel fotoutstyr). I tillegg får jeg og min søster alltid 20000 kr hver. Anonymous poster hash: 049ea...6f8

20.000,-?????!?!!!!!!!!! Satan.

Anonymous poster hash: 5b3a6...921

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...