Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått innkalling til duotest på Rikshospitalet i dag og skal dit om litt over to uker. Jeg er da 11+3 uker på vei.. Men har noen spørsmål angående testen da jeg har hørt/ lest mye forskjellig..

Tas blodprøve samme dag? Må ikke blodprøve egentlig tas 1-2 uker før ultralyden?

Vil vi få et svar med en gang?

Hvor lang tid tar en slik test?

Må man faste før blodprøven eventuelt?

Synes det stod veldig lite forklart i brevet fra riksen.. Og tenkte å høre her før jeg ringer dit med alle spørsmålene jeg sitter med.. :)

Fortsetter under...

Du fikk vel rekvisisjon på blodprøven med brevet? Det kan hende de tar prøven samme dag i Oslo. For oss som bor i nord må prøve n sendes til Trondheim for analyse og bør tas ei uke før timen for å få endelig svar mens du er på ul.

Trenger ikke å faste.

Anonymous poster hash: 734d2...861

Blodprøven tas i forkant av ultralyden, og om du ikke har tatt tidlig ultralyd i tidligere svangerskap så skal du også få tilbud om en veiledningstime før ultralyd og blodprøver tas. Blodprøvene som tas på Oslo universitetssykehus sendes også til Trondheim for analyse. Selve ultralyden tar ca. 15 min eller noe lenger om det er vanskelige undersøkelsesforhold. Svaret får du samme dag om blodprøvene er tatt på forhånd, ellers kan det ta en ukes tid. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 23f80...f68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...