Gå til innhold

Flytte ut av Oslo, men fortsatt beholde jobben i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi er i samme situasjon. Bor i oslo, men vil gjerne ha hus. Problemet vårt er at samboern jobber på alnabru, der det er dårligst bussforbindelse og vil være avhengig av bil. Har et vennepar som har kjøpt hus på myrvoll. I oppegård kommune tror jeg. Stort hus til grei pris, 5 min å gå fra togstasjon og derfra 18 min til sentrum veldig fint der. Men helt håpløst om du må bruke bil....Anonymous poster hash: 236e8...42a

Men da er Lørenskog, Skedsmo og Ullensaker helt perfekt da! Ikke noe særlig kø før Ulven på den veien der!
Østre aker vei? Er det virkelig så lite trafikk? Vet jo lite om rushtrafikken siden vi bor og jobber i oslo. Har kjørt inn mot byen på e6 (fra moss-siden) og e18 fra Sandvika i rushtiden. Ser helt potte tett ut med biler. Og ja, elbil er bra alternativ, men kan ikke kjøpe hus med det som strategi. Godene ved elbil kan forsvinne iløpet av en regjering eller to.

Anonymous poster hash: 236e8...42a

Kan ikke kjøre E6 altså? Trodde Østre Aker vei var mere Økern.. Men er ikke mye kø innover der før du kommer til Ulven /Ring 3 nei. Kjørte den veien før og køen begynte aldri før Ulven"splitten".

Er forresten mere kø på vei hjem når jeg tenker meg om.. altså nordover. Men jeg kjørte Rv 4 til Grorud og så ned gjennom Groruddalen (husker ikke hva den veien heter i farta). Da var det ikke kø før Olavsgaard/Hvam.

Endret av C&M&H
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tuuusen takk for mange gode tips!

Jeg er alene med barn, og har ikke råd til bolig av ønsket størrelse i Oslo, og heller ikke tid til å pendle langt. Derav "strenge" krav til reisetid og ønske om å flytte ut.

Er ikke avhengig av byen i det hele tatt, men bør ikke være for langt unna skole og handlemuligheter. Kan ikke bruke lang tid både til barnehage og deretter videre til jobb. Har forøvrig vurdert å bytte jobb også, men er storfornøyd med jobben min, så har ikke lyst til å slutte.

Hi

Anonymous poster hash: 912ea...064

Skrevet

Nittedal er også fint. 20 min med tog til sentrum:)

Skrevet

Nesodden er veldig fint, med sjø og skog, og hyggelig nærmiljø. Men: det tar 23 minutter med båten til Aker Brygge om morgenen, så med dine krav til reisetid måtte det være noe som er sentralt på halvøya og ikke så langt fra båten. Selve båtturen er forøvrig ikke så verst, kaffe, avis og utsikt over fjorden. En del spiser frokost på båten også. Mye bedre enn å sitte og humpe på en buss.

Nå har vel ikke akkurat Nesodden "overkommelige" boligpriser da... :) Da kan man vel like så godt kjøpe seg hus i Oslo.

Anonymous poster hash: 2def5...edb

Det er MYE billigere her enn i Oslo. Rundt fire millioner for rekkehus med den mest sentrale og attraktive beliggenheten, billigere litt lenger inn. Samme type hus koster fra seks millioner og oppover i Oslo. Du tenker kanskje på Nesøya?

Skrevet

Hagan i Nittedal kommune er også en fin plass :-)

Skrevet

Kom til Son! En perle av en liten "sørlandsby" ved fjorden. Mange strender, spa, restauranter og små caféer. Mange barnehager, gode skoler og utrolig mange fritidsaktiviteter! 37 min med toget til Oslo. 😊

Anonymous poster hash: 3c4d1...6d7

Enig! Son er perfekt for barn. Bading og kos på sommeren, skiløyper, skøytebaner og slalåmbakke på vinteren. Svømmebasseng (med vann, faktisk), tennishall, ridesenter, fotballbane, idrettshall, korps, speider, golfbane, seilforening, flott natur etc. Mange som har flyttet hit fra Oslo pga barna. Dermed blir det et levende og godt miljø med mange ildsjeler. Koselig sentrum med caféer og gallerier.

Anonymous poster hash: d5433...3fe

Skrevet

Holmlia i Oslo, billig og 12 min med toget til Oslo s.

Eller ski, Ås, Vestby.

Anonymous poster hash: 6900f...537

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...