Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #1 Skrevet 30. oktober 2014 Hvor er det smart å se etter hus? Jobber i Oslo sentrum, og tenker pendle via tog/buss. Hvilke steder har et godt egnet kollektivtilbud og overkommelige huspriser? Bør forøvrig ikke være lengre ut enn 30-maks 45 min inn til Oslo. Trenger sårt tips! Anonymous poster hash: 912ea...064
C&M&H Skrevet 30. oktober 2014 #2 Skrevet 30. oktober 2014 Lillestrøm er det perfekt å pendle til Oslo fra, men dyrt... Vi bor på Skedsmokorset. Liker oss her, og rimeligere boligpriser. Tar normalt 30 minutt med buss til sentrum, men i rushen går det fort 45 minutt...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #3 Skrevet 30. oktober 2014 Lillestrøm er det perfekt å pendle til Oslo fra, men dyrt... Vi bor på Skedsmokorset. Liker oss her, og rimeligere boligpriser. Tar normalt 30 minutt med buss til sentrum, men i rushen går det fort 45 minutt... Ja, det er det jeg har tenkt og, at Lillestrøm fort blir i dyreste laget. Hvordan er det å bo på Skedsmokorset? Anonymous poster hash: 912ea...064
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #4 Skrevet 30. oktober 2014 Vi bor i Lillestrøm (kjøpte for noen år siden når prisene ikke var like spinnville som nå) og bruker aldri tid på å komme oss på jobb, begge jobber sentralt i Oslo. Det går an å bo litt utenfor Lillestrøm og kjøre bil til stasjonen her og tog videre, men da må man tenke på hvordan køen er fra det stedet man må kjøre. Man bør f.eks unngå å kjøre på Fetveien i rushen, helt håpløst. I dag var det en liten ulykke og køen strakte seg faktisk inn mot Lillestrøm sentrum, men så ille pleier det ikke å være. Anonymous poster hash: cc57b...0b3
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #5 Skrevet 30. oktober 2014 Vi bor i Lillestrøm (kjøpte for noen år siden når prisene ikke var like spinnville som nå) og bruker aldri tid på å komme oss på jobb, begge jobber sentralt i Oslo. Det går an å bo litt utenfor Lillestrøm og kjøre bil til stasjonen her og tog videre, men da må man tenke på hvordan køen er fra det stedet man må kjøre. Man bør f.eks unngå å kjøre på Fetveien i rushen, helt håpløst. I dag var det en liten ulykke og køen strakte seg faktisk inn mot Lillestrøm sentrum, men så ille pleier det ikke å være. Anonymous poster hash: cc57b...0b3 Takk for tilbakemelding! Hvilke steder utenfor Lillestrøm tenker du er enklest å pendle fra? Anonymous poster hash: 912ea...064
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #6 Skrevet 30. oktober 2014 Har du vurdert Røyken eller Lier? Begge kommunene har god togforbindelse inn til Oslo. Min mann og mange av naboene jobber i byen. Anonymous poster hash: 9b57b...7b0
C&M&H Skrevet 30. oktober 2014 #7 Skrevet 30. oktober 2014 Lillestrøm er det perfekt å pendle til Oslo fra, men dyrt... Vi bor på Skedsmokorset. Liker oss her, og rimeligere boligpriser. Tar normalt 30 minutt med buss til sentrum, men i rushen går det fort 45 minutt...Ja, det er det jeg har tenkt og, at Lillestrøm fort blir i dyreste laget.Hvordan er det å bo på Skedsmokorset? Anonymous poster hash: 912ea...064 Vi trives i alle fall! Nå har jeg aldri bodd i Oslo da.. Det er jo ikke akkurat noen storby. Men det er gode og mange barnehager og gode skoler. Og masse fritidsaktiviteter i nærmiljøet så en trenger ikke å farte rundt hit og dit. Og flotte turmuligheter i Tæruddalen med oppkjørte skiløyper på vinteren og mange muligheter på sommertid.
C&M&H Skrevet 30. oktober 2014 #8 Skrevet 30. oktober 2014 Vi bor i Lillestrøm (kjøpte for noen år siden når prisene ikke var like spinnville som nå) og bruker aldri tid på å komme oss på jobb, begge jobber sentralt i Oslo. Det går an å bo litt utenfor Lillestrøm og kjøre bil til stasjonen her og tog videre, men da må man tenke på hvordan køen er fra det stedet man må kjøre. Man bør f.eks unngå å kjøre på Fetveien i rushen, helt håpløst. I dag var det en liten ulykke og køen strakte seg faktisk inn mot Lillestrøm sentrum, men så ille pleier det ikke å være. Anonymous poster hash: cc57b...0b3 Takk for tilbakemelding!Hvilke steder utenfor Lillestrøm tenker du er enklest å pendle fra? Anonymous poster hash: 912ea...064 Må være tidlig ute for å få parkert da... pendlerparkeringen er full halv åtte..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #9 Skrevet 30. oktober 2014 Lørenskog er nærme Oslo og har både tog og bussforbindelse til Oslo. Både i Lørenskog og Skedsmo kan du finne boliger som er både dyre og rimeligere alt etter beliggenhet, standard, boligtype etc. Jeg liker begge disse områdene veldig godt! Anonymous poster hash: bdefe...62d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #10 Skrevet 30. oktober 2014 Vi bor i Lillestrøm (kjøpte for noen år siden når prisene ikke var like spinnville som nå) og bruker aldri tid på å komme oss på jobb, begge jobber sentralt i Oslo. Det går an å bo litt utenfor Lillestrøm og kjøre bil til stasjonen her og tog videre, men da må man tenke på hvordan køen er fra det stedet man må kjøre. Man bør f.eks unngå å kjøre på Fetveien i rushen, helt håpløst. I dag var det en liten ulykke og køen strakte seg faktisk inn mot Lillestrøm sentrum, men så ille pleier det ikke å være. Anonymous poster hash: cc57b...0b3 Takk for tilbakemelding! Hvilke steder utenfor Lillestrøm tenker du er enklest å pendle fra? Anonymous poster hash: 912ea...064 Det finnes to små steder som heter Leirsund og Frogner rett utenfor Lillestrøm. Begge stedene har togstasjon. Fra Leirsund bruker toget 18min til Oslo s, fra Frogner noen minutter ekstra. Anonymous poster hash: 6c1df...469
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #11 Skrevet 30. oktober 2014 Gjerdrum er kjempefint (du må like at det er landlig da)! Bussen derfra går direkte til sentrum og tar drøyt 45 minutter tror jeg. Vil særlig anbefale et boligfelt som heter Bekkeberget -relativt nye og fine hus, skoler og barnehager nærme. Så må det vel sies at det er en fordel om man kan unngå verste rushen i 8tiden om morgenen, kan bli en del kø på veien til Skedsmokorset (om en del år skal det bygges vei fra Gjerdrum ut på e6, men det er jo en stund før det er på plass. Dette vil imidlertid påvirke boligprisene positivt for de som bor der). Kjenner flere som bor i Gjerdrum og de stortrives og synes det er veldig gode oppvekstvilkår for barn der! Anonymous poster hash: bdefe...62d
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #12 Skrevet 31. oktober 2014 Fet, Sørumsand osv. Om du tenker tog, så gå inn på NSB sin nettside og se på kartet over hvor det kunne vært aktuelt å bo Anonymous poster hash: 92543...2cc
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #13 Skrevet 31. oktober 2014 Fetsund, tar 23 min med tog til Oslo S. Anonymous poster hash: 2def5...edb
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #14 Skrevet 31. oktober 2014 Ski. 20 min med tog. Anonymous poster hash: 33ce7...7e3
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #15 Skrevet 31. oktober 2014 Vi bor i Lillestrøm (kjøpte for noen år siden når prisene ikke var like spinnville som nå) og bruker aldri tid på å komme oss på jobb, begge jobber sentralt i Oslo. Det går an å bo litt utenfor Lillestrøm og kjøre bil til stasjonen her og tog videre, men da må man tenke på hvordan køen er fra det stedet man må kjøre. Man bør f.eks unngå å kjøre på Fetveien i rushen, helt håpløst. I dag var det en liten ulykke og køen strakte seg faktisk inn mot Lillestrøm sentrum, men så ille pleier det ikke å være. Anonymous poster hash: cc57b...0b3 Takk for tilbakemelding!Hvilke steder utenfor Lillestrøm tenker du er enklest å pendle fra? Anonymous poster hash: 912ea...064 Må være tidlig ute for å få parkert da... pendlerparkeringen er full halv åtte.. Parkeringen ute blir fort full, men vi har hatt månedskort til parkeringen over kiwi og der har det alltid vært ledig når jeg kommer rundt kl 9. Husket ikke prisen, men ikke veldig dyrt. F. eks Rælingen kan man bo litt utenfor lillestrøm. Så er det jo også fint i Oppegård kommune. Flere stedet det man kan ta toget. Og også fra vinterbro kommer man seg til Oslo på en halvtime. Anonymous poster hash: cc57b...0b3
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #16 Skrevet 31. oktober 2014 Asker, Nesodden, Kolbotn.Men det kommer jo også an på budsjettet ditt. Fetsund har lavere boligpriser, men kort reisetid. Anonymous poster hash: 96e80...d0e
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #17 Skrevet 31. oktober 2014 Kom til Son! En perle av en liten "sørlandsby" ved fjorden. Mange strender, spa, restauranter og små caféer. Mange barnehager, gode skoler og utrolig mange fritidsaktiviteter! 37 min med toget til Oslo. 😊 Anonymous poster hash: 3c4d1...6d7
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #18 Skrevet 31. oktober 2014 Vi er i samme situasjon. Bor i oslo, men vil gjerne ha hus. Problemet vårt er at samboern jobber på alnabru, der det er dårligst bussforbindelse og vil være avhengig av bil. Har et vennepar som har kjøpt hus på myrvoll. I oppegård kommune tror jeg. Stort hus til grei pris, 5 min å gå fra togstasjon og derfra 18 min til sentrum veldig fint der. Men helt håpløst om du må bruke bil.... Anonymous poster hash: 236e8...42a
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #19 Skrevet 31. oktober 2014 Vi er i samme situasjon. Bor i oslo, men vil gjerne ha hus. Problemet vårt er at samboern jobber på alnabru, der det er dårligst bussforbindelse og vil være avhengig av bil. Har et vennepar som har kjøpt hus på myrvoll. I oppegård kommune tror jeg. Stort hus til grei pris, 5 min å gå fra togstasjon og derfra 18 min til sentrum veldig fint der. Men helt håpløst om du må bruke bil.... Anonymous poster hash: 236e8...42a Elbil? Jeg kjøpte meg elbil som pendlebil/konebil. Betaler mindre på lånet enn jeg brukte i bensin tidligere. Bommen er gratis, man kan lade "over alt". Forsikringen er ca 500kr i måneden uten noen bonus utover 20%. Jeg sparer penger på å ha elbilen, selv om det er billån på den. Anonymous poster hash: 92543...2cc
runag Skrevet 31. oktober 2014 #20 Skrevet 31. oktober 2014 Nesodden er veldig fint, med sjø og skog, og hyggelig nærmiljø. Men: det tar 23 minutter med båten til Aker Brygge om morgenen, så med dine krav til reisetid måtte det være noe som er sentralt på halvøya og ikke så langt fra båten. Selve båtturen er forøvrig ikke så verst, kaffe, avis og utsikt over fjorden. En del spiser frokost på båten også. Mye bedre enn å sitte og humpe på en buss.
C&M&H Skrevet 31. oktober 2014 #21 Skrevet 31. oktober 2014 Vi er i samme situasjon. Bor i oslo, men vil gjerne ha hus. Problemet vårt er at samboern jobber på alnabru, der det er dårligst bussforbindelse og vil være avhengig av bil. Har et vennepar som har kjøpt hus på myrvoll. I oppegård kommune tror jeg. Stort hus til grei pris, 5 min å gå fra togstasjon og derfra 18 min til sentrum veldig fint der. Men helt håpløst om du må bruke bil.... Anonymous poster hash: 236e8...42a Men da er Lørenskog, Skedsmo og Ullensaker helt perfekt da! Ikke noe særlig kø før Ulven på den veien der!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #22 Skrevet 31. oktober 2014 Drammen. Toget tar 30 min, og det går et tog hele tiden. Jeg er født og oppvokst i Oslo. Har nå bodd i Drammen i 4 år, og stortrives. Her bor man i en by som har masse gode tilbud. Ungene stortrives. Boligprisene er lave. Anonymous poster hash: a4f29...b39
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #23 Skrevet 31. oktober 2014 Vi er i samme situasjon. Bor i oslo, men vil gjerne ha hus. Problemet vårt er at samboern jobber på alnabru, der det er dårligst bussforbindelse og vil være avhengig av bil. Har et vennepar som har kjøpt hus på myrvoll. I oppegård kommune tror jeg. Stort hus til grei pris, 5 min å gå fra togstasjon og derfra 18 min til sentrum veldig fint der. Men helt håpløst om du må bruke bil....Anonymous poster hash: 236e8...42a Men da er Lørenskog, Skedsmo og Ullensaker helt perfekt da! Ikke noe særlig kø før Ulven på den veien der! Østre aker vei? Er det virkelig så lite trafikk? Vet jo lite om rushtrafikken siden vi bor og jobber i oslo. Har kjørt inn mot byen på e6 (fra moss-siden) og e18 fra Sandvika i rushtiden. Ser helt potte tett ut med biler. Og ja, elbil er bra alternativ, men kan ikke kjøpe hus med det som strategi. Godene ved elbil kan forsvinne iløpet av en regjering eller to. Anonymous poster hash: 236e8...42a
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #24 Skrevet 31. oktober 2014 Nesodden er veldig fint, med sjø og skog, og hyggelig nærmiljø. Men: det tar 23 minutter med båten til Aker Brygge om morgenen, så med dine krav til reisetid måtte det være noe som er sentralt på halvøya og ikke så langt fra båten. Selve båtturen er forøvrig ikke så verst, kaffe, avis og utsikt over fjorden. En del spiser frokost på båten også. Mye bedre enn å sitte og humpe på en buss.Nå har vel ikke akkurat Nesodden "overkommelige" boligpriser da... Da kan man vel like så godt kjøpe seg hus i Oslo. Anonymous poster hash: 2def5...edb
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #25 Skrevet 31. oktober 2014 Vi bor i Lillestrøm (kjøpte for noen år siden når prisene ikke var like spinnville som nå) og bruker aldri tid på å komme oss på jobb, begge jobber sentralt i Oslo. Det går an å bo litt utenfor Lillestrøm og kjøre bil til stasjonen her og tog videre, men da må man tenke på hvordan køen er fra det stedet man må kjøre. Man bør f.eks unngå å kjøre på Fetveien i rushen, helt håpløst. I dag var det en liten ulykke og køen strakte seg faktisk inn mot Lillestrøm sentrum, men så ille pleier det ikke å være. Anonymous poster hash: cc57b...0b3 Takk for tilbakemelding!Hvilke steder utenfor Lillestrøm tenker du er enklest å pendle fra?Anonymous poster hash: 912ea...064 Må være tidlig ute for å få parkert da... pendlerparkeringen er full halv åtte.. Hvilken pendlerparkering bruker du da? Jeg parkerer i p-huset ved stasjonen hver dag.. Aldri fullt, enten jeg kommer 7.30 eller 9.30! Vi flyttet nylig til strømmen HI! Og valgte det pga litt lavere priser, men fortsatt greit å pendle! Lokaltoget tar ca 25 min fra strømmen.. Men jeg kjører til Lillestrøm og tar toget derfra - det tar kun 10 min til Oslo s! Anonymous poster hash: b7dc3...a29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå