Gå til innhold

Noen som har vært i Orlando her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart blir dattera mi 10 år og vi planlegger jentetur til Orlando, Florida :-) Noen som har vært der som vil dele tips og anbefalinger med meg? Hva vi bør gjør(hvordan) og hva vi absolutt IKKE bør gjøre! Egentlig gruer jeg meg litt til å reise... Men far og sønn var på guttetur til Afrika når han ble 10 år og da ble det lovt at vi skulle på jentetur når hun ble 10 :-)  Så tips mottas med STOR takk!

Anonymous poster hash: c2b7e...8cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere MÅ ha bil. Leiebil er billig i USA.

Orlando er jo primært et fornøyelsesparkreisemål. Jeg anbefaler Universal-parkene (Studios og Islands of Adventures, ville hatt kombibillett), mens jeg synes Disney-parkene er seriøst oppskrytt. Skulle jeg valgt en av Disneyparkene ville det være Magic Kingdom bare for å ha vært der, men det er overbefolket, kø og atter kø. Legoland er kjempebra, om hun har det minste interesse for lego; en rolig og finfin park en liten times kjøring fra de andre parkene. Busch Gardens i Tampa kan også være artig, det er oppunder to timer å kjøre, men mange tar en tur på en dag eller to til vestkysten og kombinerer denne med en tur på stranda.

For shopping anbefaler jeg outlets, i Orlando har de enormt utvalg på Premium Outlets, og litt mindre og roligere forhold på Lake Buena Vista Factory Outlets.

I Downtown Disney har de en T Rex-restaurant som er ganske stilig for barn, selv om maten ikke er så mye å skrive hjem om. Ellers anbefaler jeg å finne buffetrestauranter, de er familievennlige og billige og fantastiske sammenlignet med hva man vanligvis får på en norsk buffet.

Ville sjekket kalenderen til Kennedy Space Center og tatt turen dit om det var oppskytninger i tiden dere er der.

Kommer ikke på noe spesielt man bør unngå å gjøre. Barna mine elsker Florida-feriene våre, vi voksne opplever det som barnevennlig, enkelt og greit, forholdsvis billig og mer variert enn man skulle tro.

Anonymous poster hash: 3b4c1...d9e
Skrevet

Eg ville tatt Orlando som familietur med heile familien. Kva med å ta jenteturen til Atlantis hotellet i Dubai. Shopping, ørkensafari, sol og bad og luksus.

Skrevet

Dere MÅ ha bil. Leiebil er billig i USA.

Orlando er jo primært et fornøyelsesparkreisemål. Jeg anbefaler Universal-parkene (Studios og Islands of Adventures, ville hatt kombibillett), mens jeg synes Disney-parkene er seriøst oppskrytt. Skulle jeg valgt en av Disneyparkene ville det være Magic Kingdom bare for å ha vært der, men det er overbefolket, kø og atter kø. Legoland er kjempebra, om hun har det minste interesse for lego; en rolig og finfin park en liten times kjøring fra de andre parkene. Busch Gardens i Tampa kan også være artig, det er oppunder to timer å kjøre, men mange tar en tur på en dag eller to til vestkysten og kombinerer denne med en tur på stranda.

For shopping anbefaler jeg outlets, i Orlando har de enormt utvalg på Premium Outlets, og litt mindre og roligere forhold på Lake Buena Vista Factory Outlets.

I Downtown Disney har de en T Rex-restaurant som er ganske stilig for barn, selv om maten ikke er så mye å skrive hjem om. Ellers anbefaler jeg å finne buffetrestauranter, de er familievennlige og billige og fantastiske sammenlignet med hva man vanligvis får på en norsk buffet.

Ville sjekket kalenderen til Kennedy Space Center og tatt turen dit om det var oppskytninger i tiden dere er der.

Kommer ikke på noe spesielt man bør unngå å gjøre. Barna mine elsker Florida-feriene våre, vi voksne opplever det som barnevennlig, enkelt og greit, forholdsvis billig og mer variert enn man skulle tro.

Anonymous poster hash: 3b4c1...d9e

Signerer denne. Men kanskje det hadde vært kjekt med hele familien. Mannen og sønnen min elsket det, jeg og dattera også

Anonymous poster hash: 155cf...b1a

Skrevet

Eg ville tatt Orlando som familietur med heile familien. Kva med å ta jenteturen til Atlantis hotellet i Dubai. Shopping, ørkensafari, sol og bad og luksus.

Jeg ville aldriiiii dratt på jentetur til Dubai, dra heller et tryggere sted på jentetur. Orlando og Miami er fantastisk😊

Skrevet

I love Orlando. Vi har eget hus der:)

Anonymous poster hash: 643f1...6cc

Skrevet

Dra nå hele familien! Hvorfor dele dere opp??

Anonymous poster hash: f9748...4b6

Skrevet

Orlando passer ikke for en jentetur. Velg noe annet.

Anonymous poster hash: 3d92d...73c
Skrevet

Seaworld og universal!!

Anonymous poster hash: f8cd2...754

Skrevet

Tusen takk for svar jenter!!! Setter utrolig pris på det :-) Var litt kjipt at man må ha bil der, vet ikke om jeg tør det når jeg er alene :-( Og det e nok sikkert kjekt for hele familien. Poenget er at gutten vår er over snittet interessert i dyr, derfor ville de på safari. De to jentene våre var da for små til å reise og vi lovte den gang at jeg og den eldste jenta skulle ta en tur, bare vi to. Pappen og gutten vår hadde fantastisk en til en tid. Og jeg synes det er koselig å få skikkelig tid til bare en. Vil jo matche deres opplevelse tur i en form som passer våre interesser. Vi reiser selvfølgelig vanligvis på ferie alle sammen i lag :-) Hi

Anonymous poster hash: c2b7e...8cc
Skrevet

Paris da? Shopping, sightseeing OG eurodisney. :)

Skrevet

Du MÅ ikke leiel. Vi var der i høstferien uten å leie en. Men da var vi på Theme park ferie, da... Det gikk skyttelbuss til parkene hele tiden. Med kombibillet til Universal-parkene inkludert Wet 'n' wild, så får dere uke til å gå. Og så kan dere jo ta taxi hvis dere vil på shopping. Taxi er ganske billig.

Anonymous poster hash: 0bb21...a73
Skrevet

Du MÅ ikke leiel. Vi var der i høstferien uten å leie en. Men da var vi på Theme park ferie, da... Det gikk skyttelbuss til parkene hele tiden. Med kombibillet til Universal-parkene inkludert Wet 'n' wild, så får dere uke til å gå. Og så kan dere jo ta taxi hvis dere vil på shopping. Taxi er ganske billig.

Anonymous poster hash: 0bb21...a73

Håper det er ok at jeg skyter inn et spørsmål. Jeg vurderer sterkt å ta med mine to barn til Orlando neste år. Jeg har også liten lyst til å kjøre bil. Har du noen tips til hotell evt andre ting for å få best ut av ferien år en ikke har bil. Ser for meg parker, bading (basseng) og litt shopping.

Anonymous poster hash: 52af6...71f

Skrevet

Orlando er greit nok. Du trenger ikke leiebil om du ikke vil. Det er bare å sørge for å bo på et hotell der bussene til parkene går. De er gratis i så fall.

Med en tiåring hadde jeg ihvertfall valgt Animal Kingdom. Universal har jeg ikke vært på. Om hun er opptatt av ariel og de andre disneyprinsessene, så er det jo greit å dra til magic kingdom, men det er ikke førstevalget med en tiåring.

Seaworld var en skuffelse ifht animal kingdom (var der i fjor).

Anonymous poster hash: 5e140...0fb
Skrevet

Bush Garden i Tampa (ca 1 t fra Orlando) er en themepark med 1400 dyr. La mannen din og sønnen reise dit, mens du og dattera går på outlet. Florida er fantastisk, men ikke begrens dere til bare Orlando. Key West, Sarasota, osv <3

Anonymous poster hash: 155cf...b1a
Skrevet

Skulle jeg dratt på jentetur ned min 10 åring så hadde jeg heller valgt London, New York eller Paris. Shopping, spa, musikal osv. Orlando hadde jeg dratt til med hele familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...