Gå til innhold

Er OB sin tamponger utrolig dårlige, eller blør jeg bare veldig mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må skifte hver andre time, og selv da har jeg blødd gjennom. Må bruke både tamponger og bind. Trodde egentlig at man ikke trengte bind når man brukte tamponger!

På natta må jeg ha tampong og bind ellers blør jeg ut hele sengen, men jeg må opp midt på natta og skifte.

Sorry udelikat emne, men jeg begynner å lure på om jeg blør unaturlig mye når jeg har mensen :-(

Anonymous poster hash: 9720b...856

Skrevet

Jeg blør veldig mye og bruker heller menskopp. Så fornøyd etter at jeg begynte med den :)

Anonymous poster hash: c2581...922
Skrevet

Spørs hvilken av OBene du bruker da? Jeg bruker den grønne esken - de er svære. Jeg blør også mye, og de første dagene må de skiftes ofte - samt at jeg går med truseinnlegg.

Anonymous poster hash: 931ca...b91
Skrevet

Jeg synes det høres så forferdelig ut med menskopp. Ser for meg ett slags pessar man stapper opp der, og så ligger det der og samler blod, og så tar man det ut igjen og da er det blitt en stor ballong full av blod? Er det sånn? Er det ikke grisete når man tar det ut?

Anonymous poster hash: 9720b...856

Skrevet

Jeg bruker ikke bind eller truseinnlegg når jeg bruker ob, og har aldri lekkasje. Blør lite, så gul ob holder i noen timer på de verste dagene, men du må jo bruke den fargen/størrelsen som passer deg! Blør du gjennom med rosa, øker du en opp. f.eks 

Anonymous poster hash: e4312...015
Skrevet

Jeg synes det høres så forferdelig ut med menskopp. Ser for meg ett slags pessar man stapper opp der, og så ligger det der og samler blod, og så tar man det ut igjen og da er det blitt en stor ballong full av blod? Er det sånn? Er det ikke grisete når man tar det ut? Anonymous poster hash: 9720b...856

Nei, det er ikke sånn. Det er slett ikke en ballong som blåser seg opp :D . Personlig synes jeg det er langt eklere med tampong som må dras ut med ekkel snor og pakkes inn og kastes. Grøsse litt. Og så leser jeg her inne om folk som glemmer den siste tampongen oppi der etter mensen og så ligger den der og råtner og stinker... Grøsse mer.

Skrevet

Jeg tror det kan være anatomiske forskjeller også, som gjør at ob ikke passer til alle.

Jeg kan bruke tampax og har aldri noen problemer. Ob virker som om de aldri blir sittende riktig i meg, og jeg kan blø gjennom nesten med det samme, men tar jeg da ut ob'en så den bare delvis full av blod.

Jeg vet jeg setter ob'en inn riktig, men likevel så fungerer den ikke i det hele tatt for meg.

Så jeg bruker bare tampax. Kanskje du kan prøve den i steden for, HI?

Anonymous poster hash: 2409d...c58
Skrevet

Jeg bruker den grønne ob og må bruke store bind i tillegg de værste dagene. Blør som en stukken gris.

Blør gjennom alt.

Anonymous poster hash: e973a...52b

Skrevet

Jeg bruker den grønne ob og må bruke store bind i tillegg de værste dagene. Blør som en stukken gris.

Blør gjennom alt.

Anonymous poster hash: e973a...52b

Skrevet

Jeg hadde samme problem. Løsningen for meg ble hormonspiral, nå blør jeg bare bittelitt av og til:-D

Anonymous poster hash: e6e75...88d
Skrevet

Jeg blør igjennom den blåe OB'en men kan ikke bruke større, får ikke større inn. Så kuttet like godt ut tamponger fordi jeg uansett måtte bruke bind, truseinnlegg holdt ikke. Prøvde også andre merker med tamponger men måtte uansett ha størrelsen som er som den blå OB.

Anonymous poster hash: 84724...7b3
Skrevet

Jeg bruker grønn ob og nattbind i de første dagene, må skifte hver time og da har jeg av og til bløff igjennom. Har satt inn hormonspiral nå håper det hjelper, men foreløpig ikkr

Anonymous poster hash: 48d8a...a6f

Skrevet

Anonym bruker, on 30 Oct 2014 - 21:38, said:

Jeg blør igjennom den blåe OB'en men kan ikke bruke større, får ikke større inn. Så kuttet like godt ut tamponger fordi jeg uansett måtte bruke bind, truseinnlegg holdt ikke. Prøvde også andre merker med tamponger men måtte uansett ha størrelsen som er som den blå OB.

Dette forstår jeg ikke! Skjeden utvider seg jo. Man har plass til en penis inni der. Man kan føde barn. Og den grønne OBen er ikke stor i forhold til noe av dette. Skriver ikke dette for å kverulere, men jeg bare undres. Anonymous poster hash: 8d1f9...a8b
Skrevet

Anonym bruker, on 30 Oct 2014 - 21:38, said:

Dette forstår jeg ikke! Skjeden utvider seg jo. Man har plass til en penis inni der. Man kan føde barn. Og den grønne OBen er ikke stor i forhold til noe av dette. Skriver ikke dette for å kverulere, men jeg bare undres. Anonymous poster hash: 8d1f9...a8b

Haha! Ja, enig i at det hørtes noget snodig ut! :P

Anonymous poster hash: 73d48...08f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...