Gå til innhold

Har barna deres Parajumper eller andre kostbare jakker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som synes dette er tull trenger ikke svare ufint...

Var innom en butikk som selger disse jakkene i dag og ifølge selgeren blir de solgt i stort monn, så noen må jo ha de.

Men bruker barna disse jakkene på skolen, eller kun til pent? Hva om de blir borte, stjålet, det hadde jo være utrolig kjipt.

Anonymous poster hash: 68ef4...a66

Fortsetter under...

Skrevet

Nei. Ingen av de andre i 6. klasse heller. Mulig de har til fint bruk ;) 

Skrevet

Syntes det er helt galskap med parajumpers til barn som vokser ut av dem i løpet av 1 sesong.. (Og jeg har i utgangspunktet ingenting imot dyrere merker, men det finnes en grense.) 

Skrevet

Syntes det er helt galskap med parajumpers til barn som vokser ut av dem i løpet av 1 sesong.. (Og jeg har i utgangspunktet ingenting imot dyrere merker, men det finnes en grense.) 

Kjøper man jakken litt romslig kan den jo fort brukes to, tre sesonger og kanskje arves videre til neste søsken.

Er bare redd for at den blir ødelagt eller at noen tar den.

Anonymous poster hash: 68ef4...a66

Skrevet

Hva er kostbare jakker? 3-4000 og mer?

I klassen til 2. og 4. klassingene mine er det ingen som har det så vidt jeg vet. Mine barn vet ikke hva det er.

Her er det dyreste Bergans, HH, Skogstad ol.

De eldre barna og ungdommene har jeg ikke snøring på, men vet at mange er opptatt av merker. Og Bergans er veldig utbredt på storskolen/ungdomsskolen. Det er kanskje dyrt, men regner med at det er ingenting opp imot de merkene/prisene du tenker på.

Skrevet

Var å så på en i går, men de koster 5.500 og det er minst dobbelt så mye som jeg kunne gitt for en vinterjakke utfra hvordan de behandler tingene sine..

Anonymous poster hash: 32ede...319

Annonse

Skrevet

Nei, ikke vennene deres heller.

Går i Bergans, Stormberg, DC o.l merker på de "dyreste" ungene, det vil vel si jakker til mellom 1000 og 2000 kr.

Min 14-åring har jakke fra Outfitters nation til 900 kroner.

Anonymous poster hash: 76d56...0be

Skrevet

Nei, det har de ikke og det kommer heller aldri til å bli aktuelt. Da får de spare til det evt.

Gjest vinterbrud
Skrevet

Nei,så dyre jakker er overhodet ikke aktuelt.

Skrevet

Her har jeg takk og pris en tenåring, som aldri ville brukt en jakke hvor det er brukt dyr. Og kan ikke fatte og forstå at noen synes det er greit. Sønnen min på 7 år og, skjønner såpass.

Skrevet

Men det er noen i klassen til datteren min som har. Hun ene kjøpte 2 i fjor, gikk da på barneskolen. Så hadde de et prosjekt om politikk, og det viktigste kampanjen denne jenten hadde, var nei til pelsdyr. Lurer liksom litt på hva de har lært hjemme da.

Skrevet

Ja dessverre.. (6 kl) Betalte halve selv - fikk resten til bursdag. Voksen størrelse PJ

Annonse

Skrevet

På ungdomsskolen her har mange disse jakkene. Vår jente kjøpte en brukt i år. Hun har ikke vokst særlig siste to årene så hun blir nok å ha den jakken i årevis enda.

Skrevet

Ha jakkene i årevis? Da jeg vokste opp ville vi ha ny jakke hvert år, skulle jo være hypermoderne :P PJ er vel en betent jakke med det pelsstyret..?

Min ungdom vil bare ha jakker til 1000 Kr, for da vet han vel at sjansen for å få ny til neste år er større. Selv ønsker jeg å kjøpe Bergans helårsjakke til ham, men det er såå ut. Det irriterer, for motejakkene er verken vanntette eller direkte varme.

Men, ungdom er fjollet i hodet, var lik selv ;)

Anonymous poster hash: 53824...cc0

Skrevet (endret)

Ha jakkene i årevis? Da jeg vokste opp ville vi ha ny jakke hvert år, skulle jo være hypermoderne :P PJ er vel en betent jakke med det pelsstyret..?

Min ungdom vil bare ha jakker til 1000 Kr, for da vet han vel at sjansen for å få ny til neste år er større. Selv ønsker jeg å kjøpe Bergans helårsjakke til ham, men det er såå ut. Det irriterer, for motejakkene er verken vanntette eller direkte varme.

Men, ungdom er fjollet i hodet, var lik selv ;)

Anonymous poster hash: 53824...cc0

Derfor vi kjøpte brukt da :) Uansett blir hun å ha den, og ha mulighet til å bruke den selv om hun får en annen jakke et annet år. Hun blir ikke å få ny til neste år :)

Endret av geitemarken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...