Gå til innhold

når kan baby oppfatte skumle ting på tv?

Anbefalte innlegg

hvor gammel må babyen være før den oppfatter ting som skummelt?

mao, når må vi slutte å se på programmer på tv (mens ungen også ser på) som inneholder elementer som vi tror at kanskje kan være skummelt for en 3 åring f.eks.?

Anonymous poster hash: 5145e...50f

Fortsetter under...

Mi er 11 måneder og er livredd for han ene som leder barne-tv på Nrk. Om jeg ser på f.eks CSI er hun ikke redd. Blod og lik og gørr er vel greit å skåne de for når de blir over året, før det tror jeg ikke de skjønner noe av det.

Endret av Novemberdama

HI her.

Jeg har ei på 6 måneder. Vi ser sjeldent på ting som har blod og gørr mens hun er våken. Det eneste som kan være i nærheten av dette er Simpsons og Mythbusters. Er disse programmene spesielt jeg tenger på, da det er vanskelig å vite om hun oppfatter tingene der som skumle.

Ellers ser vi How I Met Your Mother og Big Bang. Disse regner jeg som ok, da de jo bare er snakksnakk programmer...

HI her.Jeg har ei på 6 måneder. Vi ser sjeldent på ting som har blod og gørr mens hun er våken. Det eneste som kan være i nærheten av dette er Simpsons og Mythbusters. Er disse programmene spesielt jeg tenger på, da det er vanskelig å vite om hun oppfatter tingene der som skumle.Ellers ser vi How I Met Your Mother og Big Bang. Disse regner jeg som ok, da de jo bare er snakksnakk programmer... Anonymous poster hash: 5145e...50f

Simpsons og mythbusters?? Kan være i mærheten av blod gørr og lik??? Åh jøss :-p

Anonymous poster hash: 4c56e...78a

Annonse

HI her.

Jeg har ei på 6 måneder. Vi ser sjeldent på ting som har blod og gørr mens hun er våken. Det eneste som kan være i nærheten av dette er Simpsons og Mythbusters. Er disse programmene spesielt jeg tenger på, da det er vanskelig å vite om hun oppfatter tingene der som skumle.

Ellers ser vi How I Met Your Mother og Big Bang. Disse regner jeg som ok, da de jo bare er snakksnakk programmer...

Oh Lord! Slapp av litt a! Hysteri allerede og ungen er 6 måneder! Du kunne sett på motorsagmassakeren og ungen hadde ikke reagert....

"Simpsons og mythbusters?? Kan være i mærheten av blod gørr og lik??? Åh jøss :-p"

Dette svar da kryptisk? Meaning???

Eh. Det var ikke akkurat kryptisk:-p Regner med du forstod min overveldende forbauselse og sarkastiske tone over påstanden om at simpsons og mythbusters er full av blod, gørr og lik:-p

Anonymous poster hash: 4c56e...78a

Hehe, fantastisk morsomme svar.

Jeg har ikke påstått at Simpsons og Mythbusters er "full av blod, gørr og lik". Jeg skrev at det er de eneste programmene vi ser på som er i nærheten av å vise blod og gørr.

Jeg er førstegangsmamma og mener at dette er et kurant spørsmål i min situasjon. Føler meg langt fra hysterisk bare fordi jeg stiller dette spørsmålet. Greit å høre hva folk mener for å lettere kunne finne ut hvor vi skal sette grensa. For som for alle andre ting som har med baby/barn å gjøre, så finnes det utrolig mange forskjellige meninger.

Og til spørsmålet om hvorfor hu ser på tv.. Vår lille får med seg noe fra tv fordi vi ser på i 30-40 minutter mens vi spiser kveldsmat. Hun ligger ved siden av oss i sofaen og leker med bamser, men kan enkelt snu seg for å kikke på tven.

Takk Rundown, men hun er så pass bevegelig at hun snur seg for å se hvis hun har lysst. Kan selvsagt legge fra meg tallerken min og snu henne hver gang. Hun titter ofte men ikke lenge, så det kan bli mye styr. Tanken var å skippe akkurat den biten der, og bare unngå å se programmer som det er sannsynlig at det kan dukke opp skumle elementer i når hun blir en viss alder. Planen er å se ungen an, men hadde vært interessant å visst hva som er gjennomsnittet for når de begynner å reagere :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...