Gå til innhold

Lager "Verdens beste boller" i dag, men er de det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig to faste bolleoppskrifter som jeg veksler mellom og er veldig fornøye med, en til vanlige boller (faktisk den som står på boksen med vaniljesukker) og en annen til skillingsboller, men så googlet jeg "boller" og kom over en litt annerledes oppskrift: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/verdens-beste-boller Ser at det er veldig delte meninger om disse, noen her inne som har prøv dem? Jeg valgte dem i dag fordi jeg er hjemme med en halvsyk 5-åring og da passet det med noen der vi skulle bake ut med en gang :)

Anonymous poster hash: 8f687...d04
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også brukt denne noen ganger, og det er den jeg får mest skryt for ;) Jeg er ikke så glad i kardemomme, så kutter ut den :)

Skrevet

De er S Å god!

Skrevet

De pleier å bli veldig luftige og fine :-)

Skrevet

Jeg har alltid trodd at jeg var elendig på gjærbakst. Helt til jeg testet ut søteliv sine oppskrifter. Resultat perferkt! :)

Anonymous poster hash: 085c3...66f
Skrevet

Oppskriften jeg bruker ligner veldig, med samme fremgangsmåte (koke opp melk, smør og sukker). Eneste forskjellen er at i min oppskrift er det også ett egg og jeg både forhever og etterhever.

Jeg har fått utrolig mye skryt for min gjærbakst og har mange ganger måttet dele oppskriften, bruker den samme både til boller, kanelboller, kringle osv.

Anonymous poster hash: 2153f...707
Skrevet

Nå er de ferdig, og jeg må si at jeg ikke helst skjønner oppstyret. Ja, de ble luftige og gode, men ikke mer luftige og gode enn andre boller. Faktisk synes jeg de bakpå vaniljesukkerboksen er hakket bedre :) Men det er jo smak og behag. Ok å slippe forheving da, veldig greit når man baker med barn.

HI

Anonymous poster hash: b6b2b...259

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...