Gå til innhold

er to trapper opp til andre etasje rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et stort hus på 300 kvm, skal bygge ut entréen. Tenkte da å lage enda en trapp opp til andre etasje. Er det rart å ha to trapper opp? Har en i andre enden av huset også.

Anonymous poster hash: 2d9b2...181

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så stort hus så er det vel ikke rart. Pluss du har ved en eventuell brann en ekstra nedgang. Men bare sjekk med fagfolk med tanke på varme og trekk osv.

Anonymous poster hash: 1d60e...adf
Skrevet

Det har vi i et ikke så stort hus. Superpraktisk - og en trygghet mtp brann.

Anbefales.

Anonymous poster hash: 9d6f8...82a

Skrevet

Nei, ikke rart ;)

Anonymous poster hash: 056f8...804
Skrevet

Ja det er litt rart - har vært i mange hus over 300 og aldri sett det. Men det er sikkert praktisk om den ene trappen dere har er skikkelig klønete plassert?

Forøvrig er det ikke krav til to trapper fra plan 2 i en enebolig, og jeg det er heller ikke en problemstilling mht trekk.

Anonymous poster hash: bb05a...bc9

Skrevet

I gamle hus på den størrelsen er det jo alltid det, opprinnelig en for tjenestejentene og en for herskapet ;)

Anonymous poster hash: 99fcd...7cd
Skrevet

Takk for svar! Trappen vi bruker nå er plassert litt rart. Den er ganske smal og er plassert i entreen der "bakinngangen" er. Derfor vi tenkte at en litt større og finere trapp som "hovedoppgang" hadde vært fint. Men har aldri sett hus med to trapper slik ;) men igjen, takk for innspill.

Anonymous poster hash: 2d9b2...181

Skrevet

Jeg vet om flere store hus (bl.a. gamle ærverdige hovedbygninger på store gårder) som har to trapper opp i andre etasje.. Da gjerne en litt sånn gjemt på baksiden, og en hovedtrapp..

Anonymous poster hash: a1635...d32

Skrevet

Jeg vet om flere store hus (bl.a. gamle ærverdige hovedbygninger på store gårder) som har to trapper opp i andre etasje.. Da gjerne en litt sånn gjemt på baksiden, og en hovedtrapp..

Anonymous poster hash: a1635...d32

Nå snakker vi om et vanlig bolighus eller?

Anonymous poster hash: bb05a...bc9

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart, bare praktisk :) Vi har stort hus med 3 etasjer. Vi har 2 trapper ned til 1.etasje/kjelleretasje. Veldig praktisk :) Den ene trappen fører direkte ned til tvstuen, soverom++ (bruksdelen) Den andre trappen fører ned til den delen av kjelleren vi har vaskerom, matbod, fryser osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...