Gå til innhold

Hva er det merkeligste navnet du har hørt på en unge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Smilla (jente)

Anonymous poster hash: 4d0b1...d10

Har du ikke hørt om frøken Smillas fornemmelse for sne? Mener å ha hørt at Smilla er vanlig på Island.

Anonymous poster hash: 2be66...73b

Tinius

Joma

Linus

Kristjan

Simeon

Caspbian

Gardar

Antoni

Tian

Valentin

Torben

Jardar

Lando

Madele

Mali

Vilja

Nilia

Siara

Lykke

Malén

Evelina

Sol

Annike

Valentine

Eliana

Leana

Emeline

Abelone

Olevine

Annalinea

Evie

Symra

Veni

Idalia

Sune

Aminda

Alexandria

Chantel

Tamina

Una

Annelin

Cilia

Iliana

Kira

Ariana

Alle navnene er riktignok ikke så merkelige, men litt uvanlige. Liker forresten en del av dem

Endret av Rubella

Annonse

Timian, bare syns det er veldig veldig veldig veldig spesielt.

Milo.

Diis

Synes Timian er kjempefint! Har det på min liste ;)

Timian er kjempefint på et krydder, ikke en gutt som senere skal bli mann.

Milo.

Diis

Vel, alle navn har jo en betydning. Finnes bl.a masse fine blomster-/plantenavn. F.eks Linnea, Lilly, Rose, Kamille, Oliver, Olivia, Iris, Bjørk osv. Skal vedde på at mange ikke engang vet at Timian er et krydder :P Synes dessuten det ikke virker fremmed med Tim og vanlig -ian-ending. Hvorfor skal det ikke passe på en voksen mann? Han vil jo da jobbe med Leon, Matheo, Milian og ørten andre med dagens trendy myke navn. Men synes det er bra at vi har forskjellig smak så blir det mer variasjon i navnene. Kjedelig om alle hadde likt akkurat det samme. :)

Milo.

Diis

Vel, alle navn har jo en betydning. Finnes bl.a masse fine blomster-/plantenavn. F.eks Linnea, Lilly, Rose, Kamille, Oliver, Olivia, Iris, Bjørk osv. Skal vedde på at mange ikke engang vet at Timian er et krydder :P Synes dessuten det ikke virker fremmed med Tim og vanlig -ian-ending. Hvorfor skal det ikke passe på en voksen mann? Han vil jo da jobbe med Leon, Matheo, Milian og ørten andre med dagens trendy myke navn. Men synes det er bra at vi har forskjellig smak så blir det mer variasjon i navnene. Kjedelig om alle hadde likt akkurat det samme. :)

Kunne ikke sagt det bedre selv :-)

Milo.

Diis

Kunne ikke sagt det bedre selv :-)

Det er sant som du sier, og egentlig er det ikke noe å diskutere for det er selvfølgelig delte meninger..Som med alt annet.

Men ihvertfall for min del så blir navn som direkte asossierer med noe annet, veldig rart, Rose, Sol, Lykke, Storm, Styrk...Timian.

Altså som har en gitt betydning.

Jeg kjenner flere personer som har slike navn, men jeg klarer ikke å tenke på det som navn, for meg er det det det representerer, tingen/følelsen.

Det er ikke det samme med nav jeg må tenke etter betydningen, når det ikke slår meg med en gang, som Kamilla, Lilly osv... 

Så er det andre plante/blomster/dyrenavn du nevner som jeg ikke direkte forbinder med betydningen av ordet, og da har det ikke noe å si.

Timian er noe jeg bruker nesten hver dag i matlaging, så bare klarer ikke å overbevise meg selv om at det er et brukbart nav på en person.

Det er så utpreget urtekrydder for meg at jeg like godt kunne kalt en unge Oregano eller Havurtesalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...