Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #1 Skrevet 28. oktober 2014 har to venninner, barnløse, men voksne fordet. Som feirer sin dag 3(!) ganger når de har bursdag. 3 dager må altså legges av når de har bursdag. En dag på selve dagen med kafe, kake og kaffe. En dag med å spise middag ute (fredag f.eks) og en fest (lørdag). I tillegg til at man selv betaler for sin egen mat såklart, så faller gjerne gavene deres på rundt 4-500 kr for slik har standarden blitt. Anonymous poster hash: 40bce...6fe
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. oktober 2014 #2 Skrevet 28. oktober 2014 Nei det er ikke vanlig. Du trenger vel ikke delta på alt??
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #3 Skrevet 28. oktober 2014 Nei, det er ikke vanlig. Den gangen vi var barnløse feirer vi gjerne dagen med en fest, men bare en fest. Etter at vi fikk barn har det å feire med venner falt helt bort, man feirer med familien isteden. Bortsett fra på runde dager, da kan det fremdeles bli en fest med venner. Anonymous poster hash: 87829...1bf
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #4 Skrevet 28. oktober 2014 Nei det er ikke vanlig. Du trenger vel ikke delta på alt?? Nei, i sommer måtte jeg avstå på festen Men jeg var med på kafe, og middag. "Gruer" meg til januar, for da har hun ene bursdag. Samme måned har jeg selv og min eldste datter bursdag, og januar er strengt tatt en dyr nok mnd fra før av! Jeg feirer aldri min egen bursdag lengre, og syns det er flaut at man skal gjøre så mye stas på seg selv.. En dag er jo OK, men tre dager? Anonymous poster hash: 40bce...6fe
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. oktober 2014 #5 Skrevet 28. oktober 2014 Nei det er ikke vanlig. Du trenger vel ikke delta på alt?? Nei, i sommer måtte jeg avstå på festen Men jeg var med på kafe, og middag. "Gruer" meg til januar, for da har hun ene bursdag. Samme måned har jeg selv og min eldste datter bursdag, og januar er strengt tatt en dyr nok mnd fra før av! Jeg feirer aldri min egen bursdag lengre, og syns det er flaut at man skal gjøre så mye stas på seg selv.. En dag er jo OK, men tre dager? Anonymous poster hash: 40bce...6fe Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt 1 av dagene. Ta den billigste om det er en dyr mnd. Og gaven trenger ikke koste 4-500. Du gir etter hva du har. Passer det ikke med dato eller økonomi, takker du nei til alt denne gangen. Jeg har aldri hørt noe lignende. Verken for barn, ungdom, barnløse voksne eller voksne med barn..
mamma_bergen Skrevet 28. oktober 2014 #6 Skrevet 28. oktober 2014 Har aldri hørt om det før..Det som er vanlig i min omgangskrets er å enten feire hjemme med fest, eller gå ut å spise med påfølgende bytur. Når det gjelder venner
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #8 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg feirer gjerne bursdagen min flere dager, men i så fall med ulike folk. F.eks. en middag for venner og kaffe og kaker for familien. Hvis noen inviterer til feiring på restaurant osv, så må de enten betale, eller forvente at noen ikke deltar. Jeg har både fattige student-venner og voksen-venner med veldig god økonomi, og er bevisst på at jeg ikke ønsker å ekskludere noen fordi det blir for dyrt. Anonymous poster hash: 29eaf...4cf
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. oktober 2014 #9 Skrevet 28. oktober 2014 Ikke vanlig å feire 3 (!) hele ganger med venner nei. Hvor gamle er de?
Gjest Skrevet 28. oktober 2014 #10 Skrevet 28. oktober 2014 Jøss, er de i de kongelige kretser eller? Eller hadde de ikke barnebursdag som små?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #11 Skrevet 28. oktober 2014 Aldri hørt om lignende. Det eneste i nærheten er bryllup som arrangeres i utlandet, men da betales jo festen/arrangementene av brydeparet. En ting er pris, men jeg hadde ærlig talt ikke prioritert så mye tid på de! Anonymous poster hash: fc255...a57
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #12 Skrevet 28. oktober 2014 Vi gjør det slik til barna ja, en for barnehagen, en for våre venner med og uten barn og en for familien. Oss selv er det som oftest kun en kake og litt besøk og ferdig med det. Siste årene så har jeg ikke en gang feiret med venner. Mamman min lager kake til dagen min og syns det er koslig å gjøre stas på den. Så er vi ferdig med det. Anonymous poster hash: 73d66...111
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. oktober 2014 #13 Skrevet 28. oktober 2014 Jøss, er de i de kongelige kretser eller? Eller hadde de ikke barnebursdag som små?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #14 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg hadde evt blitt med på en av tingene. Nå feir mine venner kun runde tall om de feirer. Noen venner som inviterer på reste kaker innimellom, men det er bare slik at vi sender ut en mld om at det er kaffe og kake her om de ønsker. Ikke klokkeslett eller noe. Jeg er veldig glad ingen i vennekrestsen feirer bursdagen sin med mer enn familie, uansett om de har barn eller ei. Fest og slike ting går sjeldent når vi har familie, prioriterer heller andre ting når jeg først har en fridag. Anonymous poster hash: e7bc7...86f
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #15 Skrevet 28. oktober 2014 Nope, ingen som gjør det i mine vennekrets. Selv gjør jeg ingen verdens ting på bursdagen min, den faller maks uheldig litt før Jul. Alle er jo opptatt med julegaver og -forberedelser. Anonymous poster hash: 31d9b...9fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå