Gå til innhold

ta med mannen på tidlig ul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han ble med meg. Vi fikk se et bankende hjerte, og han var like i ekstase som jeg. Jeg synes mannen har like mye med dette å gjøre, som deg, men da om det er noe han selv ønsker å ta del i :-) 

Anonymous poster hash: 02e30...0fe

Min kjæreste begynte nesten å gråte når han så den lille bønna på tidlig UL. Så jeg tror kanskje nesten menn får mere ut av en tidlig UL enn det vi kvinner gjør. 

Det er når de får sett babyen at det blir mere virkelig for de. 

Anonymous poster hash: 10c5e...692

Jeg hadde også med mannen på tidlig ul i uke 7 (forrige uke), og det var godt å kunne ligge på benken med mannen ved siden og kjenne han tok tak i meg når vi så hjertet slå! Også er det veldig fint for han nå å ha sett lille knøttet, han får liksom knyttet seg til det, og snakker allerede til magen :)

Jeg har hatt mange ul allerede som mannen ikke har vært med på pga. oppfølging av noe annet, har ikke vært så mye å se til nå (foruten siste kontroll 6+0 da vi så en hvit prikk som blinket).

Men til torsdag (7+2) skal vi på ul for kontroll pga. prøverør så da er det pga. graviditeten. Da skal mannen være med. Det ønsker han også selv.

Er nok like stort for dem også å se et bankende hjerte :)

Anonymous poster hash: a5dc3...044

Annonse

Jeg skal på tidlig ul på torsdag, er da 8+3. Jeg tar med mannen, prøver å inkludere han mest mulig :)

Noen av dere som forresten vet om ul utføres vaginalt eller "på magen" når det er tidlig ul? (8+3)

Vil tro det blir vaginalt, men det var virkelig null stress :-)

Visst ikkje kjæresten var heilt opptatt, og bur tre timer unda sjukehuset, skulle eg gjerne hatt han med på tidlig ul. :)
Synes at visst han har muligheit til det, at du burde, er nok like godt for han som for deg av å sjå den lille.

Anonymous poster hash: 21a09...ba3

Jeg skal på tidlig ul på torsdag, er da 8+3. Jeg tar med mannen, prøver å inkludere han mest mulig :)

Noen av dere som forresten vet om ul utføres vaginalt eller "på magen" når det er tidlig ul? (8+3)

Jeg var på tidlig ul forrige torsdag, var da 7+5, og den ble utført utvendig.

Bildene hadde nok blitt bedre ved innvendig, men ingen problem å se hjerte banket, ryggmargen, plommesekken, osv :)

Jeg forventer at mannen er med, og han har lyst å være med også. Skal på tidlig UL neste uke er 8+1 da. Vil ikke være alene å få negative tilbakemeldninger. Er nok nervevrak fra før. Mannen er veldig involvert i graviditeten og har en bedre følelse denne gangen enn sist.

Er helt uproblematisk å ta innvendig UL, det tok jeg i vår...

Annonse

Jeg hadde også med mannen (i uke 12 var det) Det var bra! For vi opplevde IKKE et bankende hjerte (hadde vært død i 2 uker). Så det var en god støtte å ha han der! Han blir med neste gang også, da skal vi på ultralyd i uke 7 :) Hvis vi blir gravide igjen da :)

For de fleste menn er det nettopp en UL som må til før de virkelig kan forstå at det er en spire inni magen til sin kjære... de kjenner det ikke på kroppen, så fint for dem og SE det. Min mann har vært med på utallige tidlige UL, og like stas hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...