Gå til innhold

Noen som har erfaring med hunderasen Cavapoo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

☺️

Anonymous poster hash: 1e2dd...90e

Skrevet

Cavapoo? Det er ingen hunderase.

Anonymous poster hash: 475ad...4c1

Skrevet

Nei. Det er ingen hunderase. At noen kjøkkenoppdrettere har blandet hunder gjør det ikke til en hunderase. Hvor står den i NKK? ;) finner du det ikke?

Anonymous poster hash: 475ad...4c1

Skrevet

Det er også rett, at det ikke er registrert i NKK, men hvis du ikke kverrulerer, så skjønner du sikkert meningen med spm til HI. om noen har erfaring med denne BLANDINGEN kan man også kalle det.  Jeg har ikke akkurat denne typen, men har samme str, som ligner, som også er en blanding. men jeg kaller det ikke for rasehund.

men du forsto sikkert fra starten da :)

Anonymous poster hash: 13ce6...24a
Skrevet

Det er ikke en anerkjent rase her i Norge nei, den kan ikke stilles ut eller registreres i Norsk Kennelklubb.

Men det er nå likevel en "rase" som er blandet frem og avles videre på i inn og utland, så når noen sier de har en Cavapoo så vet man hva det er snakk om.

Kan godt hende det er noen "kjøkkenoppdrettere" som du kaller det som blandet disse rasene første gang, men det er i så fall veldig mange som har tatt etter. Nå lar man cavapoo parre seg med cacapoo og lage flere cavapoo, så da vet vi jo hva det er ihvertfall....

https://www.google.no/search?q=cavapoo&espv=2&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=zEhPVLG_L-SGywOKsYLACw&ved=0CB8QsAQ

Anonymous poster hash: a9fb7...195
Skrevet

http://kellyskennel.no/norsk/oppdrett/cavapoo/

det er det faktisk.

jeg er ikke hi, men google er en fin ting

Anonymous poster hash: 13ce6...24a

Nei, det er det ikke. Det er en motetrend der useriøse avlere uten innsikt og forstand på avl og genetikk blander hva som helst, setter sammen deler av navnene til en kvalmende suppe og selger til godtroende fjols som tror at det er fint og at blanding "gir det beste av begge raser". Det er det overhodet ikke noen garanti for.

Anonymous poster hash: a5931...b82

Skrevet

Det er ikke en anerkjent rase her i Norge nei, den kan ikke stilles ut eller registreres i Norsk Kennelklubb.

Men det er nå likevel en "rase" som er blandet frem og avles videre på i inn og utland, så når noen sier de har en Cavapoo så vet man hva det er snakk om.

Kan godt hende det er noen "kjøkkenoppdrettere" som du kaller det som blandet disse rasene første gang, men det er i så fall veldig mange som har tatt etter. Nå lar man cavapoo parre seg med cacapoo og lage flere cavapoo, så da vet vi jo hva det er ihvertfall....

https://www.google.no/search?q=cavapoo&espv=2&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=zEhPVLG_L-SGywOKsYLACw&ved=0CB8QsAQ

Anonymous poster hash: a9fb7...195

Ehh. .. "rasen" har ingen standard, altså ingen mål med avlen. Google bildene viser korte neser, lange neser, Stri pels, krøllet pels osv. Oppdrettere hevder valpene har "ingen av foreldrenes helseproblemer" i sin beskrivelse av "rasen" mens et enkelt Google søker viser at cavapooer sliter med det meste fra øyne til hofter og hjerteproblemer. Eneste kvalifikasjon for rasen er altså at den skal ha 50% gener fra en apport rase og 50% gener fra en jakt rase....

Skrevet

Jeg har en shi tzhu/ malteser blanding, og ville heller sett på den, enn dette som kommer frem her. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd, og vet flere sier det samme! første gang jeg har en blandingshund, og ikke renraset, men vet. sier at det her er en meget trygg blanding! 

litt of topic men...

Skrevet

Jeg har en shi tzhu/ malteser blanding, og ville heller sett på den, enn dette som kommer frem her. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd, og vet flere sier det samme! første gang jeg har en blandingshund, og ikke renraset, men vet. sier at det her er en meget trygg blanding! 

litt of topic men...

Ja, og jeg har en shih tzu/havaneser-blanding, og er også storfornøyd (også off topic...)

Anonymous poster hash: c9a4b...12d

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg hadde satt pris på om noen som HAR ERFARING med Cavapoo svarte,og ikke alle som kun har en mening om å mixe hunderaser.

Er også nysgjerrig på Cava- og Cockapoo,

Skrevet

Noen i familien min har en cavapoo.

De er utrolig søte, men den hunden der er spinnvill!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...