Gå til innhold

Pleier dere å pynte utenfor døren til Halloween?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og isåfall med hva og hvordan? Jeg har ingen barn enda men er gravid og mannen mener at det bare er tull å pynte når man ikke har barn. Hva tenker du?

Jeg tenkte å kjøpe sånn gresskarlykt med lys inni.

Anonymous poster hash: 8969d...bb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du pynter, så vær klar over at det på mange måter er et tegn på at dere er med på leken.. Med andre ord, at det er greit å ringe på og at dere har godteri å dele ut..

Skrevet

Driver ikkje med slikt tull her vi bor så nei verken pynter eller noen går..

Skrevet

Hvis du pynter, så vær klar over at det på mange måter er et tegn på at dere er med på leken.. Med andre ord, at det er greit å ringe på og at dere har godteri å dele ut..

Eh...har jo kjøpt godteri og tenkt å dele.

Skrevet

Setter ut lys på trappa og kjøper snop, da kommer ungene å ringer på :)

Synes det er kjempegøy jeg, at en mørk fredagskveld i oktober er gatene fulle av glade utkledde unger med lommelykter og reflekser, det er latter og skrål, alle koser seg max.

Anonymous poster hash: 884c3...185
Skrevet

Ja, ikke bare der, men i oppkjørselen også. Da vet barna at de er varmt velkomne hos oss. Håper på masse skrekkelig besøk :)

Skrevet

Ja, jeg setter ut gresskarlykter. Gjorde det også før vi fikk barn. Dessverre bor vi litt øde til, så det er ytterst sjelden vi får barn på døra.

Skrevet

Hva gjør dere om dere har små barn som sover? Hater hele Halloween og det byr meg imot å kle små barn ut som djevler og demoner.

Skrevet

Hva gjør dere om dere har små barn som sover? Hater hele Halloween og det byr meg imot å kle små barn ut som djevler og demoner.

Min jente som er 3 år nå har sovet gjennom halloween feiringen før men i år skal hun få gå sammen med storesøster og hennes venner :)  

Skrevet

Gresskarlykter , spidelvev, skjeletter, edderkopper, avkappede hender, blod og div skumle skapninger.

Drar den helt ut :D

Skrevet

Nei jeg vil ikkje men min sønn på 10 år lurte på om vi kunne ha ut litt pynt. Klarer ikkje og seie nei. Hadde dokke sakt nei dersom han vil ha det slik utenfor når andre kompiser har pynte fint til ?

Anonymous poster hash: 296f3...e0f

Skrevet

man kan også bare henge opp halloween ballonger fra Nille ^_^ Men jeg har også gresskar med lykt i fordi de lagde det i barnehagen. 

LittLykkelig, on 28 Oct 2014 - 09:11, said:snapback.png

Man trenger ikke kle dem ut som noe skummelt selvom de fleste gjør det, min jente nekter å være noe annet enn prinsesse eller kattepus eller kanin og da er det lov også :) Ungene koser seg jo, sett mange som tar med små babier i døra så de får sett de andre barna og virker ikke som babiene blir noe redde, men er nysgjerrige og syns det er spennende. Det er jo bare halloween en gang i året.

Skrevet

Her er det mest barn i gatene mellom 18 og 20, kl åtte tar jeg inn pynten og slukker utelyset.

Er ikke vi voksne som bestemmer hva som er gøy på halloween, det er barna, og hekser, spøkelser og smådjevler er skrekkelig gøy ;)

Mine gutter har forresten bestilt hestemasker på ebay så de er utkledd som hest i år :D

Skrevet

Hater, faktisk!

Da får du skru av alt lys og sette deg og rugge i en krok!

Gud forby at man finner på noe spennende en mørk høstkveld. Nei, la oss alle sitte i hver vår stue og klage på hvor kaldt samfunnet er blitt.

Anonymous poster hash: fc80d...e53

Skrevet

Pyntet utenfor lenge før vi fikk barn! Så visste barna at de var velkomne hit, og at her var det godis å få. Kjøpte inn så mye godis at vi hadde godis i ukevis etterpå, bare for å være på den sikre siden... Hehe. Kjempeartig å se alle de ulike forkledningene, og gøy å se hvor glade de blir når de får godis :-)

Nå har vi derimot barn, på litt over året, som ikke skjønner noe av halloween enda, og som legger seg kl 19. Så nå er det ikke lengre pynting utenfor, og ringeklokken slås av etter barnets leggetid. De som kommer før 19., får selvsagt godis. 

Når barnet blir eldre og selv deltar på halloween, skal vi pynte i vei igjen :-D 

Anonymous poster hash: 97e1f...d3e
Gjest Julia1984
Skrevet

Driver ikkje med slikt tull her vi bor så nei verken pynter eller noen går..

Sjarmtroll

Skrevet

Hater, faktisk!

Da får du skru av alt lys og sette deg og rugge i en krok!

Gud forby at man finner på noe spennende en mørk høstkveld. Nei, la oss alle sitte i hver vår stue og klage på hvor kaldt samfunnet er blitt.

Anonymous poster hash: fc80d...e53

Haha! Du, jeg er egentlig ikke en festbrems i det hele tatt. Ikke er jeg kald heller. Selvfølgelig skal jeg kjøpe inn godis til de søte små som kommer, som jeg gjorde de andre årene også. Men jeg synes hele "feiringen" er så diffus, vet ungene egentlig hva de feirer? Føles bare som en kjøpefest og jeg synes kostymene og "pynten" blir verre for hvert år. Og for meg vil det alltid være galt å pynte ungene i noe som ser ut som det kommer krypende opp av ei grav, mye pga at jeg er kristen. Likevel kommer jeg ikke til å nekte mine barn å delta når de er gamle nok til å ønske det. Selv om hele greia gir meg frysninger.. Hjelper litt på om de kan kle seg ut som spiderman osv i stedet. Karneval er alltid gøy :)
Skrevet

Trenger man å gjøre noe med de da? De sover jo? Ellers får du bare stålsette deg, det kommer nok en dag hvor dine barn vil kle seg ut som smådjevler og demoner :)

Anonymous poster hash: 3b2a4...c34

Skrevet

Ja, vi har lykter og gresskar på trappa. Ungene mine får ikke gå rundt (fordi det finnes mange folk som kan finne på å skjelle ut ungene) - men vi koser oss inne med kosrymer og godt. Og håper selvsagt at noen ringer på også.

Skrevet

Så flott med så mange fine svar :) og gode tips ;)

Kan jeg ha en av disse på hver side av oppkjørselen eller blir det for dumt?

Hi

post-42-0-60179700-1414492192_thumb.jpg

Skrevet

Så flott med så mange fine svar :) og gode tips ;)

Kan jeg ha en av disse på hver side av oppkjørselen eller blir det for dumt?

Hi

Jeg har ikke turt å sette ut sånne, tenker på at det er gjenger med barn som kommer, i dracula-kapper o.l. som er ekstremt brennbart. Lett for de å sveipe borti en fakkel...

Jeg har bare noen telysholdere på trappa, har et gresskarhode i porselen som jeg kjøpte på Europris også et par vanlige lyslykter som jeg bruker ellers også når jeg venter besøk.

Skrevet

Så flott med så mange fine svar :) og gode tips ;)Kan jeg ha en av disse på hver side av oppkjørselen eller blir det for dumt?HiAnonymous poster hash: 8969d...bb2

Jeg har ikke turt å sette ut sånne, tenker på at det er gjenger med barn som kommer, i dracula-kapper o.l. som er ekstremt brennbart. Lett for de å sveipe borti en fakkel... Jeg har bare noen telysholdere på trappa, har et gresskarhode i porselen som jeg kjøpte på Europris også et par vanlige lyslykter som jeg bruker ellers også når jeg venter besøk. Anonymous poster hash: 884c3...185

Det var smart tenkt, takk :)

Hadde det vært mulig med bildetips?

Skrevet

Tidligere bodde vi i enebolig og det ringte på døra hele ettermiddagen. Selvsagt delte vi ut godis. Nå bor vi i blokk i Oslo, kan vi forvente besøk da?

Anonymous poster hash: 89751...490

Skrevet

NEI. På halloween rømmer vi huset før kvelden. Mannen jobber i bhg på 10 året på rad så han kjenner da alle barna i området i alderen 3-12 år, og jeg jobber med ungdom og kjenner dermed alle ungdommene her i alderen 12-20. 

Og ALLE skal innom oss på halloween.... så her er det enklest å dra vekk ;) Så sier vi til alle som sa de var innom oss at det var synd vi var borte ;)

Anonymous poster hash: e289d...4c2
Skrevet

Ja, vi pynter.

Halloween er for oss ikke knyttet opp mot barn nødvendigvis, men for alle - både voksne og barn.

Tidlig på kvelden er det for ungene, med knask og knep, film og moro, men kvelden er for de voksne - med middagsgjester og måteholden halloweenfest.

Vi pynter med gresskarlykt og kanskje noen fakler. Da signaliserer vi også at vi venter små fingre på ringeklokka og har godtekurven klar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...