Gå til innhold

Lære baby å sovne selv

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som har hatt babyer som har slitt med å sovne på egenhånd, hvordan har dere fått snudd på det? Gjaldt det både dag og natt, og begynte dere med endringene for både natt og dag samtidig? Sover baby inne eller ute i vogn?

Min "lille" på 10 mnd har alltid krevd en del kroppskontakt for å få sove, i og for seg greit. Men nå har vi nesten gått noen steg tilbake og baby krever nå at jeg ligger inntil på dagtid for å få sove. Med tanke på at baby kun sover 30 minutter av gangen og max tre ganger pr dag begynner dette å bli litt tungt. Jeg kunne virkelig trengt denne lille tiden for meg selv, for å få gjort litt i hjemmet osv, og føler meg virkelig som en dårlig mor som føler det slik. :\

Blir aldri klok på dette med søvn, bare sliten og frustrert. Tydelig at babyen ikke får nok søvn på dagen, fortsatt trøtt etter hvile. Så tenker litt at om ungen lærer å sovne selv blir det lettere å sove videre enn om h*n må bysses i søvn?

Tips tas imot med stor takk! (minus skrikekurer og alt som ligner det, det er uaktuelt å ignorere det eneste språket barnet mitt har).

Anonymous poster hash: ac4b1...d51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt beste tips er å forsøke å lese babyen best mulig. Eller det funket for meg hvertfall. Fikk tilslutt en mønster hvor jeg merket at han begynte å bli trøtt og la han da ut på verandaen i bagdelen. Da sovnet han av seg selv ved hjelp av smokken. Han sovnet bare i armene mine før. Hjalp å legge han før han ble overtrøtt liksom:-)

Anonymous poster hash: 9a821...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her la jeg henne med en gang jeg så tegn på at hun var trøtt, siden "alle" siet at det er best. Men det funket ikke her. Her må vi drøye til hun blir tydelig trøtt og gjerne litt til. Ikke så lenge at hun skriker, men til hun begynner å bli urolig. Da sovnet hun av seg selv inne i vogna i løpet av 5 minutter. Da jeg før la henne for tidlig så måtte jeg vugge lenge på vogna ognhun sov bare 30 minutter. Nå sover hun 1 1/2 time to ganger om dagen. Samme på kvelden. Før så la jeg henne veldig tidlig siden jeg så henne begynte å bli trøtt, ville ikke at hun skulle bli overtrøtt. Da var hun urolig hele jvelden og våknet mye. Men nå drøyer jeg det litt lenger, hun er trøtt, men venter til hun "ikke klarer lenger", før hun begynner å gråte. Nå sover hun helt til hun spiser i 03 tiden. Og sovner med en gang, før så måtte jeg synge, bysse og stryke veldig lenge

Anonymous poster hash: c580c...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...