piranha Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Fireåringen tok et svalestup ned trappen for 16 dager siden og fikk en kjempekul på høyre side av pannen og skrapet opp tinningen. Vi var innom legevakten, men legen så på han (rørte han ikke) og sa at så lenge han ikke hadde besvimt og alle ledd var bevegelige så var alt greit. Når jeg kjenner over panna nå så er det et "utoverhakk" under huden, og kulen er fremdeles ikke helt borte. Noen som har opplevd dette? Hvor lang tid tar det før en kul forsvinner? Trodde egentlig at den skulle vært bort nå.
piranha Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #2 Skrevet 27. oktober 2014 Bare min unge som driver med slike aktiviteter?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #3 Skrevet 27. oktober 2014 16 dager høres veldig lenge ut. Babyen min fikk en kul i panna som var kjempestor men det ble bort i ca ti dager. Synes det er best å sjekke barnet ditt igjen hos legen. Lykke til! Anonymous poster hash: 6a293...89b
piranha Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2014 Takk 😊Får ta han med innom legen for en sjekk.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #5 Skrevet 28. oktober 2014 guttungen vår knallet hodet i en Stein i sommer og fikk den monsterkulen. Gikk mange uker før kulen var helt borte og han bar litt blå der like lenge. Det kan skje ved harde fall, da blir det en liten blødning bak beinet som lager en slags bruskdannelse (eller noe i den duren)som henger i lenge. Ikke farlig hvertfall. Anonymous poster hash: 0313a...14a
♠️SparEss♠️ Skrevet 28. oktober 2014 #6 Skrevet 28. oktober 2014 Fireåringen tok et svalestup ned trappen for 16 dager siden og fikk en kjempekul på høyre side av pannen og skrapet opp tinningen. Vi var innom legevakten, men legen så på han (rørte han ikke) og sa at så lenge han ikke hadde besvimt og alle ledd var bevegelige så var alt greit. Når jeg kjenner over panna nå så er det et "utoverhakk" under huden, og kulen er fremdeles ikke helt borte. Noen som har opplevd dette? Hvor lang tid tar det før en kul forsvinner? Trodde egentlig at den skulle vært bort nå. Min jente datt fra stolen og fikk skikkelig kul i panna i påskeferien. Det er jo kjempe lenge siden, men hun har fortsatt en liten hard klump i panna. Jeg har også lurt på om den blir borte noen gang. Må ha vært et skikkelig sammenstøt.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #7 Skrevet 28. oktober 2014 Minsta mi hadde ett hardt møte med asvalten når hun var 4-5 år, fikk en skikkelig kul på siden av panna. Den tok det lang tid før gikk ned. Det var snakk om mange månedr. Nå er hun 9år og har en liten kul der om en ser det i riktig lys. Det virker ikke som den kommer til å forsvinne helt. Ikke noe galt, for hun tok MR for ett år siden, og alt var som det skulle være der også. De sjekket denne ekstra siden de skulle sjekke hodet. Så kuler kan ta lang tid før de forsvinner skikkelig, og legen sjekket jenta etter fallet og fant ikke noe galt. Vi skulle være litt obs de første dagene, men jenta var like propell som alltid. Selv har jeg en kul på leggen, ikke lurt å prøve å bruke en slegge før en er stor nok til å bruke den fant jeg ut når jeg var liten. Knakk ikke beinet, men en skikkelig kul på beinet og vondt. Kulen er lekker midt på leggen, og like irriterende hver gang jeg skal barbere beina. Så ikke bare du som har slike aktive barn. Mine har hatt kuler både her og både der, aldri knekt noe eller alvorlige skader. Limt en tå og sydd en leppe, men utrolig nok var disse to tingene ikke i kombinasjon med veldig fysisk aktivitet. Men klippekort på legevakta følte jeg vi hadde en stund, for med så aktive barn og dertilhørende knall og fall vil jeg heller få sjekket det opp en gang for mye enn for lite. Masse forstuinger her i huset. Anonymous poster hash: c8560...6ce
piranha Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter #8 Skrevet 29. oktober 2014 Takk for svar Han er i fin form, men ble litt usikker på grunn av det "arret" under huden. Har ikke sjekket det hos legen enda, men ser det an til neste uke
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #9 Skrevet 29. oktober 2014 Gutten min falt og slo seg i en kommode da han var litt over året. Fikk et skikkelig søkk i hode, og fikk skikkelig panikk. Legen beroliget meg, og jeg fikk beskjed om at han kom til å få en skikkelig kul. Og hugser han hadde den kjempe lenge. Anonymous poster hash: 504aa...47f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå