Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #1 Skrevet 26. oktober 2014 Sliter med bihulebetennelse som kommer lett, har en nå og går på antibiotika. Har en diger polypp som antakelig er problemet men den er uaktuel å fjerne sa de fordi den ligger inntil synsnerven så jeg kan risikere å bli blind om de opererer. Jeg må være en del ute på jobb i all slags vær og det gjør at når høsten kommer får jeg den ene bihulebetennelsen etter den andre. Jeg kler meg godt. Tips for å forebygge bihulebetennelse? Nesespray har aldri hjulpet meg, f.eks Nasonex ga meg kronisk bihulebetennelse i de tre mnd jeg tok den, fikk den på resept før når man måtte ha resept på Nasonex. Hvilken nesespray bruker dere som funker? Annet? Anonymous poster hash: 9ae44...fcd
zrah Skrevet 26. oktober 2014 #2 Skrevet 26. oktober 2014 For 2 år siden begynte jeg å bli plaget med bihulebettennelse! Så snart jeg ble litt tett/snørrere kjente jeg det med en gang. Begynte i år med nesehorn! Sååå effektivt, stoppet det 2 ganger i år og en gang da jeg var sen å begynne å forebygge det så klarte jeg å holde det i sjakk før der gikk så langt at jeg nesten ønsker å dø(ja, for bihulebetennelse er helt forjævlig vondt!!!). Lager saltvann selv med lunkent vann og litt salt i, skyller begge sider og snyter godt mellom hver gang(hver side). Tar litt tid å få teken og rett stilling på det. Litt ekkelt før man blir vant, og veldig vondt hvis man har for mye salt/for varmt vann eller feil stilling slin at du får vannet på andre plasser. Husk å bruk nesespray i forkant slik at du er helt åpen så vannet kommer seg igjennom og i alle krinker og kroker!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #3 Skrevet 27. oktober 2014 For 2 år siden begynte jeg å bli plaget med bihulebettennelse! Så snart jeg ble litt tett/snørrere kjente jeg det med en gang. Begynte i år med nesehorn! Sååå effektivt, stoppet det 2 ganger i år og en gang da jeg var sen å begynne å forebygge det så klarte jeg å holde det i sjakk før der gikk så langt at jeg nesten ønsker å dø(ja, for bihulebetennelse er helt forjævlig vondt!!!). Lager saltvann selv med lunkent vann og litt salt i, skyller begge sider og snyter godt mellom hver gang(hver side). Tar litt tid å få teken og rett stilling på det. Litt ekkelt før man blir vant, og veldig vondt hvis man har for mye salt/for varmt vann eller feil stilling slin at du får vannet på andre plasser. Husk å bruk nesespray i forkant slik at du er helt åpen så vannet kommer seg igjennom og i alle krinker og kroker! Bruker du nesehornet for å forebygge? Hvilken nesespray bruker du? Aldri opplevd at en nesespary har åpnet nesen min om jeg er tett. Anonymous poster hash: 9ae44...fcd
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #4 Skrevet 27. oktober 2014 Og takk forresten Anonymous poster hash: 9ae44...fcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå