Gå til innhold

Hvordan forebygge bihulebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med bihulebetennelse som kommer lett, har en nå og går på antibiotika. Har en diger polypp som antakelig er problemet men den er uaktuel å fjerne sa de fordi den ligger inntil synsnerven så jeg kan risikere å bli blind om de opererer. Jeg må være en del ute på jobb i all slags vær og det gjør at når høsten kommer får jeg den ene bihulebetennelsen etter den andre. Jeg kler meg godt.

Tips for å forebygge bihulebetennelse? Nesespray har aldri hjulpet meg, f.eks Nasonex ga meg kronisk bihulebetennelse i de tre mnd jeg tok den, fikk den på resept før når man måtte ha resept på Nasonex. Hvilken nesespray bruker dere som funker? Annet?

Anonymous poster hash: 9ae44...fcd

Fortsetter under...

Skrevet

For 2 år siden begynte jeg å bli plaget med bihulebettennelse! Så snart jeg ble litt tett/snørrere kjente jeg det med en gang. Begynte i år med nesehorn! Sååå effektivt, stoppet det 2 ganger i år og en gang da jeg var sen å begynne å forebygge det så klarte jeg å holde det i sjakk før der gikk så langt at jeg nesten ønsker å dø(ja, for bihulebetennelse er helt forjævlig vondt!!!).

Lager saltvann selv med lunkent vann og litt salt i, skyller begge sider og snyter godt mellom hver gang(hver side). Tar litt tid å få teken og rett stilling på det. Litt ekkelt før man blir vant, og veldig vondt hvis man har for mye salt/for varmt vann eller feil stilling slin at du får vannet på andre plasser. Husk å bruk nesespray i forkant slik at du er helt åpen så vannet kommer seg igjennom og i alle krinker og kroker!

Skrevet

For 2 år siden begynte jeg å bli plaget med bihulebettennelse! Så snart jeg ble litt tett/snørrere kjente jeg det med en gang. Begynte i år med nesehorn! Sååå effektivt, stoppet det 2 ganger i år og en gang da jeg var sen å begynne å forebygge det så klarte jeg å holde det i sjakk før der gikk så langt at jeg nesten ønsker å dø(ja, for bihulebetennelse er helt forjævlig vondt!!!).

Lager saltvann selv med lunkent vann og litt salt i, skyller begge sider og snyter godt mellom hver gang(hver side). Tar litt tid å få teken og rett stilling på det. Litt ekkelt før man blir vant, og veldig vondt hvis man har for mye salt/for varmt vann eller feil stilling slin at du får vannet på andre plasser. Husk å bruk nesespray i forkant slik at du er helt åpen så vannet kommer seg igjennom og i alle krinker og kroker!

Bruker du nesehornet for å forebygge? Hvilken nesespray bruker du? Aldri opplevd at en nesespary har åpnet nesen min om jeg er tett.

Skrevet

Og takk forresten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...