Gå til innhold

Hvorfor vil du ikke ha ekte juletre i stua?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har falskt juletre... har fått det for meg at det er sunnere for innemiljøet... 

Anonymous poster hash: 42554...72f

Fortsetter under...

Skrevet

Det er også sunnere for utemiljøet! Tenk alle de trærne som ikke blir solgt hvert år, de blir bare kastet....

Skrevet

Miljøet som hun over her sier. Også fordi at jeg ikke orker å ha enda mere å støvsuge. Alle de barnålene som faller av treet blir jeg ganske tullete av. Også kan man ha treet mye lengere om man har et falskt tree, og det synes jeg er koslig :) 

Anonymous poster hash: 82851...b29
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg tåler ikke gran..utrolig nok ikke edelgran heller!? (Visste faktisk ikke at det var mulig)

Prøvde i fjor, og det er første julen jeg ikke har vært pottetett med rennende øyne ;)

Tåler heller ikke julestjerner (blomstene, ikke de i vinduet :P ), trist, fordi jeg syns det lukter så godt og fordi blomstene er så fine..

Skrevet

Allergi, sparer miljøet og ønsker ikke barnåler over alt.

Anonymous poster hash: 9ade6...b83

Skrevet

1. Pga barnålene som ryr

2. Pga ekle insekt som gjemmer seg i stammen og kryr frem når det blir varmt i stua

3. Pga størrelse og form er uhyre vanskelig å bedømme ute i mørket og frosten. Når man setter det opp ser du også at det mangler en gren.

4. Vanskelig å få det beint på fot.

;-)

Annonse

Skrevet

Jeg tåler ikke gran..utrolig nok ikke edelgran heller!? (Visste faktisk ikke at det var mulig)

Prøvde i fjor, og det er første julen jeg ikke har vært pottetett med rennende øyne ;)

Tåler heller ikke julestjerner (blomstene, ikke de i vinduet :P ), trist, fordi jeg syns det lukter så godt og fordi blomstene er så fine..

Om du kniper av de små gule midt i julestjernen så kan du ha dem. Ivertfall så ian jeg det etter at jeg lærte det trikset :) de vises nesten ikke, så har ikke så mye å si på utseende.

Anonymous poster hash: 9ade6...b83

Skrevet

Fordi jeg har katt. Katt + juletre = julekaos i edelgranhelvete

Anonymous poster hash: 5c054...706

Skrevet

Pga allergi, barnåler krypdyr!

Skrevet

Jeg har for meg det at jeg vil ha et sånt typisk amerikansk juletre. At grenene er tett i tett. Å det får man sjeldent hvis man kjøper et tre. På det treet jeg har kan jeg legge kvistene som jeg vil. Og jeg har spart masse penger på å en en gangs sum. Enn å kjøpe et nytt vært år. Også pynter vi treet våres ganske tidlig sånn at vi faktisk kan pynte treet våres sammen med barna. Vi bytter annen hvert år på å ha barna i julen. Å vi får større glede av treet(nyte) det litt før vi må ta det bort igjen. Vi er mye å reiser i julen til familien osv

Anonymous poster hash: 56f05...a84

Skrevet

det er mer økonomisk ettersom vi slipper å kjøpe inn nytt tre hver jul.

Jeg har heller ikke bil så hadde rett og slett ikke fått med meg hjem ett ekte juletre.

Anonymous poster hash: 44123...fff
Skrevet

Med unntak av allergi er det ingen av de grunnene som er oppgitt her, som er god nok grunn for meg til å bytte ut ekte tre.

Det å prøve å finne det perfekte treet, jobbe lenge for å få det til å stå rett, stikke seg på barnåler, se treet ta form når grenene retter seg ut, klippe det til i toppen - det er jula for meg:)

Anonymous poster hash: 156d5...235

Annonse

Skrevet

Jeg kan ikke fordra plastikkjuletre, og sverget på at jeg aldri skulle ha dette selv. Som så mye annet, ble dette en kamel å svelge. Nest eldste har allergi og da står det mellom null juletre eller et i plast. Da blir det plast, jeg vil jo at ungene skal få ha juletre.

Anonymous poster hash: 7472e...641
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Har plasttre fordi jeg ikke gidder å ha stygt juletre hvert år.

Skrevet

Både jeg og mannen har allergier.

Når det først er slik setter jeg pris på bedre innemiljø, slipper alle dyrene som er i treet, slipper barnåler over alt osv 

Skrevet

Vi har plastikk av den grunn at jeg ikke orker å høre gubbens tette nese hele julen. Han nekter for at han reagerer på juletreet, så i forfjor kjøpte han tre. Da ungene sa at nå fikk han ikke lov å være i stua mer for de orka ikke høre den tette nesa han mer tok han endelig hintet, men om han har glemt det i år blir jo spennende å se. Jeg skal ikke ha ekte tre inn i stua igjen, orker ikke å høre han mer. Hvertfall ikke om natta, blir ikke mye sengekos på han for å si det slik.

Jeg liker ekte juletre, og jeg liker furutre. Jeg liker lukta det gir og at det ikke drysser så mye. Men sverger til plastikk og overlever med plastikk så lenge jeg slipper å høre han tette mannen min hele jula. Vi har sort plastikk tre. Skal vi ha plastikk, skal vi ha plastikk. Fakstik ganske tøft det vi har, og passer oss.

Anonymous poster hash: 08612...17a

Skrevet

Vi har plasttre, men er det ikke mange som ser.. Det har støpte, harde nåler som man stikker seg på. Det har reell farge og størrelse.

Sånne falske, grelle nille/europris/billig-juletrær er så grusomt at jeg sliter med å finne dekkende ord for det.

Vårt kostet noen tusenlapper, men det er verdt hver eneste krone. Og på sikt sparer vi det inn igjen, den årlige edelgranen var ikke billig den heller.

Nå slipper vi dyr, pollen og barnåler. Vi slipper å vanne og det er bedre for inneklimaet. Jeg var skeptisk, men elsker det. Det blir nydelig perfekt hver gang :-)

Anonymous poster hash: f8151...61d

Skrevet

Allergi ;)

Anonymous poster hash: cef54...c13
Skrevet

Vi har plastikk av den grunn at jeg ikke orker å høre gubbens tette nese hele julen. Han nekter for at han reagerer på juletreet, så i forfjor kjøpte han tre. Da ungene sa at nå fikk han ikke lov å være i stua mer for de orka ikke høre den tette nesa han mer tok han endelig hintet, men om han har glemt det i år blir jo spennende å se. Jeg skal ikke ha ekte tre inn i stua igjen, orker ikke å høre han mer. Hvertfall ikke om natta, blir ikke mye sengekos på han for å si det slik.

Jeg liker ekte juletre, og jeg liker furutre. Jeg liker lukta det gir og at det ikke drysser så mye. Men sverger til plastikk og overlever med plastikk så lenge jeg slipper å høre han tette mannen min hele jula. Vi har sort plastikk tre. Skal vi ha plastikk, skal vi ha plastikk. Fakstik ganske tøft det vi har, og passer oss.

Anonymous poster hash: 08612...17a

Du kan få furulukt på boks :)

Anonymous poster hash: 4d543...d76

Skrevet

Allergi, miljøhensyn og slipper å kaste ut flere hundrelapper hvert år på noe som blir kastet igjen etter noen uker.

Skrevet

Jeg hadde aldri frivillig kjøpt plast. Hadde heller latt være å ha tre. Mange jeg kjenner har det, og det er null julestemning for meg med noe som står der og liksom skal være et juletre, men som alle vet ikke er det. Det kan se så ekte ut det bare vil.

Anonymous poster hash: 99eb4...234
Skrevet

Vi har plasttre, men er det ikke mange som ser.. Det har støpte, harde nåler som man stikker seg på. Det har reell farge og størrelse.

Sånne falske, grelle nille/europris/billig-juletrær er så grusomt at jeg sliter med å finne dekkende ord for det.

Vårt kostet noen tusenlapper, men det er verdt hver eneste krone. Og på sikt sparer vi det inn igjen, den årlige edelgranen var ikke billig den heller.

Nå slipper vi dyr, pollen og barnåler. Vi slipper å vanne og det er bedre for inneklimaet. Jeg var skeptisk, men elsker det. Det blir nydelig perfekt hver gang :-)

Anonymous poster hash: f8151...61d

Hva slags har du? Jeg har to kjempeallergikere i hus, men har tviholdt på juletre. I fjor vasket jeg tre og en halv meter gran for pollen, men det var ikke godt nok. Har du tips?
Skrevet

Jeg tenkte faktisk å dra den helt ut i år, og kjøpe hvitt plastjuletre :P Fordi jeg ikke gidder styret med ekte tre.

Skrevet

Fordi jeg ikke orker å ha rennende øyner, tett nese og nyse konstant hele jula

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...