Gå til innhold

OPPDATERING fra meg som ble satt igang uke 35! hat født!:) å det gikk så bra!

Anbefalte innlegg

Hei igjen, jeg skrev et innlegg her den 1.eller 2. Oktober om at jeg skulle settes igang pga vannavgang i uke 35..jeg var kjempenervøs pga babyen ville jo bli prematur..

Jeg har nå født (for 3 uker siden) lille jenta ble født 3.okt da jeg ble satt igang med drypp ca kl 13..riene begynte sånn smått..jeg å samboer satt å snakka om hvor rart det var at idag skulle vi få se henne, samtidig var vi litt redde for om hun ville trenge mye hjelp..

Jeg å babyen takla dryppet bra så jm kom å skrudde opp hvert 15.min.. jeg ble tilbudt epidural og lystgass kl 15..da var jeg 3-4cm..takka ja til lystgass. Riene tok seg opp..men jeg gikk å satt å snakka med samboer for å hjelpe babyen ned i bekkenet og jeg var sikker på at jeg ble å være litt høylytt under riene, men jeg pusta bare å småbantes..bf var veldig imponert :P

Ca 17.45 skulle samboer ut å ta seg en røyk..å idet han gikk ut døra følte jeg at det trykket nedover..ringte på jordmor og hun sjekket meg å sa at her var det full åpning! (Da ble jeg sjokkert for jeg trodde det skulle ta lengre tid:p) jm ba meg ringe etter gubben mens de flytta meg til fødestuen rett ved siden av..jeg var så forfær at jeg skrev en sms med: nå kommer hun! Å han var rask! Han hadde kasta sigaretten (han SKAL! slutte:)) å lagt på sprang opp :) han rakk det fint enda jeg bare pressa 4 ganger å brukte 4min på det..

å han var enda mer imponert over meg da! Hehe jeg hadde nemlig ikke laget en eneste lyd under pressingen :P jeg hadde bare tatt helt kontroll å jm hadde bedd meg presse uten rie å da sa jeg bare nei å venta på neste å pressa med haka på brystet å nesten smilte hehe..Hun var også imponert sa hun etterpå.. men..jah..lille jenta begynte å gråte med bare hodet ute..haha da lo vi alle sammen :P

Å jenta ble lagt rett på brystet mitt etter at navlestrengen hadde fått pulsert ferdig:) pupp skulle hun ha etter noen minutter :-p

Hun hadde litt lavt blodsukker men det fikk hun glukose for før vi ble trillet inn på barsel :-) resten av oppholdet på bare 3dager var ukomplisert :-) vi har vært utrolig heldige at alt gikk så bra <3 jenta er en helt herlig unge å jeg har vært i bedre form siden fødsel enn jeg var i siste 3 mnd av svangerskapet :) jeg var ute av sengen 2 timer etterpå (hadde vært det før om vi ikke var på felles rom de 2 første timene med et annet par som akkurat hadde født) og jenta vår var 2445gr og 46 cm å 32cm rundt hodet :)

Anonymous poster hash: d927e...b85

Fortsetter under...

Annonse

Tusen hjertelig takk alle sammen, ja det var en drømmefødsel :-)

Jeg ønsker dere som enda venter Lykke til når det starter :D håper dere deler fødselshistorien deres;) :-)

Hi.

Anonymous poster hash: d927e...b85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...