Gå til innhold

8+6 og har mistet symptomer...Grunn til å uroe seg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste dagene mistet både kvalmen, murringen i magen og ømheten i brystene.

Er fortsatt sliten og trøtt hele tiden, men kjenner ikke den "gravid" -følelsen lengre nederst i magen..Har ikke blødd eller hatt noen form for smerter.

Burde jeg kontakte lege? Er det noen andre der ute som har opplevd dette? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dager gjennom de første 14 ukene hvor jeg mistet alle symptomer. Husker at jeg var urolig, men alt stod bra til. Selv om det kunne gå et par dager uten symptomer. Trenger ikke bety at noe er galt :) men er naturlig å bli urolig.

Skrevet (endret)

Jeg har vært veldig plaget av kvalme, slik at jeg har vært sykmeldt og ned i

vekt, men plutselig i midten av uke 8 så begynte den ekstreme kvalmen å slippe taket. Kjenner fortsatt litt men er mye bedre.. Brystene er også mindre ømme. Tror dette med symptomer går litt opp og ned og noen har kortere perioder med mer plagsomme symptomer. Noen kjenner jo knapt noe hele første trimester. Med mindre du får blødninger så tror jeg ikke du skal bekymre deg.

Endret av Voffs
Skrevet

Jeg har hatt det sånn i alle mine tre svangerskap. De sier jo at det er vanlig at symptomene roer seg rundt uke 12, men hos meg har det startet tidligere. Nå er jeg 12+1, og kjenner nesten ingenting. Kvalmen avtok for ca en uke siden, og trøttheten for ca 2 uker siden. Mensmurringene og oppblåstheten henger litt i fremdeles, på kvelden ser jeg ut som jeg er gravid i 8. mnd!

Men, dersom du er alvorlig bekymret, bestill en privat ultralyd. Søsteren min gjorde det da hun var 11 uker på vei, og da oppdaget de MA. Fosteret hadde vært dødt i 4 uker. Håper ikke jeg skremte deg med siste setning, men man skal ikke lukke øynene helt heller. Forhåpentligvis er alt bra med din lille i magen. :)

Skrevet

Vel, det må du nesten kjenne litt etter på selv! Men som de skriver over her, så kommer og går symptomer litt underveis. Selv mistet jeg også symptomene rundt uke 8,men mine kom ikke tilbake etter noen dager så da ville jeg ha en ul for å sjekke ståa. Dessverre var det en MA hvor spiren hadde stoppa i uke 6!

Krysser fingrene for for deg og at alt er bra :)

Skrevet

Kommer til å bestille UL ja, greit å være på den sikre siden. Krysser fingre og tær for at alt er som det skal :sjenert:

Skrevet

Jeg var bekymret da mine symptomer forsvant rundt uke 8-9 forrige gang, jeg også. Hadde forventet at de skulle vare i hvert fall til uke 12, da symptomene "skal" forsvinne mer ;) Bekymringen var helt ubegrunnet. Alt var bra, og alt er fremdeles bra med spiren som ble til snuppa jeg skal hente i barnehagen om en times tid :) Forsøk å slappe av, selv om det er vanskelig. Tidlig ul er en fin bekreftelse som nok får deg til å slappe av :)

Skrevet

Jeg har også lite symptomer nå, er gravid med tvillinger så skulle nesten tro det ble dobbelt opp :P jeg er fortsatt trøtt og har litt ømme pupper og er oppblåst. Ellers føler jeg ikke at jeg har så mye andre symptomer... Du skal ikke bekymre deg, men som de andre sier her, få tatt en tidlig ul for din egen del :)

Skrevet

Symptomene har kommet tilbake, bare litt svakere nå! Kjenner jeg puster litt lettere av den grunn...

Er vel bare naturlig at symptomene kan gå litt opp og ned, så det er sikkert ikke noe å bekymre

seg så alt for mye over...

Velger å se an situasjonen i dagene fremover, er ikke så alt for lenge til jeg skal til jordmor uansett :reise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...