Gå til innhold

Kan alle matrester fryses?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fryser dere ned alle rester, er det noe dere aldri fryser? Er det noe som ikke kan fryses, p.ga at det ikke tåler det eller smaken blir dårlig. Hva med reker/krepsehaler i lake, kesam, og druer foreksempel?

Jeg har bestemt meg for å skjerpe meg, hiver alt for mye :(

Anonymous poster hash: b9c90...792
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Nei alt kan ikke fryses, en del matvarer blir forandret av frysing og må brukes på annen måte etter tining, det er veldig forskjellig holdbarhet på matvarer også i fryseren. Om du tror du ikke kommer til å ta det opp og spise det er det liten vits å fryse det.

Merk alt du fryser med dato.

Har vi hatt reker skreller jeg opp alt vi ikke har spist og fryser de i en boks. Jeg syns det er best å bruke de i en fiskesuppe etter frysing. Har de frossen oppi suppen helt på slutten og rett før servering.

Tinet bær slipper mye saft. Passer fint til syltetøy eller f.eks i bakverk.

Druer kan ikke fryses heller ikke agurk.

Anonymous poster hash: 401c0...a5f
Skrevet

Druer kan fryses, veldig godt :)

Anonymous poster hash: dde6a...0ab

Skrevet

Jeg fryser det meste av middagsmat. Frukt og grønt har jeg lite erfaring med å fryse.

Kjøper feks fløte på halv pris pga dato og fryser ned. Kan brukes til det meste unntatt vispe krem.

Skrevet

Jeg fryser det meste av middagsmat. Frukt og grønt har jeg lite erfaring med å fryse.

Kjøper feks fløte på halv pris pga dato og fryser ned. Kan brukes til det meste unntatt vispe krem.

Det var smart :)Takk for tips

Hva kan jeg bruke nedfryst melk til, ofte jeg ikke drikker den opp før den går ut på dato.

Skrevet

Det var smart :)Takk for tips

Hva kan jeg bruke nedfryst melk til, ofte jeg ikke drikker den opp før den går ut på dato.

Vafler, sauser, supper....

Skrevet

Vil legge til at banan er veldig greit å fryse. Den kan du bruke i smoothie, kake, muffins, brød osv. Ikke bli redd når du tiner den og den ser brun og klissete ut. Bet smaker veldig godt i drikkene/kakene.

Samme med annen frukt.

Skrevet

Druer er knallgodt å fryse. De blir ikke harde som stein, og fungerer dermed utmerket frosne som snacks istedet for is i sommervarmen. :-)

Anonymous poster hash: 14bd2...0ea

Skrevet

Fløte fryser jeg i isterningsposer. Lette å trykke ut rett oppi sausen eller gryter.

Skrevet

Fløte fryser jeg i isterningsposer. Lette å trykke ut rett oppi sausen eller gryter.

Det var lurt!!

Skrevet

Takk for alle gode tips :)

Banan og duer skal jeg begynne å fryse, kaster alt for mye. Å fryse ned i isterningsposer var kjempesmart :)

Men kan jeg fryse reker i lake tro?

Skrevet

Alt kan fryses. Untatt agurk! Men egg, der må du skille plomme og hvite eller dum måvispe det sammen. Det lærte jeg av ei gammel dame.

Anonymous poster hash: 6197e...0c5

Skrevet

Dytter litt

Skrevet

poteter egner seg vel dårlig til frysing, men jeg synes ikke det ødelegger noe om det er i en lapskaus foreksempel. Jeg fryser mye ost, rasper det opp så har vi ost til pizza og slikt. Melk og følte kan brukes i vaffler, suppe, sauser, kakao.

Bær er ikke gode å spise i seg selv etterpå, men kan varmes til is f.eks, brukes som kakefyll, syltetøy, smoothie...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...