Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #26 Del Skrevet 23. desember 2014 For meg har alt gått som en drøm. Eneste utfordring var at jeg slet med amminga i begynnelsen pga hadde feil teknikk så det gjorde vondt å amme, men dette gikk seg til. Det verste var de to dagene med melkespreng, men ellers har alt gått supert. Fødselen tok 4 timer og baby sov 20 timer i døgnet den siste måneden. 3-7 timer sammenhengde søvn sov hun i strekk de første to månedene. Fra to måneder og til nå (hun er 3 mnd) sover hun 6-8 timer sammenhengende på natta. Når hun er våken er hun rolig og fin. Jeg begynte å trene da baby var 6 uker og jeg trener 2-4 ganger i uka på treningssenter, enten passer pappaen baby (hun tar morsmelk på flaske) eller så er hun på barnepass på treningssenter. Ellers bruker jeg mye tid på å lage sunne bakster, lage mat og jeg møte venner i blant, går spasertur de dagene jeg ikke trener, føler jeg får gjort mye ut av dagene. Det er nå som hun er 3 mnd. jeg føler det så smått begynner å komme litt utfordringer. To netter på rad har hun ikke sovnet før mellom 04.00 og 05.00. Hun sov 7 timer sammenhengende begge gangene, men litt kjedelig og ikke kunne legge seg til ønsket tidspunkt, trøster meg med at det er en kort periode. Før bæsjet hun 4-6 ganger i døgnet, men nå går det flere dager mellom hver avføring. Skjedde en stor forandring fra hun ble 3 mnd. Helsesøster sier det er normalt at mønsteret endres da. Jeg tenker det må være utfordrende å ha mer enn 1 barn. Gleder meg til nr. 2 allerede, men skjønner ikke hvordan jeg da skal få tid til alt, ser hvor mye det krever med en baby, selv om hun er både rolig og snill. Anonymous poster hash: 59fc0...b11 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177486-slitsom-barseltid/page/2/#findComment-146893005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #27 Del Skrevet 24. desember 2014 Har dere forsøkt minifom dråper før måltid? Det minsker str på luftboblene i magen, og gjør at babyen får noe mindre luftplager. Gull verdt her i huset fra baby var 1 til 5 mnd! :-D Anonymous poster hash: 583af...a1f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177486-slitsom-barseltid/page/2/#findComment-146894010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #28 Del Skrevet 27. januar 2015 Hvordan man opplever livet som forelder har nok like mye med hva slags barn man får som hvordan innstilling man har som forelder. Jeg har hatt to barn med kolikk. Ingen av barna liker å sove noe særlig og som babyer mente de det var helt uaktuelt å ligge for seg selv på gulvet og leke slik jeg har sett andre babyer gjøre. De var blide og skjønne, men krevde meg 100% nesten alle døgnes tider. Det er TØFT! Vi har tre barn og pappan jobber såpass mye og har ellers så mange andre prosjekter at jeg ikke kan regne med ham i det daglige. Det eneste som "redder" meg gjennom dagen er at jeg har fått en au pair. Jeg kan si det rett ut: det hadde ikke blitt tre barn uten au pairen! Til tross for henne har jeg vel knapt hatt en eneste natts søvn over 5-6 timer de siste... 7 årene? Dagene er packed og hvis au pairen reiser bort på langhelg (ca 1 gang i mnd) er det helt kaos når begge de største skal på skole og barnehage i hver sin retning. Jeg poster her som anonym, men om dere ser en svett og sliten mamma med tre unger på tvillingvognen som løper av sted i morgentimene så er det sannsynligvis meg. Anonymous poster hash: acfe4...6e6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177486-slitsom-barseltid/page/2/#findComment-146974475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #29 Del Skrevet 28. januar 2015 En liten oppdatering fra meg Her går det mye bedre. Mini er nå 3 mnd. De verste mageplagene har gitt seg. Hun er stort sett blid og fornøyd på dagtid. Forsåvidt på natten også, men er mye urolig. Det er utallige oppvåkninger (20-200?), også mellom ammingene, og hun bruker lang tid på å sovne etter spising. Vi trenger ikke bysse henne i søvn lenger. Hun har gode soveperioder på dagtid. Jeg har prøvd å slutte med Monifom, men måtte begynne igjen. Jeg trives mye bedre i mammarollen nå, selv om jeg enkelte dager er veldig sliten. HI Anonymous poster hash: 057f9...047 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177486-slitsom-barseltid/page/2/#findComment-146977218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå