Gå til innhold

Hvor høy CRP har voksne før de blir innlagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker ikke kun om akutte alvorlige tilfeller, men lurer litt på hvor høy CRP indikerer innleggelse?

Anonymous poster hash: 55698...b95

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde inhvertfall over 200 uten å bli innlagt

Anonymous poster hash: 749ae...a40

Skrevet

Jeg hadde litt over 200, ble sendt hjem til tross for graviditet.

Anonymous poster hash: 3a1d5...a88

Skrevet

Oppunder 300 da jeg hadde kyssesyken, ble sendt rett hjem :(

Skrevet

Man legger inn folk nesten uten CRP, og sender hjem folk med høy CRP. CRP er bare en blodprøve med sine begrensninger, og man behandler faktisk personen, ikke blodprøveverdiene ;)

CRP er bare en bit i et puslespill som kan være ekstremt stort. Noen ganger er CRP'en viktig, andre ganger ikke.

Anonymous poster hash: 251ca...5ab
Skrevet

Allmenntilstand, feber, hva slags infeksjon det er snakk om osv er vel med å avgjøre det?

Jeg ble lagt inn da jeg hadde rett over 200, men da hadde jeg lungebetennelse, 40 i feber, pustet kjempedårlig, hadde altfor lavt oksygennivå i blodet og var dehydrert. Tror det var de andre tingene som gjorde at jeg ble innlagt og ikke bare fikk en hestekur med antibiotika i tablettform med meg hjem (jeg fikk antibiotika intravenøst, væske intravenøst og pustehjelp.

Anonymous poster hash: 2c28d...433

Annonse

Skrevet

Jeg hadde litt over 200, ble sendt hjem til tross for graviditet.

Jeg var også dehydrert. Fastlegen min ble ganske oppgitt da jeg kom tilbake dagen etter, ble sendt til sykehuset igjen og lagt i isolat grunnet funn fra blodprøvene. Ble liggende en stund og de tok diverse prøver ol.

Skrevet

Jeg ble lagt inn med CRP på 120, jeg hadde lungebetennelse og bihulebetennelse. Jeg var så dårlig, at jeg måtte ha støtte da jeg gikk, måtte legges i seng med en gang jeg kom på legevakten, og bare lå der med lukkede øyne uten å bevege meg. Hadde gått på antibiotika i 4 dager, men de virket ikke. Så de ville bare ha meg inn, for å gi antibiotika intravenøst.

Anonymous poster hash: 7d98e...07f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...