Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #1 Skrevet 25. oktober 2014 Vi har et bad med lyserosa blomstrete fliser som ikke helt er min smak. Vi har ikke økonomi til å renovere badet nå men jeg vil gjerne gjøre noen enkle grep til å få det litt penere. Kan jeg male flisene? Andre tips? Anonymous poster hash: f70ef...14f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #2 Skrevet 25. oktober 2014 Vi har et bad med lyserosa blomstrete fliser som ikke helt er min smak. Vi har ikke økonomi til å renovere badet nå men jeg vil gjerne gjøre noen enkle grep til å få det litt penere. Kan jeg male flisene? Andre tips? Anonymous poster hash: f70ef...14f Vi har malt fliser ja. Vasker dem svært grundig rene, maler med heftgrunn, og noen strøk med en slitesterk lakk. Resultatet blir pent. Det kan godt være at malingen slipper i fugene etter noen år, men da har man i hvert fall hatt penere bad de årene. Så får man enten male på nytt, eller kanskje har man råd til å pusse opp badet da Anonymous poster hash: 0a105...019
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #3 Skrevet 25. oktober 2014 Du får fliser og fuger i samme farge da, men det gjør jo ikke noe. Anonymous poster hash: 0a105...019
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #4 Skrevet 25. oktober 2014 Har dere dype fuger (plass til mer fuge) så kan dere gå over med fugemørtel etter at dere har malt. Jeg lurer også på om det fins noe produkt dere kan påføre fugene før maling, og så dra av dette (litt som flytende maskeringstape) etter maling. Hørte om dette i utlandet for 15 år siden så jeg aner ikke om dette er å få tak i i Norge i dag. Et alternativ er også å finne rimelige fliser og legge disse rett på de gamle flisene - det er litt dyrere enn maling, men holder lenger... Anonymous poster hash: 09c3f...1e2
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #5 Skrevet 25. oktober 2014 ...og så finnes det fugepenn, slik at du kan tegne fugene i en annen farge. Anonymous poster hash: bf8ba...5e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå