Gå til innhold

Hvordan få øyedråper i øynene til en ettåring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 1 år har øyekararr, nesten bra nå takket være øyedråper med antibiotika. Men hver gang vi gir han øyedråpene er det helt forferdelig. Han hyler som om at vi dreper han og kniper igjen øynene. Den ene prøver å avlede men det nytter ikke. Bare han ser tuben med antibiotika så hyler han og lukker igjen øynene. Prøver å skjule det fra han og snike tuben opp på siden for så han ikke rekker å reagere. Men vi må trykke forsiktig så det ikke kommer 10 dråper ut istedenfor den ene han skal ta, så han rekker å knipe igjen øynene. Har prøvd å avlede med sang, leker og grimaser. Ei sa at vi må gi han øyedråpene når han er trøtt og døsig, men det er han aldri, han er bare trøtt, ikke døsig.

Takk og lov er dette øyedråper vi kun må gi to ganger per dag! Legen ville gi en antibiotika som må gies flere ganger for dag men barnehagen gir ikke medisin (når det ikke er noe kronisk som diabetes) så da fikk vi denne istedenfor.

Tips??

Anonymous poster hash: bb470...df9

Fortsetter under...

Skrevet

*øyekatarr

Skrevet

Vi lar de lukke øynene, og så drar vi ned våtlinjen og drypper der.

Skrevet

Det er noe som er vanskelig min var 2 år og sprellte som en fisk på land hylte og styrte, men etter hvert så fant hun ut at dette må hun gjennom og Så var det kos og ros etterpå.

Skrevet

Vi lar de lukke øynene, og så drar vi ned våtlinjen og drypper der.

har prøvd det men kan kniper så hardt igjen at det ikke går.

Skrevet

Det er noe som er vanskelig min var 2 år og sprellte som en fisk på land hylte og styrte, men etter hvert så fant hun ut at dette må hun gjennom og Så var det kos og ros etterpå.

En 2-åring skjønner sikkert mer, han her ble 1 år i forrige uke.

Annonse

Skrevet

Jeg gjør det på samme måten som når jeg tar på linser, tommelen nede på øye, langfingeren oppe, og holder øyet åpent. Og har den samme armen liggende over brystet på barnet, så hun ligger rolig. Og når vi er ferdig får hun leke litt med flasken med øyedråper. ☺️

Det er selvfølgelig vræling, og lite populært. Men det må gjøres, og da gjør vi det fort og effektivt istedenfor å dille...

Skrevet

En 2-åring skjønner sikkert mer, han her ble 1 år i forrige uke.

Ja hun skjønner sikkert mer men hun har og mer egenvilje enn en på 1 år og hun er sterk, men dette er noe de må Gjøre så da må man bare legge de på fanget og kjempe litt.

Skrevet

Jeg gjør det på samme måten som når jeg tar på linser, tommelen nede på øye, langfingeren oppe, og holder øyet åpent. Og har den samme armen liggende over brystet på barnet, så hun ligger rolig. Og når vi er ferdig får hun leke litt med flasken med øyedråper. ☺️

Det er selvfølgelig vræling, og lite populært. Men det må gjøres, og da gjør vi det fort og effektivt istedenfor å dille...

Er faktisk det vi prøver på men selv mannen sliter med å åpne øynene hans, han knpier sånn igjen. Å ha han i ro er ikke noe problem men han sparker, slår, klyper og prøver å rive bort hendene våre. Han har intet valg men det er så vanskelig.

Skrevet

En 2-åring skjønner sikkert mer, han her ble 1 år i forrige uke.Anonymous poster hash: bb470...df9

Ja hun skjønner sikkert mer men hun har og mer egenvilje enn en på 1 år og hun er sterk, men dette er noe de må Gjøre så da må man bare legge de på fanget og kjempe litt.

Kjemper, han har ikke noe valg, men han er så sterk i øyelokkene og presser kinnene opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...