Gå til innhold

Noen som har vært/er deprimert under graviditeten ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 12 uker på vei, babyen er planlagt og ønsket. Allerede ved 4 uker kom kvalmen og ingen energi, noe som har vedvart. Jeg greier ikke å finne noen glede av dette, jeg vil bare krype sammen å forsvinne. Alle er så lykkelige for dette og jeg leker med men vil helst grine. Jeg skjønner ikke noe, jeg ønsket jo dette så lenge å nå føler jeg bare tristhet! Jeg vil bare sove hele tiden og har en konstant klump i halsen. Forrige gang var jeg så lykkelig og glad hele tiden fordi om jeg hadde plager. Nå har jeg bare mørke tanker, tenker hele tiden fæle ting. At datteren min kommer til å skade seg eller dø, eller at vi kommer til å miste babyen osvosv. Jeg er så trist men vil være så glad!!

Anonymous poster hash: 0cfa0...dee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal få time hos jm på helsestasjonen om hun ikke kan hjelpe er det mulighet å få time hos psykolog som kan hjelpe. Sånne tanker kommer lett med hormoner og dårlig form . Overskuddet blir borte og tungsinnet kommer.

Klem

Skrevet

mitt første svangerskap var jeg også så trist og deprimert.. angret litt på det å bli garvid, selv om det var planlagt og etter lengtet. følte virkelig ingen glede over det å få et barn det å være gravid osv. da jeg var 12-14 uker begynte det å avta og etter enda noen uker så hadde jeg livsgnisten tilbake og kjente lykke i kroppen og hjertet.

du er ikke alene

Anonymous poster hash: a1c7b...3e8
Skrevet

Anbefaler deg å snakke med helsesøster eller lege om dette. Det er ikke uvanlig,og jo raskere du tar tak i det, jo lettere er det å kommr seg ut av :-) selv ble jeg deprimert mens jeg gikk hjemme med mini og prøvde å være superkvinne. Sliter med det enda, men har kommet meg såpass at vi følte vi kunne rakle en ny graviditet. Tungsinnet og redselen kommer noen ganger nå også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...