Gå til innhold

Feber etter 3 mnd vaksine -Hjelp?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår har vanligvis 36,9 i temp, nå er hun oppe i 38,0, fikk beskjed om å gi febernedsettende ved 39°. Er det vanlig at den plutselig går så høyt som til 39 grader, eller enda høyere etter vaksine? Hvor lang tid tar det før feberen forsvinner etter vaksine, iløpet av natten/dagen etter eller vedvarer det enda lenger? Når kontakte lege?

Bør vi stille alarm og kontrollere tempen hennes gjennom natta?

Liker ikke dette :-/

Reagerte deres babyer på vaksineringen?

Anonymous poster hash: c035a...928

Skrevet

Ro ned!

Helt normalt og den vil forsvinne løpet av natten.

Alle mine tre har hatt feber pga vaksine.

Anonymous poster hash: ed10b...1ea

Skrevet

Min gutt reagerte på de to første vaksinene med feber. Tror det er helt normalt. Den ene gangen kasta han opp endel, og ringte da legen, som ville ha han til sjekk. Men dersom det "kun" er feber og den ikke overstiger 38, tror jeg ikke du trenger et legebesøk. Men blir du i tvil, så ta en telefon til legevakta. Det får deg kanskje til å slappe litt mer av. God bedring til lille gull :)

Anonymous poster hash: da21f...7fa

Skrevet

Ikke noe å stresse med ;) Veldig normalt :) Begge mine fikk litt feber samme dagen de tok vaksinen og det var borte i løpet av natten. Fikk beskjed av hs at jeg kunne gi paracet selv om ikke feber var opp til 39, hvis det virket som om baby hadde ubehag. Mine fikk litt smerter, så jeg ga paracet selv om feberen bare var på 38 ;)

Men ikke stress, ikke farlig ;)

Skrevet

Takk for svar!

Hva hvis feberen plutselig stiger til 39- eller 40 ila natten mens vi sover? Hun har godt humør men er litt trøttere og litt mer survete enn vanlig, noe hs sa var vanlig.

Hvordan ser vi hva som er oppkast, hvordan ser det ut ift gulp? Har gulpet en del siden hun ble født, men gulpa massivt tidligere i kveld. Er det oppkast så kommer det kanskje gjerne hyppigere? 3,5 t siden nå.

-hi

Skrevet

Normalt med feber etter vaksine.

Stiger/synker feberen jevnt? Er lov å gi ibux.

Anonymous poster hash: 29cd1...dac
Skrevet

Takk for svar!

Hva hvis feberen plutselig stiger til 39- eller 40 ila natten mens vi sover? Hun har godt humør men er litt trøttere og litt mer survete enn vanlig, noe hs sa var vanlig.

Hvordan ser vi hva som er oppkast, hvordan ser det ut ift gulp? Har gulpet en del siden hun ble født, men gulpa massivt tidligere i kveld. Er det oppkast så kommer det kanskje gjerne hyppigere? 3,5 t siden nå.

-hi

Høres ut som vanlig gulp. Hvis det er oppkast kommer jo gjerne alt mage innholdet. Du kan jo ta vekkeklokke på for så å sjekke tempen i løpet av natta hvis du er engstelig ;)

Skrevet

Det var mye og kom da hun lå på stellebordet, virket som hun gispa etter luft og strevde med å få det ut :-/ håper det bare var gulp.

Er 8t siden hun fikk vaksinen ca, hvis feberen ble høy så skulle den kanskje ha blitt det allerde?

kjenner jeg gleder meg til vi våkner i morgen og feberen forhåpentligvis er borte :-)

-hi

Skrevet

Feber i seg selv er ikke farlig..

Skal helst ikke over 40, og ikke stige/droppe for fort.

Anonymous poster hash: 29cd1...dac
Skrevet

Feberen som kommer etter vaksine har ingen misjon, derfor kan man gi paracet ved lavere temperatur. Men en tommelfingerregel er å gi dersom barnets allmenntilstand er påvirket av feberen.

Personlig tolererer jeg at barna har høyere feber på dagtid, når jeg er våken. Har lavere terskel for å gi når jeg skal sove.

Anonymous poster hash: d49c9...6e9

Skrevet

Våre barn har også fått feber i løpet av kvelden etter de vaksinene, har vært mellom 38 og 39. Her har barna våknet for mat om natta, så har bare kjent på pannen, jeg er ikke så aller verst til å tippe temperaturen ved å legge underarmen mot barnets panne. Har vært helt normale neste morgen.

Skrevet (endret)

Men stresser det deg så syns jeg du skal gi en paracet en time før du legger deg og måle når du legger deg. Bare snik termometeret og stikkpillen inn om du klarer.

Endret av Elsker livet
Skrevet

Hs sa jeg kun burde gi hvis tempen er 39 og hun er utilpass..hmm...vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vi har ca 19 grader på rommet og hun er alltid kald på fingrene om natta og snufsete om morgenen. Burde vi ha på mer/mindre klær enn vanlig? Sover til vanlig i en tynn hel pysj + sokker og har armene over dyna.

Er sjansen stor for at feberen øker mer nå etter så mange timer? 38,2 i temp og vaksinen ble gitt ca 14.

takk for alle svar :-)

-hi

Skrevet

Hs sa jeg kun burde gi hvis tempen er 39 og hun er utilpass..hmm...vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vi har ca 19 grader på rommet og hun er alltid kald på fingrene om natta og snufsete om morgenen. Burde vi ha på mer/mindre klær enn vanlig? Sover til vanlig i en tynn hel pysj + sokker og har armene over dyna.

Er sjansen stor for at feberen øker mer nå etter så mange timer? 38,2 i temp og vaksinen ble gitt ca 14.

takk for alle svar :-)

-hi

Babyer er nesten alltid kald på hender og føtter, så ikke bruk det som måling av varme/kulde;) Kjenn i nakken er det varmt men ikke svett så er det fin, fin temperatur ;) Baby våkner vel og vil ha mat, da kjenner du om hun/han er varm eller ikke. På hs her sa de at babyer kan kjenne "stikkende" smerte etter vaksinen og hvis de virket utilpass og gråt, så var det bare å gi paracet. Eller ta på vekkerklokke, gjorde det med førstemann men hun våknet for mat uansett ;)

Skrevet

Hvis ungen er kald og snufsete hver morgen, hadde jeg definitivt skrudd opp temperaturen for lenge siden...

Gi paracet, man kan bli skikkelig uggen og ha vondt her og der etter en vaksine, selv om man ikke får høy feber. Det er mange helsesøstre som sier dette.

Anonymous poster hash: a05df...760

Skrevet

Vi fikk også reaksjon ved 3 mnd. vaksine. Etter å ha lest en god del på nett og et par bøker bestemte jeg meg for å vente til brnet var 3 år før hun fikk resten av vaksinene, imunforsvaret er da mye bedre utviklet. Og vet du hva? akkurat som jeg hadde lest absolutt ingen reaksjon. Med nr 2 ventet vi også til han var 3 år og det samme skjedde igjen. Absolutt ingen reaksjon. Jeg er overbevist om at barn ikke bør vaksineres før de er rundt 3 års alderen, spesielt ikke vi som bor i trygge norge og som har muligheten til å vente.

Anonymous poster hash: 08e08...75c
Skrevet

Vi fikk også reaksjon ved 3 mnd. vaksine. Etter å ha lest en god del på nett og et par bøker bestemte jeg meg for å vente til brnet var 3 år før hun fikk resten av vaksinene, imunforsvaret er da mye bedre utviklet. Og vet du hva? akkurat som jeg hadde lest absolutt ingen reaksjon. Med nr 2 ventet vi også til han var 3 år og det samme skjedde igjen. Absolutt ingen reaksjon. Jeg er overbevist om at barn ikke bør vaksineres før de er rundt 3 års alderen, spesielt ikke vi som bor i trygge norge og som har muligheten til å vente.

Anonymous poster hash: 08e08...75c

Ja, det hadde jo vært en super idé om alle gjorde som deg, så fikk disse potensielt dødelige sykdommene spre seg... Megasmart altså...

Anonymous poster hash: d49c9...6e9

Skrevet

Du kommer til å få mange bekymringer framover du.......

Skrevet

Hun sov godt i natt og temp er nede i 36,7. Da er det vel ingen mulighet for at den plutselig stiger eller synker?

-hi

Skrevet

Hun sov godt i natt og temp er nede i 36,7. Da er det vel ingen mulighet for at den plutselig stiger eller synker?

-hi

Hs sa at noen fikk feber samme dagen eller dagen etter vaksinen. Din har allerede hatt feber pga vaksinen og vil vel sannsynligvis ikke få det nå.. Dersom baby skulle fått feber igjen i kveld, kan det jo være noe annet- influensa eller no. Feber er ikke farlig i seg selv så ikke stress med det ;) Ungen kommer til å få masse feber, barnesykdommer og alt de neste årene. Så like greit å stresse ned ;) Husk legevakten kan alltids ringes til dersom du er usikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...