Gå til innhold

ekkel opplevelse med gulp babyen ikke fikk unna

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde en ekkel opplevelse med babyen (3 mnd) på stellebordet i dag. Hun gulpet plutselig masse når hun lå på ryggen med hodet rett opp. Hun gispet litt etter luft før hun begynte å hoste og fikk ikke gulpet unna -det kom enda mer gulp og jeg fikk helt panikk og fikk henne raskt over på siden og fikk dunket henne i ryggen. Hun gråt fælt og jeg fikk løftet henne opp når en del av gulpet var ute.

Denne opplevelsen satte en skikkelig støkk i meg. Er vant til at hun gulper ofte, innimellom også mye i mengde-da går det som regel rett i gulvet og skjer feks når vi bærer henne.

Andre som har opplevd lignende situasjoner? Hva bør man gjøre først i en slik situasjon,få henne over på siden slik jeg gjorde? Er dette noe som sannsynligvis vil skje igjen? Kan de kveles av eget gulp/oppkast?

Anonymous poster hash: 4c2ef...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør omtrent alltid det :-/

Hvordan vet man forskjellen på massivt gulp og oppkast?

-hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun rett og slett er for glupsk..? Gir du mme eller ammer du? Noen barn spiser mer enn de orker og da kommer det overflødige opp igjen :)

Anonymous poster hash: 628de...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedd flere ganger her da jeg har en baby som gulper utrolig mye og lenge etter måltid. Legges fort over på siden her også. De er heldigvis utstyrt med gode reflekser på å få ting opp hvis det setter seg i vrangstrypen.

Anonymous poster hash: ba6c6...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skikkelig tjukk og grøtete guffe. Når det er littegrann eller tynnere i konsiatensen så får hun det alltid opp igjen. Men over på siden er da det beste å gjøre om det skulle skje igjen?

-hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å legge min over på siden og klappe på ryggen. Jeg tenker at så lenge det ikke er harde biter som kan sette seg fast så går det bra. De har god brekningsrefleks. Har opplevd flere episoder med massiv sprutgulp og det er ubehagelig. Skjønner at du blir redd

Anonymous poster hash: 25c47...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...