Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #1 Skrevet 24. oktober 2014 Her er det bare å vaske og så er det klart til maling. Alle sier at malingstrøkene ser så fine ut kvistlakk og alt annet er bare lurerier så butikkene skal tjene mest mulig penger. De skaper et behov Anonymous poster hash: 627c7...e2c
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #2 Skrevet 24. oktober 2014 Du kommer til å angre! kvistene blør og kommer til å synes igjennom. kan ta lang tid, men det vil skje. Anonymous poster hash: 400ae...26f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #3 Skrevet 24. oktober 2014 Kan fort ta 2-3 år før kvistene kommer til syne, og da er det faktisk ikke bare-bare å male over igjen. Ikke alltid man trenger grunning da, det kommer an på underlaget, men kvistlakk eller grunning med kvistlakk er et must om man maler på ubehandlet treverk. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 9fddf...a42
Vaffelstrikk Skrevet 24. oktober 2014 #4 Skrevet 24. oktober 2014 Ja vi prøvde det på gamle veggplater, det ble ikke bra. Bruker sperregrunn heretter..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #5 Skrevet 24. oktober 2014 Har du malt uten kvistlakk blir det stygt. Vi var på visning på et 3 år gammelt hus hvor de hadde malt tak og vegger hvitt uten kvistlakk. Det så ut som "Dalmantinermaling",brune flekker overalt. Ble ikke noe huskjøp. Anonymous poster hash: 6b00e...00c
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #6 Skrevet 24. oktober 2014 Yes! Jeg har dritt i det og angret som en hund etter et år. Ikke moro med malte vegger fulle av brune flekker, og har du først droppet det er det ingen vei tilbake. Anonymous poster hash: 2b1b4...ecb
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #7 Skrevet 24. oktober 2014 Her er det bare ett lag med kvistlakk, og det tok ikke lang tid før de begynte synes. Nå er det vel 1,5 år siden vi malte og kvistene er gulbrune og stygge (godt det bare er i skråtaket i boden) Anonymous poster hash: 038e8...daf
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #8 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg må bare si meg enig med de andre her. Du kommer til å angre. Anonymous poster hash: 1225c...5c6
Mamma_til_2 Skrevet 24. oktober 2014 #9 Skrevet 24. oktober 2014 Ikke smart og la vær! Bruk heller den ekstra dagen det tar så blir det ferdige resultatet penere.
Chl85 Skrevet 24. oktober 2014 #10 Skrevet 24. oktober 2014 Ville virkelig tatt meg den tiden det tar å kline på kvistlakk og grunning... Var i et hus forleden på visning, der de hadde malt alle overflater før de skulle selge.... Og de hadde driti i akkurat det. Stygge flekker overalt! Tak og vegger. Tror de mistet kjøpere akkurat pga det. Så var jeg deg, ville jeg brukt kvistlakk... Men du får jo grunning med kvistlakk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå