Gå til innhold

Libero up&go, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plukket med meg en pakke av disse bleiene idag, vesla spreller så fælt så er så og si umulig å få på bleia riktig. Hørt at mange erfarer at de lekker? Hva syns dere? Kan de beukes på natta også? Var jo så lettvint å bare dra den på :-)

Anonymous poster hash: 92603...a73

Fortsetter under...

Skrevet

Vi bruker ikke dem på natta, fordi de tåler ikke like mye som vanlige bleier, men på dagtid er de kjempefine å bruke. Likevel tar jeg med vanlige bleier når vi reiser hjemmefra, fordi de er enklest å ta på uten å ta av sko.

Anonymous poster hash: 1e472...06b
Skrevet

Åja, tåler de ikke like mye som vanlige bleier på natten? Har ikke opplevd nattlekkasjer på barna jeg har brukt de på.

Anonymous poster hash: 7f6bc...a96
Skrevet

Bruker de om natta da jenta her liker ¨å kle av seg bleie når hun våkner. Det resulterer gjerne i våt madrass.

Men hun kan i alle fall ikke bruke trusebleie til vanlig. HVER gang hun har bæsja med en slik en på, går det utenfor. 

Skrevet

Jeg prøvde dem om natten fordi jeg innbilte meg at trusebleier skulle funke bedre og ikke bli vridd slik ut av posisjon som vanlige kan bli. Lekkasje tre netter på rad... Gikk over til vanlige coop bleier på natt etter råd her inne, de sitter fint på plass, og ingen lekkasjer.

Men up & go funker fint i 3-4 timer på dagen.

Anonymous poster hash: 94fd0...d40
Skrevet

De lekker fort her hos oss, ikke noe alternativ på natten. Vesla her fikk også fort utslett av de...

Anonymous poster hash: 44664...007

Annonse

Skrevet

Syns de funker som bare det. Aldri hatt noen lekkasjer. Er dere sikre på at dere får ut "klaffene" som beskytter ut mot lårene da?

Anonymous poster hash: 13910...bdf

Skrevet

Vi bruker kun up&go (utenom i bhg) også på natten. Syns det har fungert best til alle tre :)

Skrevet

Vi bruker de dag og natt. Funker bra!

Skrevet

Syns de funker som bare det. Aldri hatt noen lekkasjer. Er dere sikre på at dere får ut "klaffene" som beskytter ut mot lårene da?

Jepp. De ble rett og slett fulle.

Skrevet

Syns de funker som bare det. Aldri hatt noen lekkasjer. Er dere sikre på at dere får ut "klaffene" som beskytter ut mot lårene da?Anonymous poster hash: 13910...bdf

Jepp. De ble rett og slett fulle. Anonymous poster hash: 94fd0...d40
Hmmm. Bytte oftere da? Evt drikke mindre på kvelden?

Skrevet

Syns de funker som bare det. Aldri hatt noen lekkasjer. Er dere sikre på at dere får ut "klaffene" som beskytter ut mot lårene da?Anonymous poster hash: 13910...bdf

Hmmm. Bytte oftere da? Evt drikke mindre på kvelden?

Hvorfor det når coop bleiene holder hele natta? Gidder ikke å stå opp på natta for å skifte bleie bare for å absolutt skulle bruke up & go. :P

Skrevet

De "klaffene" inni bleie som man skal dra ut, går jo bare til midten av rumpa ca.. 

Jeg bruker i tillegg 1 og 2 størrelser større i up and go. Men det hjelper ikke.. Den bleia dekker jo så lite område.. Tror de bleiene er beregne på kjempetynne barn :P

Annonse

Skrevet

Mine barn har vært fisker. Så jeg brukt det 24/7 på alle mine barn. Ikke noe lekasje

Anonymous poster hash: 11b1e...03f

Skrevet

Her har vi brukt de på dagtid i snart et år, og det er få lekkasjer, unntatt ved diarè. Har ungen diarè - ingen up&go. Om natten har vi brukt vanlige libero comfort bleier, men så begynte de å lekke, hver eneste natt. Så vi begynte å bruke up&go, bare for å se om det kunne hjelpe litt. 3 tørre netter, så resten våte. Vi er nå gått over til Rema1000 bleier, foreløpig en tørr natt og en våt natt... 

Men up&go til hverdagsbruk går helt fint. Går også fint under dagsøvn. De bruker det ikke i barnehagen da, for de skal jo gjerne skifte ute, og da er det greit å slippe å dra av de alle klærne for å få på ei ny bleie...

Anonymous poster hash: ddc36...7af
Skrevet

Hadde aldri lekkasje på mine barn når jeg brukte de bleiene, men du må kjøpe rett str og ta den på riktig, dvs. få ut  "klaffene" og sjekke at den sitter riktig på rumpen, en for stor bleie vill lekke siden den ikke blir tett.

Skrevet

Hmmm. Bytte oftere da? Evt drikke mindre på kvelden?Anonymous poster hash: 13910...bdf

Hvorfor det når coop bleiene holder hele natta? Gidder ikke å stå opp på natta for å skifte bleie bare for å absolutt skulle bruke up & go. :PAnonymous poster hash: 94fd0...d40

Nei nei. Du velger selv. :)

Syns forresten remableiene er myyyyye bedre enn libero any day!

Skrevet

Vi har brukt dem siden barnet var 6 mnd av samme årsak som du nevner - umulig å få på noe annet. Aldri hatt problemer med lekkasje! Fungerer supert! Men nå bruker de vanlige bleier i bhg, da. Av en eller annen grunn ligger barnet stille der....

Skrevet

Har tre barn, begge kjønn, og synes up and go fungerer dårlig. De tåler mye mindre urin enn vanlige bleier, og må skiftes ofte. Upraktisk i hverdagen. Som nattbleier har de vært håpløse på mine unger.

Det er flere merker som har trusebleier, jeg har ikke prøvd andre enn pampers, men den synes jeg fungerer bra.

Anonymous poster hash: 0d9b2...5cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...