Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #26 Skrevet 24. oktober 2014 Du gjør deg jo veldig til offer her... Rusle gatelangs, sitte i busskur? Visning tre ganger i uken? Hva om det er fint vær og leiligheten selges etter første visning. Hva i all verden skal du klage på da? Anonymous poster hash: 24964...e38
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #27 Skrevet 24. oktober 2014 Sjokkert over svarene her inne. Synes det høres ut som at huseieren har lagt inn god margin til å shine opp leiligheten før visning. Har selv vært på mange visninger og de varer somregel 1 time (maks 1,5). Det er bare å sjekke på hus som ligger ute for salg, netsen alle har to visnigner, og noen bare en. Om det er flere visninger er det fordi huset ikke blir solgt på lang tid etter første visning. Dessuten pleier visninger å vare fra 18-19 på det seneste. Har aldri vært på senere visninger enn dette, så synes det er rart av huseier å kreve dere skal være ute av leiligheten til kl 21. Anonymous poster hash: 8f597...bcf
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #28 Skrevet 24. oktober 2014 Enig med hun over her, du må da ha andre valg enn å sitte i et skur eller vandre gatelang. Ingen eiendomsmeglere har visning så sent. Ikke gjør deg så vanskelig. Er dere kastet ut? Anonymous poster hash: 0b9ab...36f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #29 Skrevet 24. oktober 2014 Har vært på visning der leietaker var hjemme under visning. Huset ble da solgt til noen som ikke ville leie bort videre. Vi angrer kanskje litt på at vi ikke kjøpte, for kunne tenkt oss å leie ut, men fikk liksom ikke sett ordentlig. Men hva med å gjøre avtale med huseieren om at de kan leie dere inn på hotell dersom visningen varer til over kl 20? Da kan de jo bruke så mye tid de vil både før og etterpå, mens du slipper å stresse med sted å være Anonymous poster hash: 8f597...bcf
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #30 Skrevet 24. oktober 2014 Dette huset har ligget ute på salg i fire måneder og dette er nå visning tidspunktene jeg har fått! Huseier ba meg pent forlate leiligheten fra 1600-2100 tre ganger denne uken. Frem til huset blir solgt. Jeg er da klar over at huset kan bli solgt den første dagen. Jeg gjør meg ikke vanskelig, men det er meldt regn hele uken og det finnes ikke steder og oppholde seg inne med to barn. Derfor er busskuret det eneste som er i ly for regnet. Det finnes en lekeplass og der kommer vi til å være. Noe mer gidder jeg rett og slett ikke forklare når dette gjaldt om HUSEIER HADDE LOV ELLER IKKE! Jeg sa ingen ting om at jeg skulle bli i leiligheten hele tiden heller, dette tolket dere selv. Blir overrasket over frekkheten til folk her inne. Vi skal kose oss ute vi, men det blir seint for to små barn og det er de jeg må ta hensyn til! Ha en fin helg Anonymous poster hash: fa74f...4c6
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #31 Skrevet 24. oktober 2014 Dette er bare tull. Har du virkelig ingen venner eller slekt du kan besøke? Hva med barnefaren, da får du avtale med han så barna slipper sitte i et busskur 5 timer 3 ganger i uka. Hva med å ta turen og spise middag på et kjøpesenter? Lekeland? Kafé? Besøke venner? Jeg er på utkikk etter nytt hus og følger ivrig med på hva som skjer. Det er INGEN som har visning i 5 timer i noen av de 4 byene samt tettstedene rundt jeg ser på. Det vanlige er faktisk 30 min - 1 time for å få flere kjøpere på visning samtidig og presse kjøperne på at mange er interessert. Se på plakaten på huset og ring megler eller se på Finn på når visningen skal være. Det er bare tull det er 5 timer. Det er ingen som setter opp mer en 1-2 visninger heller. Da forventer man jo at huset er solgt. Setter man opp 3 visninger i 5 uker framover vil jo kjøperne lure på hva som er galt med huset. Dette er bare tull og du gjør deg ekstra vanskelig. Stakkars barn. Anonymous poster hash: a1c77...bf1
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #32 Skrevet 24. oktober 2014 Dette er bare tull. Har du virkelig ingen venner eller slekt du kan besøke? Hva med barnefaren, da får du avtale med han så barna slipper sitte i et busskur 5 timer 3 ganger i uka. Hva med å ta turen og spise middag på et kjøpesenter? Lekeland? Kafé? Besøke venner? Jeg er på utkikk etter nytt hus og følger ivrig med på hva som skjer. Det er INGEN som har visning i 5 timer i noen av de 4 byene samt tettstedene rundt jeg ser på. Det vanlige er faktisk 30 min - 1 time for å få flere kjøpere på visning samtidig og presse kjøperne på at mange er interessert. Se på plakaten på huset og ring megler eller se på Finn på når visningen skal være. Det er bare tull det er 5 timer. Det er ingen som setter opp mer en 1-2 visninger heller. Da forventer man jo at huset er solgt. Setter man opp 3 visninger i 5 uker framover vil jo kjøperne lure på hva som er galt med huset. Dette er bare tull og du gjør deg ekstra vanskelig. Stakkars barn. Anonymous poster hash: a1c77...bf1 Da får jeg fortelle at det huseier kommer med er tull Takk for et hyggelig svar. Jeg har ingen familie eller barnefar her. Jeg har venner, men de har desverre ikke mulighet. Som sakt har jeg ikke gjort meg vanskelig og gjør som huseier ber meg om.Jeg har lov til å spørre når jeg lurer. Vi vil kose oss ute som sakt, men nei det finnes kun en butikk her og buss tilbudet er elendig på kveldene. Jeg har ikke sakt noe til huseier og dere som er frekke i svarene. Blir seint for barna og vi er uheldige pga været, men skal nå fint overleve ute Hi Anonymous poster hash: fa74f...4c6
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #33 Skrevet 24. oktober 2014 Hi gjør seg da ikke vanskelig. Men huseier har nok lagt inn margin før og etter for å style om leiligheten og rydde tilbake etterpå. Jeg hadde forhørt meg om kompensasjon ift hotell (redusert husleie) for dette. Anonymous poster hash: 1764a...aec
Tro smo konosoro Skrevet 24. oktober 2014 #34 Skrevet 24. oktober 2014 Dette huset har ligget ute på salg i fire måneder og dette er nå visning tidspunktene jeg har fått! Huseier ba meg pent forlate leiligheten fra 1600-2100 tre ganger denne uken. Frem til huset blir solgt. Jeg er da klar over at huset kan bli solgt den første dagen. Jeg gjør meg ikke vanskelig, men det er meldt regn hele uken og det finnes ikke steder og oppholde seg inne med to barn. Derfor er busskuret det eneste som er i ly for regnet. Det finnes en lekeplass og der kommer vi til å være. Noe mer gidder jeg rett og slett ikke forklare når dette gjaldt om HUSEIER HADDE LOV ELLER IKKE! Jeg sa ingen ting om at jeg skulle bli i leiligheten hele tiden heller, dette tolket dere selv. Blir overrasket over frekkheten til folk her inne. Vi skal kose oss ute vi, men det blir seint for to små barn og det er de jeg må ta hensyn til! Ha en fin helg Anonymous poster hash: fa74f...4c6 Hvorfor så sur? Leser du bare idiotsvarene du får her? Jeg svarte deg da skikkelig, og sa at jeg syns dette var urimelig av huseier.
Tro smo konosoro Skrevet 24. oktober 2014 #35 Skrevet 24. oktober 2014 Du virker som en hissigpropp, og jeg begynner å forstå hvorfor huseier ikke vil ha deg i leiligheten under visning.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #36 Skrevet 24. oktober 2014 Dette huset har ligget ute på salg i fire måneder og dette er nå visning tidspunktene jeg har fått! Huseier ba meg pent forlate leiligheten fra 1600-2100 tre ganger denne uken. Frem til huset blir solgt. Jeg er da klar over at huset kan bli solgt den første dagen. Jeg gjør meg ikke vanskelig, men det er meldt regn hele uken og det finnes ikke steder og oppholde seg inne med to barn. Derfor er busskuret det eneste som er i ly for regnet. Det finnes en lekeplass og der kommer vi til å være. Noe mer gidder jeg rett og slett ikke forklare når dette gjaldt om HUSEIER HADDE LOV ELLER IKKE! Jeg sa ingen ting om at jeg skulle bli i leiligheten hele tiden heller, dette tolket dere selv. Blir overrasket over frekkheten til folk her inne. Vi skal kose oss ute vi, men det blir seint for to små barn og det er de jeg må ta hensyn til! Ha en fin helg Anonymous poster hash: fa74f...4c6 Hvorfor så sur?Leser du bare idiotsvarene du får her? Jeg svarte deg da skikkelig, og sa at jeg syns dette var urimelig av huseier. Jeg har takket de som har svart meg ordentlig Men må få lov til å bli litt irritert når det kommer usakelige svar. Jeg legger denne tråden død fra min side. Hi Anonymous poster hash: fa74f...4c6
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #37 Skrevet 24. oktober 2014 Barna tar ingen skade av endring rutiner en gang iblandt, så det går sikkert helt fint at du ikke får lagt dem til vanlig tid ett par dager. Anonymous poster hash: e6c24...c2e Det veit jeg da, men når vi ikke har noen steder å oppholde oss så måtte jeg spørre. Vi vil rusle ute vi, men så klart ikke optimalt å sitte i et busskur for å få ly av regnet. Jeg stilte et spørsmål og utfra svarene her inne så var det ikke mye hyggelige svar. Første gang i det hele tatt har spurt om noe her inne og blir nok siste gangen;) Hi Anonymous poster hash: fa74f...4c6 Du får nok slike svar pga måten du ordlegger deg. Veldig uklart og usannsynlig. Som oftest varer visning i 1 time. Og som oftest bare en gang pr uke. Den timen er det jo bare å være ute. Du overdriver sånn med antall timer og antall ganger, at for oss som har levd noen år, og solgt noen boliger, så sjønner vi at dette ikke helt stemmer. Men huseier kan ikke kreve at du går ut, men det er vel heller ikke koselig å være inne og sitte i sofaen når folk kommer på visning. Anonymous poster hash: 3caff...1fe
Tro smo konosoro Skrevet 24. oktober 2014 #38 Skrevet 24. oktober 2014 Dette huset har ligget ute på salg i fire måneder og dette er nå visning tidspunktene jeg har fått! Huseier ba meg pent forlate leiligheten fra 1600-2100 tre ganger denne uken. Frem til huset blir solgt. Jeg er da klar over at huset kan bli solgt den første dagen. Jeg gjør meg ikke vanskelig, men det er meldt regn hele uken og det finnes ikke steder og oppholde seg inne med to barn. Derfor er busskuret det eneste som er i ly for regnet. Det finnes en lekeplass og der kommer vi til å være. Noe mer gidder jeg rett og slett ikke forklare når dette gjaldt om HUSEIER HADDE LOV ELLER IKKE! Jeg sa ingen ting om at jeg skulle bli i leiligheten hele tiden heller, dette tolket dere selv. Blir overrasket over frekkheten til folk her inne. Vi skal kose oss ute vi, men det blir seint for to små barn og det er de jeg må ta hensyn til! Ha en fin helg Anonymous poster hash: fa74f...4c6 Hvorfor så sur?Leser du bare idiotsvarene du får her? Jeg svarte deg da skikkelig, og sa at jeg syns dette var urimelig av huseier. Jeg har takket de som har svart meg ordentlig Men må få lov til å bli litt irritert når det kommer usakelige svar. Jeg legger denne tråden død fra min side. Hi Anonymous poster hash: fa74f...4c6 Jeg kan ikke se at du har takket meg.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #39 Skrevet 24. oktober 2014 Hvis huset har ligget for salg i fire må eder allrede er det snodig at det ikke har vært satt opp en eneste visning på de fire månedene?? Anonymous poster hash: 2892f...71d
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #40 Skrevet 24. oktober 2014 Hi forholder seg til det hun har fått beskjed om av huseier. Jeg hadde sagt at det er ok å ikke være hjemme, men ikke så mange timer og så sent Anonymous poster hash: 860c5...761
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. oktober 2014 #41 Skrevet 24. oktober 2014 Herregud for noen svar! Hvorfor skulle Hi dikte opp dette? Hvordan vet dere at de ikke er 5 timer, kjenner dere huseieren? Jeg regner med HI at du ikke bor i Oslo? Hadde du gjort det hadde du vært velkommen hjem til meg de timene .
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #42 Skrevet 24. oktober 2014 Helt sykt med så lang visningstid. Dere vil ikke ønske å være der, men jeg skjønner at du må legge barna og har stor forståelse. Som huseier ville jeg aldri i verden gjort noe slikt med mine leietakere. Finn på noe frem til barna skal legge seg. Gå hjem og legg barna dine. Si klart i fra at barna er lagt. Informer barna som best du kan. (noen skal se hvor fint vi har det og kommer på besøk) Anonymous poster hash: 9468d...ad8
Roheryn Skrevet 24. oktober 2014 #43 Skrevet 24. oktober 2014 Bodde en gang i en leilighet som lå ute for salg i er år, med jevnlige visninger. Hadde aldri falt meg inn å forlate leiligheten under visning, midt i ungenes leggetid (de var 1 og 3). Ikke var det aktuelt å vise fram soverommene heller når ungene var lagt, og det fikk huseier ta på sin kappe når hun satte opp seine visninger (type 19-20). Vi var ikke spesielt vennlig innstilt etter å ha blitt lurt til å "fylle leiligheten" mens hun solgte da (vi presiserte at vi var ute etter å leie lenge og hun bedyret at hun overhode ikke hadde planer om å selge eller flytte tilbake, og to mnd etter at vi flytta inn lå leiligheten ute for salg). Men tro meg, hadde hun hatt lov til å kreve at vi holdt oss ute under visning hadde hun gjort det.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #44 Skrevet 24. oktober 2014 Her tror jeg huseier "lurer" deg, jeg jobber som megler og det å skulle ha visninger på 5 timer 3 ganger i samme uke er noe som jeg i min karieere aldri har hørt om. Kjenner ingen meglere som ville gjordt det på den måten. Har du sett anonsen? Der står det når visningen er. Om jeg skulle hatt flere visninger på et hus måtte det vært sånn at jeg hadde fått enormt med henvendelse(type over 50) som ønsket å se huset. Noe jeg tviler på at er tilfellet her når det har ligget så lenge ute. Vet at noen av våre meglere kjører visninger på 1,5 timer, men da snakker vi om ekstremt store eiendommer. Type gårder eller store utleiekompleks. Og du trenger ikke å gå ut av leiligheten din:) Anonymous poster hash: 48247...4df
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #45 Skrevet 24. oktober 2014 Det kan jo være at utleier vil sikre seg noen dager som hn kan ta imot privatvisning, og sånn sett prøver p reserverer tidsrom for dette. Anonymous poster hash: 1764a...aec
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #46 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg tror bare HI har en dårlig dag og behov for litt omsorg. Anonymous poster hash: 0b9ab...36f
Gjest ronja røverdatter Skrevet 24. oktober 2014 #47 Skrevet 24. oktober 2014 Dette er skikkelig overdrevet fra huseiers side. Jeg ville gitt ham beskjed om at jeg i to uker var villig til å forlate huset to kvelder i uka fra klokken halv fem til syv eller et visst antall timer i løpet av helga. Ved visning utenom det, må han avtale med meg fra gang til gang, men da kom vi ikke til å forlate huset. Etter klokken halv åtte er barna i seng og da er ikke soverommene tilgjengelig for visning. Fem timer, tre kvelder i uka er urimelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå