Gå til innhold

Huseier skal ha visning på huset, kan de kaste oss ut mens det er visning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed nå og under visningene som varer opptil fem timer har jeg fått beskjed om å forlate leiligheten. Har huseier lov til dette?

Anonymous poster hash: fa74f...4c6

Fortsetter under...

Skrevet

Hvorfor gjøre seg vanskelig? Har du lyst til å være der under visningen? Er ikke det litt kjipt? Sitte i sofaen med strikketøyet mens folk går ut og inn?

Anonymous poster hash: 19b81...127

Skrevet

For å svare på spørsmålet ditt: Nei, huseier har ikke lov til det. Gjennom husleieloven plikter du å gi huseier tilgang til husrommet, men du plikter ikke å forlate.

Anonymous poster hash: 8f20f...4a6

Skrevet

Nei, du må ikke forlate huset. Men visning på 5 timer? Bor du i et slott? Aldri hørt om visninger som varer i mer enn 1-2 timer i gangen. Jeg ville ikke satt på utstilling i alle fall.

Anonymous poster hash: 09a9f...5b3
Skrevet

Takk for svaret :)

Gjør meg absolutt ikke vanskelig, men med to barn og ingen steder å være mens visningen pågår så lurte jeg på om det var lov. Noe det ikke er tydeligvis.

Ikke noe særlig å gå gatelangs med to små fra fire til ni på kvelden tre ganger i uken frem til huset blir solgt!

Skrevet

hva er alternativet? å sitte der og spise middag mens fremmede kommer og går??

Anonymous poster hash: 17744...3a9

Annonse

Skrevet

Er vel bedre det vel? Minste er et og eldste tre. De legger seg syv.

Så sier seg selv å sitte ute i regnvær frem til kl. 2100 ikke er mulig.

Men det blir vel sånn siden det er eneste løsning.

Takk for svar fra de som svarte meg på spørsmålet :)

Skrevet

Merkelig å ha fem timer visning. Trodde det var vanlig med 1-2 timer. Hva skal du gjøre når barna er lagt? Jeg hadde blitt skeptisk som kjøper hvis jeg ikke fikk sett hele huset.

Anonymous poster hash: 19b81...127

Skrevet

Ingen har visning 3 dager i uken i ukesvis. 

Til det du spør om nei huseier kan ikke kaste deg ut i denne tiden og må gi kompensasjon om du gjentatte ganger må vaske/rydde ekstra pga visning, eventuelt forlate.

Jeg hadde dog gjort noe annet en å være hjemme under visning av flere grunner.

1. Det er ikke bare bare for  barna å ha masse fremmede trampende rundt i huset de bor i.

2. Om det er slik at du kan bo der du bor etter eierskifte vil du ikke komme fram som en vrang person for mulige fremtidige huseiere.

3. Om du kan leie videre etter eier skifte vil du vel ønske at det skal bli solgt fortest mulig og det faktum at du og barna er der under visning kan gjøre at mulig nye eiere ikke får innsikten de trenger til å ønske å kjøpe. Noe som kan gjøre at det må flere visninger til før det blir solgt og mer uro for deg og barna.

Om du ikke har noe sted å gå, hør med venner av deg eller barna, familie, spisested, biblioteket, svømmehall?

Anonymous poster hash: 2b909...fcd
Skrevet

Ingen har visning 3 dager i uken i ukesvis. 

Til det du spør om nei huseier kan ikke kaste deg ut i denne tiden og må gi kompensasjon om du gjentatte ganger må vaske/rydde ekstra pga visning, eventuelt forlate.

Jeg hadde dog gjort noe annet en å være hjemme under visning av flere grunner.

1. Det er ikke bare bare for  barna å ha masse fremmede trampende rundt i huset de bor i.

2. Om det er slik at du kan bo der du bor etter eierskifte vil du ikke komme fram som en vrang person for mulige fremtidige huseiere.

3. Om du kan leie videre etter eier skifte vil du vel ønske at det skal bli solgt fortest mulig og det faktum at du og barna er der under visning kan gjøre at mulig nye eiere ikke får innsikten de trenger til å ønske å kjøpe. Noe som kan gjøre at det må flere visninger til før det blir solgt og mer uro for deg og barna.

Om du ikke har noe sted å gå, hør med venner av deg eller barna, familie, spisested, biblioteket, svømmehall?

Anonymous poster hash: 2b909...fcd

Svømmehall med 1- og 3-åring midt i leggetiden kl 9 på kvelden? Hadde du selv gjort det og ødelagt barnas rutiner på grunn av 5 timers visning 3 ganger i uka?

Anonymous poster hash: c5892...3bd

Skrevet

Er vel bedre det vel? Minste er et og eldste tre. De legger seg syv.

Så sier seg selv å sitte ute i regnvær frem til kl. 2100 ikke er mulig.

Men det blir vel sånn siden det er eneste løsning.

Takk for svar fra de som svarte meg på spørsmålet :)

Men du mener ikke seriøst at folk skal komme å gå inn og ut på rommet barna sover?? 

Anonymous poster hash: 419c0...df1

Skrevet

Fikk beskjed nå og under visningene som varer opptil fem timer har jeg fått beskjed om å forlate leiligheten. Har huseier lov til dette?

Ingen visninger varer 5 timer da.

Anonymous poster hash: 419c0...df1

Skrevet

Men ingen har da visning 3 dager i uka i 5 timer

Anonymous poster hash: 1fb37...494

Annonse

Skrevet

Aldri hørt om en visning på 5 timer. Snakk med huseier. Klart dere burde dra ut men 5 timer med små barn går ikke.

Anonymous poster hash: 12d35...aa1

Skrevet

5timers visning 3dager i uka skjer ikke!!! Ingen driver med det, ulønnsomt for meglerene og eiere da.

Han kan ikke kaste deg ut, men du tjener ikke på å være vanskelig. Jeg tipper at du krisemaksimerer nå, og visningen blir nok fra 5-7, og er en dag om gangen. Du klarer fint å være vekk i 2timer. skjerp deg!

Anonymous poster hash: 08ba7...b65
Skrevet

5timers visning 3dager i uka skjer ikke!!! Ingen driver med det, ulønnsomt for meglerene og eiere da.

Han kan ikke kaste deg ut, men du tjener ikke på å være vanskelig. Jeg tipper at du krisemaksimerer nå, og visningen blir nok fra 5-7, og er en dag om gangen. Du klarer fint å være vekk i 2timer. skjerp deg!

Anonymous poster hash: 08ba7...b65

For noen svar!

Huseier har selv sagt dette til meg og det får jeg ikke gjort noe med.

Gjør meg ikke vanskelig, derfor jeg spurte her inne.

Hi

Skrevet

Det er vel ikke visning fra kl 16-21 3 ganger i uka? Det er ikke visning så sent. Du virker sur for at du må flytte. God helg.

Anonymous poster hash: 0b9ab...36f

Skrevet

Det er vel ikke visning fra kl 16-21 3 ganger i uka? Det er ikke visning så sent. Du virker sur for at du må flytte. God helg.

Anonymous poster hash: 0b9ab...36f

Ifølge huseier så er det det. Dette står da ikke i min makt til å bestemme.

Jeg flytter ingen steder ennå og om jeg må flytte så har jeg fint mulighet til det :)

Hi

Så god helg til dere å :)

Skrevet

Barna tar ingen skade av endring  rutiner en gang iblandt, så det går sikkert helt fint at du ikke får lagt dem til vanlig tid ett par dager.

Anonymous poster hash: e6c24...c2e
Skrevet

Barna tar ingen skade av endring rutiner en gang iblandt, så det går sikkert helt fint at du ikke får lagt dem til vanlig tid ett par dager.

Det veit jeg da, men når vi ikke har noen steder å oppholde oss så måtte jeg spørre.

Vi vil rusle ute vi, men så klart ikke optimalt å sitte i et busskur for å få ly av regnet.

Jeg stilte et spørsmål og utfra svarene her inne så var det ikke mye hyggelige svar.

Første gang i det hele tatt har spurt om noe her inne og blir nok siste gangen;)

Hi

Skrevet

Barna tar ingen skade av endring rutiner en gang iblandt, så det går sikkert helt fint at du ikke får lagt dem til vanlig tid ett par dager.

Det veit jeg da, men når vi ikke har noen steder å oppholde oss så måtte jeg spørre.

Vi vil rusle ute vi, men så klart ikke optimalt å sitte i et busskur for å få ly av regnet.

Jeg stilte et spørsmål og utfra svarene her inne så var det ikke mye hyggelige svar.

Første gang i det hele tatt har spurt om noe her inne og blir nok siste gangen;)

Hi

Har dere virkelig INGEN venner dere kan gå på besøk til, og er det INGEN kafeer i nabolaget eller ikke så alt for langt unna med buss?

Anonymous poster hash: 6c9a4...6f2

Skrevet

Hvis det eneste du kan finne på når du ikke er hjemme er å rusle gatelangs eller sitte i et busskur må du seriøst vurdere å gjøre noe.

Anonymous poster hash: 2892f...71d

Skrevet

Er du sikker på at visningen varer så lenge? Eller er det huseier som har lagt inn litt margin for å rydde og freshe opp litt før visning osv. Jeg synes huseier kan kaste dere ut 1-2 timer på et greit tidspunkt, men 5 timer er for lenge og hvertfall på kvelden når du har små barn. Prat med huseier og si at du drar ut fra kl 16-19, men så er du hjemme.

Anonymous poster hash: 8a879...716

Skrevet

I Husleielovens §10-1 står det: "I tiden før fraflytting plikter leieren i rimelig utstrekning å gi leiesøkende adgang for å se på husrommet."

Jeg vil si at om huseier krever at du er ute av boligen i 5 timer fra 16-21 flere dager i uken, så kommer det godt under kategorien urimelig. 

Si det som det er til huseier, at du ikke kan forlate boligen så lenge og så sent.

Skrevet

Jeg føler meg litt usikker på om det er du eller huseier som gjør dere vanskelig. Første bud må vel være å få klarhet i de visningstidene. For det du skriver her skjer ikke selvom duger veldig opphengt i fem timer tre dager i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...