Gå til innhold

Bartholinitt og fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har hatt ubehandlet bartholinitt ved fødsel?

Jeg hadde bartholinitt i uke 28, og fikk denne drenert under et operativt inngrep utført ved spinalbedøvelse. Alt gikk fint for seg og det grodde greit. Nå er det ca en uke til termin, og kulen har dukket opp igjen, snart er den like stor som sist... Og den er selvfølgelig øm og vond. Overlegen ved fødeavd ville helst ikke gjøre noe med den så nærme fødsel, og trodde heller ikke det ville være noe problem å føde normalt til tross for kulen.

Jeg er selvfølgelig redd det skal være ekstra vondt, og at denne kulen skal sprekke under fødsel... Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: e9bda...2d6

Fortsetter under...

Skrevet

Vet det dette kommer til å høres helt sykt ut, men spis tre fedd hvitløk å vent en time så sprekker den. (Må være rå)
Tygg hvitløken godt, før du svelger. Helst på tom mage, med lunket vann.
Vet ikke hvordan det er i forhold til graviditeten da....
Bruker bestandig hvitløk med engang jeg kjenner kulen komme. Funker hver gang. La meg vite hvordan det går:)
Er ett gammelt kjærringråd, de brukte dette i de dager det ikke fantes antibiotika osv:)

Anonymous poster hash: 17914...0d6
Skrevet

Vet det dette kommer til å høres helt sykt ut, men spis tre fedd hvitløk å vent en time så sprekker den. (Må være rå)

Tygg hvitløken godt, før du svelger. Helst på tom mage, med lunket vann.

Vet ikke hvordan det er i forhold til graviditeten da....

Bruker bestandig hvitløk med engang jeg kjenner kulen komme. Funker hver gang. La meg vite hvordan det går:)

Er ett gammelt kjærringråd, de brukte dette i de dager det ikke fantes antibiotika osv:)

Anonymous poster hash: 17914...0d6

Tuller du? Hvis dette funker er det jo helt fantastisk! :D Skal definitivt prøves, men må vente til søndag da jeg ikke skal treffe folk - man får sikkert drageånde fra en annen verden... ;)

Anonymous poster hash: e9bda...2d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...