Gå til innhold

Frokost på julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere til frokost på julaften? 😊

Anonymous poster hash: 13827...8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost??? Det heter julestrømpe! :-D

Neida, mat blir det, men ingenting organisert, Mulig sniksmak på grovbrød med rull eller noe, men alt det gode julepålegget spares normalt sett til 1.juledag. 

Skrevet

Laks! :)

Anonymous poster hash: f38de...8bb
Skrevet

Har ingen tradisjoner på frokost julaften, det blir som det pleier, havregryn f.eks.

Det er 1.juledag vi har stooooor deilig frokost/lunsj.

Anonymous poster hash: 59c94...821
Skrevet

Rundstykker med masse godt pålegg, okserull, sylte, lammerull, ribberull, egg +++

Skrevet

Rundstykke med brunost på og ett glass med juice så er jeg fornøyd :D

Er ganske kresen så nytter ikke med fin mat til meg :P

Skrevet

Mmm takk for tips dere! Og ja, julestrømpe er vel så viktig 😉

Skrevet

Vi har gjerne litt ekstra godt pålegg og gode rundstykker feks. Men det er frokosten på første dag som er viktigst;-)

Skrevet

Ingen frokost her i huset utenom julestrømpa. Den som er sulten spiser, slik det er i helgene. Lunsj sammen er det mange kaller frokost her i huset, de bare glemmer de har tatt seg en skive, havregryn eller noe slikt tidligere.

Julaften er enten rolig i sofaen eller frakte unger hit eller dit, så å planlegge en frokost sammen går ikke for ingen av oss er morramennesker.

I år skal vi være alle hjemme, om ikke plutselig mannens ex mener hans barn skal være der julaften morgen. Da blir det å hente barn igjen, for hun gidder ikke kjøre de. Så minst mulig styr på morran hos oss på julaften, og planer nytter det ikke å ha.

Anonymous poster hash: c21fc...60a

Skrevet

Har ikke noe fast frokost jeg spiser, da jeg bruker å variere. Dette gjelder også på julaften. Kan være alt fra omelett med grønnsaker, søtpotetrundstykker, paleorundstykke, søtpotetfiskekaker hvis jeg har rester, bær med banan, creme fraiche, nøtter og kanel, paleopizza hvis rester, m.a.o kan det være så mangt :)

Anonymous poster hash: 55b08...735
Skrevet

Frokosten på julaften er som regel minimal og veldig individuell. Stort sett går det i julestrømpe, og en brødskive for den som ønsker. Enkelte i familien nekter å spise noe særlig fordi de vil spare plass til julemiddagen, mens andre gjerne kan spise dobbel porsjon med egg og bacon. Så vi lager litt det vi vil. 

Første juledag er den "store" frokosten hos oss :) 

Skrevet

Julestrømpe på morgenen. Når Askepott begynner er det julekake med ost og kakao. ;)

1.juledag er det stor lunch.

Skrevet

Grøt mens vi ser Reisen til julestjernen og Askepott, frokosten er standard siden vi går ut for å få litt frisk luft før lunsjtider:)

Anonymous poster hash: f5814...eb9

Skrevet

Ingen felles frokost på julaften, men på 1.juledag har vi det. Da er det hjemmelaget røkt laks og kjøttrull som står for tur, nam nam... 

Anonymous poster hash: afcdc...f92
Gjest vinterbrud
Skrevet

En helt vanlig frokost som alle andre dager,men med julesylte og annet julepålegg.

Skrevet

Frokost??? Det heter julestrømpe! :-D

Neida, mat blir det, men ingenting organisert, Mulig sniksmak på grovbrød med rull eller noe, men alt det gode julepålegget spares normalt sett til 1.juledag.

Haha, det skulle jeg også skrive. Eneste dagen i året det er godteri til frokost, så litt "snikmat" utover. Første juledag derimot, da organiserer vi felles frokost.
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen

HI

Skrevet

Vi har julestrømpe til frokost også spiser vi deilig lunsj sammen. Enten her hjemme eller hos foreldrene mine. Kommer litt an på hvor vi feirer julekvelden. Da har vi varme rundstykker, julesylte, bayonneskinke, eggerøre og mye annet godt. Vi har også en slik frokost/lunsj 1 juledag.

Skrevet

Julestrømpe til barna, vanlig frokost til oss voksne. Jula starte ikke før julemiddagen.

Anonymous poster hash: dcdc3...859

Skrevet

Blir som oftest hjemmebakt loff med eggehakk og spekeskinke ♡ Julestrømpa rett etter det .

Julegrøt/pudding rundt 12-13 tia

Skrevet

Julegodterier. Alle tar seg det de vil til frokost. Ingen spesiell frokost før 1. juledag. Da spiser vi stor frokost og sitter lenge til bords. Det er mer lunsj egentlig, da vi sover lenge. Åh,gleder meg til jul :)

Skrevet

"Tvinger" i barna ei skive eller en banan før de kaster seg over julestrømpen. Mannen er som barna og går helst rett på godteriet.

Jeg, derimot, lager te og deilige smørbrød og koser meg med jul.

Anonymous poster hash: 4115f...05c

Skrevet

Pleier å sitte i sofaen å spise sylte og lefse hele morgenen. Dyna er med, pysj, barne-tv. I år må jeg jobbe så da blir det sofakos uten mamma :-(

Anonymous poster hash: 099ca...a4f

Skrevet

Skal for første gang ha julefrokost med min side av familien

Da jeg ikke skal være sammen med de på julekvelden. Da blir det hjembakt brød og horn. Masse godt pålegg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...