Gå til innhold

Hvor mye har dere utbetalt i måneden, og hvor mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betaler dere samlet på gjeld og forsikring?

Jeg har utbetalt 18-19.000kr og betaler 10.000kr i lån og forsikring. Betaler hardt, mannen insisterer. Jeg mener vi fint kan betale mindre og heller spare et par tusenlapper i måneden, men snakker for døve ører! Har lån på 1.2 mill

Anonymous poster hash: 602e8...6b3

Skrevet

Jeg er hjemme med barn og tjener 0,-

Mannen har utbetalt 45.000. Vi betaler 13.000 på huset og et par tusen på bil.

Anonymous poster hash: 8fc30...054

Skrevet

Jeg har utbetalt 22.000 og mannen 25.000. Betaler rett under 11.000 i måneden på gjeld og forsikring (minus bil og studielån). Har 2,1 i huslån.

Skrevet

Betaler dere samlet på gjeld og forsikring?

Jeg har utbetalt 18-19.000kr og betaler 10.000kr i lån og forsikring. Betaler hardt, mannen insisterer. Jeg mener vi fint kan betale mindre og heller spare et par tusenlapper i måneden, men snakker for døve ører! Har lån på 1.2 mill

Mannen din tjener null?

Anonymous poster hash: 31757...a79

Skrevet

vi har vel utbetalt omtrent 65000 tilsammen pr måned! betaler ca 22 000 i lån og forsikring!

Anonymous poster hash: acffa...28e
Skrevet

Jeg har 19.000 og mannen har 42.000. Vi har nedbetalt hus, men mannen betaler alle forsikringer, reparasjoner osv. Vi deler mat, strømutgifter, Bhg osv. Jeg har en leilighet som jeg leier ut, leietaker betaler på dette lånet.

Anonymous poster hash: de5f4...c89

Skrevet

Nei, mannen min ligger på 22.000kr utbetalt:)

Jeg sitter alltid igjen skrapa hver måned, litt lei av å ha det slik når det ikke er nødvendig...:) derfor synest jeg det er interessant å høre hvordan det står til med andre. Kanskje det er jeg som må skjerpe meg med pengebruken..

HI

Skrevet

Vi har 45000 inn i måneden og betaler 19500 i lån og forsikringer. Vi skal reforhandle når vi har betalt ned det ene lånet.

Anonymous poster hash: 87600...c4f

Skrevet

Jeg har utbetalt 25000 i lønn. Betaler ca 8200,- i lån, lån er i underkant av 1,2 mill. Er alene med 1 barn, så har jo ekstra barnetrygd + bidrag. Så lever greit på det.

Anonymous poster hash: bae48...e16
Skrevet

Jeg jobber kun 60% stilling og har 20 000 utbetalt, mannen har ca. 45 000. Betaler 10 000 på huslånet pr. mnd, som er på 1 600 000.

Jeg har i tillegg studielån og vi har billån.

Skrevet

Mannen har utbetalt 42.000 + bonuser, jeg 32.000. Betaler 10000,- på boliglån, 2000 på billån og 5000,- på forsikringer hver mnd. Har gode og dyre forsikringer på alle så det blir mye hver mnd. Burde betale mer på lån, men huset renoveres uten at vi ønsker ta opp mer lån og det gjør oss kronisk blakke pr nå. 2,5 mill i lån

Anonymous poster hash: 31757...a79

Skrevet

Nei, mannen min ligger på 22.000kr utbetalt:)

Jeg sitter alltid igjen skrapa hver måned, litt lei av å ha det slik når det ikke er nødvendig...:) derfor synest jeg det er interessant å høre hvordan det står til med andre. Kanskje det er jeg som må skjerpe meg med pengebruken..

HI

Hvor mye betaler han da?

Anonymous poster hash: f632d...5fd

Gjest Turid87
Skrevet

Vi har utbetalt ca 65 000 i mnd, og har lån/forsikring på ca 30 000 pr mnd.

Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å betale meg ihjel på boliglån nå som vi er i den travleste småbarnsperioden, så vi betaler mest renter en periode mens jeg jobber redusert. Gjelden løper ingen steder og vi velger å se på rentene vi jo må betale som husleie til banken for å bo billig noen år, så kan vi betale ned gjelden vår når ungene blir litt eldre og vi frigjør mer til til arbeid. Så lenge jeg er gjeldfri i god tid til jeg blir pensjonist har ikke jeg det travelt...

Akkurat nå betaler vi 9000 kr i fast trekk på boliglånet, det er på 2,4 mill. Da er vel 7-8000 renter og en drøy tusenlapp avdrag. Men vi betaler jo inn på boliglånet når vi har litt ekstra penger, bonus på jobb, skattepenger og noen feriepenger settes inn på boliglånet i løpet av året. Vi har jobbet fullt og tjent bedre før, og har vært heldig på boligmarkedet så har en del egenkapital i bakhånd, huset har en verdi på 3,7 mill.

Er ikke sikker på hva vi samlet betaler i forsikring, men vi har jo forsikring på hus og hjem, to biler og seks personer pluss reise.

Jeg har utbetalt ca 15.0000,- i måneden og mannen har 25.000,- i måneden. Har jo litt utgifter til barnepass, har stort hus så det går en del til strøm, kommunale avgifter osv. Har fire barn så matbudsjettet er ganske høyt i tillegg til klær, utstyr, sportsutstyr, fritidsaktiviteter osv. Vi velger likevel å jobbe litt redusert og kjøper oss tid, vi klarer oss akkurat. Vi lever bare en gang og penger er ikke alt.

Anonymous poster hash: 96853...6bd
Skrevet

Jeg har utbetalt ca 21.000 kr,å betaler ca 2000 kr i dum innkassogjeld hver måned.

Men er deilig å endelig få begynne å nedbetale gjelden så jeg slipper å beskymre meg mer.

Nå har jeg fast trekk så de går ut automatisk hver måned.

Anonymous poster hash: cf5be...27f
Skrevet

Varierer hva vi har i lønn, men et sted mellom 55000 0g 60000. Betaler ca 25000 i alle faste utgifter (bolig, strøm, tv, nett, bil, studielån osv) 

Har total renovert et hus, og driver nå på siste biten. Kommer nok til å betale litt mer på huslånet når vi er ferdig med å bruke penger på oppussingen. 

Men, vil heller ikke betale oss ihjel på lånet når vi ikke trenger det. Her er det en ny baby på vei og har en fra før, prioriterer å kunne leve også:) 

Anonymous poster hash: d67a5...881
Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye vi har utbetalt, det er variabelt. Men vi har god økonomi. På boliglånet betaler vi bare renter, har fleksilån. Det er mannen som har kontroll på økonomien. Det svarer seg for å oss å ikke betale ned på lånet mener han. Vi har heller penger i fond/aksjer, og gevinsten der er i snitt høyere enn rentene på lånet. Selv om vi ikke har betalt ned på lånet så føles det allikevel som det krymper for hvert år allikevel. Da vi lånte pengene var det et høyt lån for folk flest, nå er det helt normalt og de med normale inntekter har gjerne høyere lån enn oss.

Jeg tenker at det må være unødvendig for de fleste å stresse med boliglånet når man er den første etableringsfasen og man har store utgifter på hjemmeboende barn. Det er bedre å ha det litt mer romslig, så får man heller jobbe hardere med å få ned gjelda senere.

Skrevet

Har utbetalt 15.000. Jeg betaler ikke noe på lån, jeg betaler mat og klær. Vi betaler 7000 kr på lån i måneden. Syns det er bedre å ha litt bedre råd, samt spare til pensjon.

Anonymous poster hash: 1de92...90c
Skrevet

Jeg har 27.000, mannen 36.000. Vi har 400.000 igjen i husbanklån som vi betaler renter pluss 10.000 hver termin i avdrag. I tillegg har vi et fleksilån på 1,6 som vi betaler mye på, det er vår måte å spare. Vi har kjøpt dyr båt, båtplass, bil på dette lånet de siste 4 åra og som regel betaler vi renter pluss 12.000 i avdrag hver måned.

Jeg syns det er smart å holde et viss trykk på nedbetalingen, renta er så unormalt lav at det er en gave å få nedbetale fort. Stiger renta merker vi ingen forskjell bortsett fra at nedbetalingen går ned. De som har brukt pengene på økt forbruk vil merke det mye mer.

I tillegg vil jeg gjerne ha minst mulig gjeld når barna begynner å bli dyre som tenåringer.

Skrevet

Jeg har minimum 37 000, maks er vel ca 65000. Men i snitt har jeg vel utbetalt ca 45 000. Mannen får utbetalt ca 35 000, og så har vi utleieinntekt på 12 000.

Betaler ca 17 000 tilsammen på alle lånene. Dvs det hender jo noen ganger i året at vi betaler inn noe ekstra, når det står igjen mye på lønnskonto.

Anonymous poster hash: 45894...962
Skrevet

Jeg er alene, har utbetalt 22000 og betaler 7000 på lån i mnd, pluss 1700 i mnd på studielån.

Anonymous poster hash: 9b150...de4

Skrevet

Jeg får ca 33.000 utbetalt i mnd. Mannen omtrent det samme. Vi betaler ca 16.000 i mnd på huslånet som nå er på 3,1 mill. I tillegg betaler vi ned ekstra på lånet når vi ha mulighet til det. Siden vi har såpass stort lån, synes vi det er viktig å betale ned ekstra nå når renta er lav.

Anonymous poster hash: df4cf...7e6

Skrevet

Jeg har utbetalt ca 36 000kr mens mannen litt over 25 000kr, og leie inntekt på 10 000 kr i måneder. Har to barnehage unger og et huslån på 3,8 mill, og nå som renten er lav prøver vi å betale hardt ned. Hver måned betaler vi ca 18 500kr. Hver 3.måned betaler vi 10 000 - 20 000 kr ekstra. I desember (halv skatt), mars ( bonus utbetaling), juni ( skattepenger og aksje utbytter) og i august ( når ferien er over, og dersom vi har en god del feriepenger til overs) kan vi finne på å betaler enda mer inn. I fjor betalte vi over 100 000kr ekstra i huslånet. Vi spinkel og sparer ikke i hjel, men bruker heller ikke penger til mye ufornuftig ting. Jeg har aldri vært glad å shoppe, og de klærne jeg har kjøpt inn er som regel på tilbud. Både mine og ungenes klær er alt planlagt innkjøp og ingen impuls kjøp :)

Anonymous poster hash: cba34...331
Skrevet

Jeg har 27000,.og mannen rett over tretti. Vi betaler 20000 i husleie og huslån, et par tusen i forsikringer. Så har vi begge studielån på ca 3000 i mnd.

Anonymous poster hash: bb696...6d1

Skrevet

Tilsammen rundt 100 000 inn hver mnd, pluss to Leieinntekter (22 000). Betaler 45 000 på lån (tre boliger og en hytte). Lite lån i forhold til verdier. Nedbetale biler. Sparer i fond og kjøper aksjer.

Anonymous poster hash: 9700a...02f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...