Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 23. oktober 2014 #1 Skrevet 23. oktober 2014 Han får leksene på mandag og de må leveres på fredag. 3 sider med norsk, 3 sider med engelsk, 4 sider matte. 2- 4 oppgaver per side. Lese en bok 3 ganger og gjøre 4 sider med oppgaver knyttet til boken hvor det er 3 oppgaver per side. Lese 15 min i en bok hver dag. Er dette mye lekser?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #2 Skrevet 23. oktober 2014 Ja veldig mye!!! Huff, hadde jeg klaget på. Synes han det er mye selv? Anonymous poster hash: 416d7...90d
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #3 Skrevet 23. oktober 2014 Ja, det synes jeg er mye! Her er ukas lekse for min 2.klassing: lese hver dag i leseverkstedboka, lese i engelskbok en liten tekst, lese i leseboka to små tekster, arbeidsbok noen få oppgaver, matte 3 sider. Anonymous poster hash: 49383...334
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #4 Skrevet 23. oktober 2014 Det var mye lekser ja. Anonymous poster hash: 636c8...6a5
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #5 Skrevet 23. oktober 2014 Mye, mye mer enn min 2.klassing ihvertfall... Min har som regel leselekse til hver dag, ene dagen er det en fagtekst (f.eks en tekst om ekornet). Har 1-2 sider med matte hver uke. Har i norsk gjerne 1 side som skal leses også er det oppgaver fra denne siden som de skal løse, svare i hele setninger Engelsk er som regel 3-4 gloser de skal kunne (farger, frukt, dyr o.l. ting) Datalekse har de stort sett hver uke, da er det matteoppgaver de skal gjøre på datamaskinen hjemme Her har du nettsiden til skolen og lekseplanen til 2.klasse ligger øverst til høyre om du vil se hvordan den ser ut og hva de gjør. http://birkenlund.skole.arendal.no/index.php?pageID=230&page=Fellesside+2Trinn Anonymous poster hash: ceb34...2eb
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #6 Skrevet 23. oktober 2014 Mye mer enn min 3. klassing. Han har f.eks; Mandag: lese to sider (norsk) + en side finskrift Tirsdag: lese to sider (norsk) + en side engelskoppgaver Onsdag: lese to sider (norsk) + to sider matteoppgaver Torsdag: lese to sider (norsk) + svare på spørsmål fra teksten (4-5 spørsmål), evt skrive faktasetninger fra teksten. Etter min mening er dette litt i minste laget for en 3. klassing. Anonymous poster hash: d1107...6cd
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #7 Skrevet 23. oktober 2014 Min andre klassing har stort sett, lese lekse som skal leses 2-3 ganger hver dag (2 a4 ark men stor skrift da), 2 ark med matte, et engelsk oppgave ark og et ark hvor de skriver glosene. 4-5 ord som skrives 3 ganger hver, og en eller to ark med norsk oppgaver. I tillegg er det ønskelig at de leser litt i bøker utenom men det måles ikke på noen måte om de gjør det. Alle lekser skal være ferdig til Torsdag. Syntes de har ganske mye i lekse her jeg, hoppet fra første til andre klasse var stort. Men høres ut som ditt barn har enda mer lekse Anonymous poster hash: 3f408...fed
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #8 Skrevet 23. oktober 2014 Min 2. Klassing har lekser som gjøres til hver dag. Til hver dag er det leselekse ( variere fra 1-4 sider sider, spørs hvor mye som står på sidene), og minst 15 min lesing i egen bok. Ellers variere det mellom matte og norskoppgaver som også gjøres hver dag. De har også ukas ord og ukesmål i de andre fagene. Bruker ca 30 min på lekser hver dag inkl lesing i egen bok. Min 1. Klassinger har til sammenligning minst 15 min lesing til hver dag pluss matte eller norsk lekse. Synes begge to har en helt grei mengde. Anonymous poster hash: fc539...6c3
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #9 Skrevet 23. oktober 2014 Det er jo ikke så lett å svare på om det er mye når vi ikke vet hva slags oppgaver det er på disse sidene. Har tredjeklassing i år selv, og her har vi faktisk mindre lekser i år enn i fjor - og annen lærer. Læreren i år sier at om barna har jobbet godt med lekser i én time, skal vi som foreldre si at nok er nok for i dag. Og så gir vi beskjed til læreren om det er for mye. Anonymous poster hash: b944b...eb6
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter #10 Skrevet 23. oktober 2014 I norsk har han : Side 1: skrive p, h, j og æ i bokstavhus ca 20 ganger hver. Side 2: bilder hvor han skal skrive hva bilde er 14 ord Side 3: sette strek fra ord til bilde og skrive ordet 12 ord Samfunnsfag: Side 1: 5 spørsmål om mamma pappa eller besteforeldres barndom + at han må skrive en liten historie fra mamma/pappa eller besteforeldrene var små. Engelsk: Side 1: øve på å telle til 20 og si I am .... years old og how old are you? Side 2 : Lage strek fra tall til riktig antall stjerner Side 3 Lese seks engelske setninger og fargelegge riktig tall med riktig farge Matte: 60 minus oppgaver Lesing : 16 sider i en bok med 3 -7 setninger per side .3 ganger Oppgavehefte med 6 oppgaver hvor han skal skrive 4 til 7 linjer med ord/setninger. + lese en bok i 15 min hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå