Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #1 Del Skrevet 23. oktober 2014 Jeg har menopur og puregon igjen til 6 dager . Kan jeg medisinere meg selv med dette frem til eggløsning i håp om at jeg får frem egg? Jeg har lav amh og det er ingen fare for at jeg får frem mange egg. Under ivf har jeg kun fått ut max 3 egg og da på det dobbelte av dosen jeg tenkte nå . Jeg er desperat i forhold til å bli gravid og tenker at det ihvertfall ikke kan gjøre noen skade å prøve noen erfaringer ? Anonymous poster hash: 34642...da8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Optatium Skrevet 23. oktober 2014 #2 Del Skrevet 23. oktober 2014 Det ville jeg aldri gjort. Å bruke reseptbelagte medisiner uten oppfølging av medisinsk personell er ta en risiko jeg aldri ville tatt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146756548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #3 Del Skrevet 23. oktober 2014 Det ville jeg aldri gjort. Å bruke reseptbelagte medisiner uten oppfølging av medisinsk personell er ta en risiko jeg aldri ville tatt. Hva kan skje mener du ? Anonymous poster hash: 34642...da8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146756557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Optatium Skrevet 23. oktober 2014 #4 Del Skrevet 23. oktober 2014 Det ville jeg aldri gjort. Å bruke reseptbelagte medisiner uten oppfølging av medisinsk personell er ta en risiko jeg aldri ville tatt. Hva kan skje mener du ? Anonymous poster hash: 34642...da8 Overstimulering? Du nedregulerer ikke deg selv først. Jeg ville aldri tatt sjansen, man går til kontroller og det er vel en grunn for det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146756592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #5 Del Skrevet 23. oktober 2014 Det ville jeg aldri gjort. Å bruke reseptbelagte medisiner uten oppfølging av medisinsk personell er ta en risiko jeg aldri ville tatt.Hva kan skje mener du ? Anonymous poster hash: 34642...da8 Overstimulering? Du nedregulerer ikke deg selv først. Jeg ville aldri tatt sjansen, man går til kontroller og det er vel en grunn for det. Er ikke veldig redd for overstimulering med en amh som ikke er målbar. Jeg gikk på 450 ie i 15 dager og fikk ut mellom 0-3 egg på 4 forsøk . Jeg har alltid hatt kort regime uten nedregulering. Jeg har regelmessige 28 dagers syklus og har alltid el på dag 13! Dosen jeg tenker å ta i seks dager er 125 ie. Om jeg blir overstimulert av det skal jeg takke Gud i himmelen for da har det skjedd et mirakel Anonymous poster hash: 34642...da8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146756628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #6 Del Skrevet 23. oktober 2014 Må du ikke uansett ha ovitrelle for å sette igang eggløsningen? De andre medisinene hjelper vel ikke hvis eggene ikke løsner? Uten at jeg er noen ekspert på dette... Anonymous poster hash: 28133...024 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146756808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #7 Del Skrevet 23. oktober 2014 Må du ikke uansett ha ovitrelle for å sette igang eggløsningen? De andre medisinene hjelper vel ikke hvis eggene ikke løsner? Uten at jeg er noen ekspert på dette... Anonymous poster hash: 28133...024 Jeg ville heller aldri brukt denne typen medisin uten oppfølging, men en kommentar til dette: Jeg TROR kanskje at eggløsning hadde funnet sted iom at hun ikke hadde tatt noe for å hemme/holde tilbake EL. Som feks Orgalutran eller Synarela. Men NÅR eggløsning hadde funnet sted ift medisinering, er en annen ting. Dette er bare synsing, og jeg presiserer igjen at jeg ville aldri ha tatt menopur eller puregon utenom forsøk. Beklager at du ikke lyktes på dine 3 forsøk. En dag, kjære du. En dag! Anonymous poster hash: 052c7...6d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146756863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #8 Del Skrevet 23. oktober 2014 Må du ikke uansett ha ovitrelle for å sette igang eggløsningen? De andre medisinene hjelper vel ikke hvis eggene ikke løsner? Uten at jeg er noen ekspert på dette... Anonymous poster hash: 28133...024 Jeg ville heller aldri brukt denne typen medisin uten oppfølging, men en kommentar til dette:Jeg TROR kanskje at eggløsning hadde funnet sted iom at hun ikke hadde tatt noe for å hemme/holde tilbake EL. Som feks Orgalutran eller Synarela. Men NÅR eggløsning hadde funnet sted ift medisinering, er en annen ting. Dette er bare synsing, og jeg presiserer igjen at jeg ville aldri ha tatt menopur eller puregon utenom forsøk. Beklager at du ikke lyktes på dine 3 forsøk. En dag, kjære du. En dag! Anonymous poster hash: 052c7...6d6 OG - holdbarheten er jo ikke så lang på menopur etter oppblanding! Anonymous poster hash: 052c7...6d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146756872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #9 Del Skrevet 23. oktober 2014 Må du ikke uansett ha ovitrelle for å sette igang eggløsningen? De andre medisinene hjelper vel ikke hvis eggene ikke løsner? Uten at jeg er noen ekspert på dette... Anonymous poster hash: 28133...024 Jeg ville heller aldri brukt denne typen medisin uten oppfølging, men en kommentar til dette:Jeg TROR kanskje at eggløsning hadde funnet sted iom at hun ikke hadde tatt noe for å hemme/holde tilbake EL. Som feks Orgalutran eller Synarela. Men NÅR eggløsning hadde funnet sted ift medisinering, er en annen ting. Dette er bare synsing, og jeg presiserer igjen at jeg ville aldri ha tatt menopur eller puregon utenom forsøk. Beklager at du ikke lyktes på dine 3 forsøk. En dag, kjære du. En dag! Anonymous poster hash: 052c7...6d6 OG - holdbarheten er jo ikke så lang på menopur etter oppblanding! Anonymous poster hash: 052c7...6d6 Den jeg har er ikke åpnet Anonymous poster hash: 34642...da8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146757007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Optatium Skrevet 23. oktober 2014 #10 Del Skrevet 23. oktober 2014 Det ville jeg aldri gjort. Å bruke reseptbelagte medisiner uten oppfølging av medisinsk personell er ta en risiko jeg aldri ville tatt.Hva kan skje mener du ? Anonymous poster hash: 34642...da8 Overstimulering? Du nedregulerer ikke deg selv først. Jeg ville aldri tatt sjansen, man går til kontroller og det er vel en grunn for det. Er ikke veldig redd for overstimulering med en amh som ikke er målbar. Jeg gikk på 450 ie i 15 dager og fikk ut mellom 0-3 egg på 4 forsøk . Jeg har alltid hatt kort regime uten nedregulering. Jeg har regelmessige 28 dagers syklus og har alltid el på dag 13! Dosen jeg tenker å ta i seks dager er 125 ie. Om jeg blir overstimulert av det skal jeg takke Gud i himmelen for da har det skjedd et mirakel Anonymous poster hash: 34642...da8 Nei vel, gjør som du vil. Du spurte om du kunne bruke den opp, jeg svarer at jeg aldri ville gjort det. Jeg kan ikke svare på hva som kan skje siden jeg ikke er lege. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146757054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #11 Del Skrevet 23. oktober 2014 Det ville jeg aldri gjort. Å bruke reseptbelagte medisiner uten oppfølging av medisinsk personell er ta en risiko jeg aldri ville tatt.Hva kan skje mener du ? Anonymous poster hash: 34642...da8 Overstimulering? Du nedregulerer ikke deg selv først. Jeg ville aldri tatt sjansen, man går til kontroller og det er vel en grunn for det. Er ikke veldig redd for overstimulering med en amh som ikke er målbar. Jeg gikk på 450 ie i 15 dager og fikk ut mellom 0-3 egg på 4 forsøk . Jeg har alltid hatt kort regime uten nedregulering. Jeg har regelmessige 28 dagers syklus og har alltid el på dag 13! Dosen jeg tenker å ta i seks dager er 125 ie. Om jeg blir overstimulert av det skal jeg takke Gud i himmelen for da har det skjedd et mirakel Anonymous poster hash: 34642...da8 Nei vel, gjør som du vil. Du spurte om du kunne bruke den opp, jeg svarer at jeg aldri ville gjort det. Jeg kan ikke svare på hva som kan skje siden jeg ikke er lege. Jeg gjør selvfølgelig som jeg vil ! Men det hadde vært interessant å høre om det finnes noen her som kanskje har peiling på om det har noe for seg . Anonymous poster hash: 34642...da8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146757077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minsin1 Skrevet 23. oktober 2014 #12 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Du måtte bruke nesten 4 ganger mer medisin og over dobbelt så lenge for å få ut 3 egg. Det vil si at du trengte 8 ganger mer medisin for 3 egg. Hvis man tar d som rent matte stykke så hvis du hadde had halv parten av medisiner så hadde du fått 1,5 egg, så med bare åttende del av medisiner så får ikke du et helt egg engang.. Eggan når ikke å modnes på så kort tid.. Endret 23. oktober 2014 av Minsin1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146757329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
F*PCO Skrevet 24. oktober 2014 #13 Del Skrevet 24. oktober 2014 Du måtte bruke nesten 4 ganger mer medisin og over dobbelt så lenge for å få ut 3 egg. Det vil si at du trengte 8 ganger mer medisin for 3 egg. Hvis man tar d som rent matte stykke så hvis du hadde had halv parten av medisiner så hadde du fått 1,5 egg, så med bare åttende del av medisiner så får ikke du et helt egg engang.. Eggan når ikke å modnes på så kort tid.. Det virker ikke slik i forhold til dose og antall egg. Jeg fikk 1 moden follikler til AIH, med Gonal-f 62.5 enheter. På 150 enheter, altså ca 1.5 ganger høyere dose fikk jeg 19 egg. Tror vanlige leger ikke kan skrive ut sprøytene engang, kun gynekologer. Dette er det ikke meningen at en skal styre med på egenhånd og uten ultralydkontroll. Mest sannsynlig gir det ikke noe resultat. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146757526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #14 Del Skrevet 24. oktober 2014 Du måtte bruke nesten 4 ganger mer medisin og over dobbelt så lenge for å få ut 3 egg. Det vil si at du trengte 8 ganger mer medisin for 3 egg. Hvis man tar d som rent matte stykke så hvis du hadde had halv parten av medisiner så hadde du fått 1,5 egg, så med bare åttende del av medisiner så får ikke du et helt egg engang.. Eggan når ikke å modnes på så kort tid.. Du kan ikke regne sånn! Uten medisiner har jeg el ! Jeg har til vanlig ihvertfall ett egg til el . Det har gyn og leger sett under utredning . Derfor var det ingen som trodde at amh prøven skulle være så dårlig ! Jeg tenker at den lille dosen menopur jeg har igjen i beste fall kan booste litt på egget/ene. Jeg tenker ikke sette el sprøyte på den 6 dagen. Jeg tenker heller å ta menopur / puregon så langt det går og la resten gå av seg selv . Egget slipper jo ikke før det er modent . Jeg fikk utskrevet pergotime av gynekologen for 1,5 år siden . Hadde ingen ul oppfølging da. Menopur er såklart noe annet men for meg er det overhodet ingen fare for overstimulering og da skader det sikkert ikke å prøve. Anonymous poster hash: 34642...da8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146757671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minsin1 Skrevet 24. oktober 2014 #15 Del Skrevet 24. oktober 2014 Du måtte bruke nesten 4 ganger mer medisin og over dobbelt så lenge for å få ut 3 egg. Det vil si at du trengte 8 ganger mer medisin for 3 egg. Hvis man tar d som rent matte stykke så hvis du hadde had halv parten av medisiner så hadde du fått 1,5 egg, så med bare åttende del av medisiner så får ikke du et helt egg engang.. Eggan når ikke å modnes på så kort tid..Det virker ikke slik i forhold til dose og antall egg. Jeg fikk 1 moden follikler til AIH, med Gonal-f 62.5 enheter. På 150 enheter, altså ca 1.5 ganger høyere dose fikk jeg 19 egg. Tror vanlige leger ikke kan skrive ut sprøytene engang, kun gynekologer. Dette er det ikke meningen at en skal styre med på egenhånd og uten ultralydkontroll. Mest sannsynlig gir det ikke noe resultat. Som sagt så var d et rent matte stykke siden æ ikke e lege. Sikkert flere ting som skyter inn som vi ikke vet i tillegg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146757677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minsin1 Skrevet 24. oktober 2014 #16 Del Skrevet 24. oktober 2014 Du måtte bruke nesten 4 ganger mer medisin og over dobbelt så lenge for å få ut 3 egg. Det vil si at du trengte 8 ganger mer medisin for 3 egg. Hvis man tar d som rent matte stykke så hvis du hadde had halv parten av medisiner så hadde du fått 1,5 egg, så med bare åttende del av medisiner så får ikke du et helt egg engang.. Eggan når ikke å modnes på så kort tid.. Du kan ikke regne sånn! Uten medisiner har jeg el ! Jeg har til vanlig ihvertfall ett egg til el . Det har gyn og leger sett under utredning . Derfor var det ingen som trodde at amh prøven skulle være så dårlig ! Jeg tenker at den lille dosen menopur jeg har igjen i beste fall kan booste litt på egget/ene. Jeg tenker ikke sette el sprøyte på den 6 dagen. Jeg tenker heller å ta menopur / puregon så langt det går og la resten gå av seg selv . Egget slipper jo ikke før det er modent . Jeg fikk utskrevet pergotime av gynekologen for 1,5 år siden . Hadde ingen ul oppfølging da. Menopur er såklart noe annet men for meg er det overhodet ingen fare for overstimulering og da skader det sikkert ikke å prøve. Anonymous poster hash: 34642...da8 Siste modning av egget Gjør eggløsning sprøyten. Du kan jo ringe å spør legen om d har noe hensikt med så lite medisin. Hvis du har eggløsning så ser nu ikke d store hensikten av å utsette kroppen til noe ekstra medisiner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146757769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
F*PCO Skrevet 24. oktober 2014 #17 Del Skrevet 24. oktober 2014 Du måtte bruke nesten 4 ganger mer medisin og over dobbelt så lenge for å få ut 3 egg. Det vil si at du trengte 8 ganger mer medisin for 3 egg. Hvis man tar d som rent matte stykke så hvis du hadde had halv parten av medisiner så hadde du fått 1,5 egg, så med bare åttende del av medisiner så får ikke du et helt egg engang.. Eggan når ikke å modnes på så kort tid..Du kan ikke regne sånn! Uten medisiner har jeg el ! Jeg har til vanlig ihvertfall ett egg til el . Det har gyn og leger sett under utredning . Derfor var det ingen som trodde at amh prøven skulle være så dårlig ! Jeg tenker at den lille dosen menopur jeg har igjen i beste fall kan booste litt på egget/ene. Jeg tenker ikke sette el sprøyte på den 6 dagen. Jeg tenker heller å ta menopur / puregon så langt det går og la resten gå av seg selv . Egget slipper jo ikke før det er modent . Jeg fikk utskrevet pergotime av gynekologen for 1,5 år siden . Hadde ingen ul oppfølging da. Menopur er såklart noe annet men for meg er det overhodet ingen fare for overstimulering og da skader det sikkert ikke å prøve. Anonymous poster hash: 34642...da8 Siste modning av egget Gjør eggløsning sprøyten. Du kan jo ringe å spør legen om d har noe hensikt med så lite medisin. Hvis du har eggløsning så ser nu ikke d store hensikten av å utsette kroppen til noe ekstra medisiner. Når man ikke tilfører bremsehormoner (orgalutran/Synarela med flere), så vil kroppen respondere på follikkelvekst med å produsere hormonene til ferdigmodning selv. Legen vil ikke støtte egenbehandling. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177118-kan-jeg-bruke-opp-menopuren-jeg-har-til-overs-etter-3-mislykkede-ivf-fors%C3%B8k/#findComment-146757836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå