Gå til innhold

Dere gravide, spiser dere sushi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at rådene tilsier at man kan, men jeg tørr liksom ikke å gjøre det.....

Anonymous poster hash: e85da...c07

Fortsetter under...

Skrevet

Ja! Elsker sushi og spiser både fra restaurant og hjemmelaget.

Bare hold deg unna tunfisken - den har jeg likevel liten apetitt på.

Skrevet

Ja og har gjort det mange ganger i dette svangerskapet. Men spiser ikke tunfisk eller kamskjell.

Skrevet

Ja!! Bare ikke tunfisk som hun over sier :)

Anonymous poster hash: 31f9d...e3a

Skrevet (endret)

Ja, men det er veldig vanlig for meg, har alltid spist det siden jeg var liten. Er halvt japansk. Men spiser kun laksen når jeg er gravid, ikke tunfisk iallefall! og heller ikke smørfisken. Laks er trygt, spessielt hvis du spiser den på en fin resturant eller sushi cafe. Det er veldig strengt med hygenen i Norge. Du kan også lage selv av salma laks, men spis den med en gang du har åpna, du må alltid spise fersk ikke la den ligge lenge.

Det er skikkelig sunt for babien i magen og wasabi det grønne er med å drepe bakterier. ingefæren er også super sunn. ^_^ Jeg syns man burde spise det, men ikke hver dag! Og helst ute på ett sted hvor de lager det, ikke fra matbutikk eller deli de lucaer!!!

Endret av MayPandora
Skrevet

Absolutt, men bare laksesushi og uansett aldri mer enn to ganger i uka :)

Kjøper fersk kvalitetssushi fra et bra sted.

Omega 3 er svært viktig for babyen i magen, og laks er en god kilde.

Andre fisketyper som tunfisk skal unngås grunnet tungmetaller. Man bør heller ikke spise laks mer enn to ganger i uka for å ikke få for mye tungmetaller.

Anonymous poster hash: 3277f...d87

Annonse

Skrevet

Jepp.

Anonymous poster hash: cb620...1e3

Skrevet

Nei, jeg har ikke turt å spise hverken sushi, røka/grav laks, eller kjøttpålegg. 

Skrevet

Nei, jeg har ikke turt å spise hverken sushi, røka/grav laks, eller kjøttpålegg.

Spekemat (som salami, spekeskinke osv) skal du riktignok holde deg unna pga risiko for toksoplasma og listeria.

Nyåpnet kjøttpålegg som skinke og kyllingfilet godt innenfor holdbarhetsdato er totalt ufarlig. Det samme gjelder røkt og gravet laks. Og sushi.

Anonymous poster hash: 3277f...d87

Skrevet

Joa, bortsett fra på stor kjøkken så har de jo funnet listeria i kokt skinke, som de måtte sende tilbake til produsentene. Man, kan aldri være helt sikker på at kokt skinke er fri for listeria, så derfor har jeg heller ikke spist det. 

Men, nuuh har jeg bare 2 uker igjen til termin så da kan jeg spise hva jeg vill igjen ;) 

Skrevet

Jordmor sa at jeg trygt kunne spise sushi fra de stedene jeg har spist fra tidligere (så leneg jeg ikke har reagert på det) men at jeg måtte holde meg unna tunfisk og kamskjell :) 

Skrevet

Det var omtrent det eneste jeg klarte å spise. Jeg var gravid i Singapore og fikk plutselig avsmak for mat i saus, dvs. nesten sll kinesisk mat. Levde på japansk og koreansk mat i hele svangerskapet.

Sikkert derfor gutten digger fisk (rå eller kokt) og drømmer om å reise til Asia.

Anonymous poster hash: bd916...05a

Skrevet

Jeg vet at rådene tilsier at man kan, men jeg tørr liksom ikke å gjøre det.....

Anonymous poster hash: e85da...c07

Ja, jeg spiste sushi. Men ikke tunfisk. Det er ikke anbefalt.

Anonymous poster hash: a94f0...a9f

Annonse

Skrevet

Nja, litt old fashioned der. Spiser vegetarmaki og tempura maki. De lager også maki med stekt fisk (i alle fall der jeg kjøper sushi), og så er det jo sushi med kongereker, den er som regel kokt. 

Skrevet

Ja, men jeg spiser ikke med tunfisk. Fordi jeg i graviditeten har vært litt uggen av tanken på laks (av en eller annen grunn) har jeg stort sett bare spist tempura Maki med scampi😜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...