marna Skrevet 23. oktober 2014 #1 Skrevet 23. oktober 2014 Fikk svar på HCG-målingen jeg tok på onsdag og mandag og var langt i fra fornøyd med resultatet. Onsdag forrige uke var HCG-nivået på 392 og på mandag hadde det såvidt passert 900. Fikk komme på en avbestillingstime på sykehuset i dag. Er 6+3 og de kunne ikke se noe annet enn at livmoren var forstørret :-( ny time te ul onsdag neste uke...blir gal av dette!!
Lessismore Skrevet 23. oktober 2014 #2 Skrevet 23. oktober 2014 Den er kjip. Men hva sa gynekologen da? Hun/han må vel ha sagt noe mer enn at livmoren var forstørret, bare?
marna Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2014 Var for tidlig å si noe. Skulle komme tilbake onsdag neste uke. HCG-nivået var ikke normalt å måle med mindre man har mistanke om at svangerskap utenfor livmoren.
Gjest prøver1984 Skrevet 23. oktober 2014 #4 Skrevet 23. oktober 2014 hcg nivå er veldig normalt å måle...! spesielt for å se økning. Man tar da gjerne først en blodprøve som man følger opp med ny blodprøve 3 dager etter første prøven er tatt... men hcg verdi skal øke ganske kraftig... men om din hcg har økt til rett over 900 og du er ca i uke 6 så kan det fortsatt stemme når jeg var gravid sist i 2012, så fant man ikke noe hjerteakt før i uke 7 Svangerskapsuke 4: 25-130 Svangerskapsuke 5: 75-2600 Svangerskapsuke 6: 850-20800 Svangerskapsuke 12: 11500-289000 Svangerskapsuke 14: 18000-137000 Svangerskapsuke 16-29: 1400-53000 Svangerskapsuke 30-40: 1000-60000
marna Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2014 Oi. Den der oversikten liker jeg bedre enn alle de andre jeg har sett :-) utrolig hvor mange ulike tabeller det skal finnes!! Ikke rart man blir sprø! Håper du har rett og at de finner en liten spire neste onsdag :-)
solamora Skrevet 24. oktober 2014 #6 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg målte hcg pga blødning i uke 5, og fikk målt 18636. Jeg fortsatte å blø litt hver dag og tok test en uke etterpå og får svar idag. Jeg var sikker på at det var spontanabort, men håpet er visst ikke borte riktig enda!
solamora Skrevet 24. oktober 2014 #8 Skrevet 24. oktober 2014 Det er et svangerskapshormon som øker frem til uke 20. Legene måler dette for å se om det er noe utvikling i graviditeten. Dette sjekkes mest for usikre gravide. Ihvertfall det jeg har blitt fortalt.
tulla+to Skrevet 24. oktober 2014 #9 Skrevet 24. oktober 2014 Det er et svangerskapshormon som øker frem til uke 20. Legene måler dette for å se om det er noe utvikling i graviditeten. Dette sjekkes mest for usikre gravide. Ihvertfall det jeg har blitt fortalt. Jeg trodde det økte frem til uke 12, bare? Her er det ulik informasjon ute og går :-)
tulla+to Skrevet 24. oktober 2014 #10 Skrevet 24. oktober 2014 Hei, Marna! Jeg håper alt går bra med deg. Håpet er enda ikke ute, og det er nå faktisk sånn at hcg-økning varierer fra kvinne til kvinne, fra svangerskap til svangerskap. Man har et catall å forholde seg til, og du er, ifølge prøver1986 sin oversikt, innenfor normalen, selv om økningen kan virke noe laber... Men det kan også gå andre veien, at en MA faktisk viser en toppers stigning i hcg (det skjedde meg, superbra stigning, bedre enn i svangerskapet hvor jeg faktisk fikk en datter). Så jeg vil be deg ta hcg-målingene med en bitteliten klype salt. Det eneste trygge er å vente til ul. Jeg ønsker deg masse lykke til, og sender deg en goood klem!
tulla+to Skrevet 24. oktober 2014 #11 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg målte hcg pga blødning i uke 5, og fikk målt 18636. Jeg fortsatte å blø litt hver dag og tok test en uke etterpå og får svar idag. Jeg var sikker på at det var spontanabort, men håpet er visst ikke borte riktig enda! Hvordan gikk det med deg i dag da? Ifølge prøver1984 sin oversikt, har du jo skyhøye tall i hvert fall :-)
marna Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #12 Skrevet 27. oktober 2014 Har mer eller mindre mistet alt håp, men dommedagen er på onsdag når jeg skal på UL igjen. Følte jeg gikk fra UL sist med null svar. Når jeg var til fastlegen i dag leste han opp hva gynekologen på sykehuset hadde skrevet. Der sto det at jeg var enten kortere på vei enn antatt eller så var det et patologisk svangerskap. Jeg har en ganske stabil syklus og tror nok at det blir en trist onsdag i vente :-(
solamora Skrevet 27. oktober 2014 #13 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Jeg målte hcg pga blødning i uke 5, og fikk målt 18636. Jeg fortsatte å blø litt hver dag og tok test en uke etterpå og får svar idag. Jeg var sikker på at det var spontanabort, men håpet er visst ikke borte riktig enda! Hvordan gikk det med deg i dag da? Ifølge prøver1984 sin oversikt, har du jo skyhøye tall i hvert fall :-) Jeg hadde en HCG på 46093. Fikk svar på fredagen om det :-)Jeg var på ultralyd i dag og der så jeg et bankende hjerte <3 skal tilbake på UL om et par uker for å se at alt er bra fortsatt! Endret 27. oktober 2014 av solamora
tulla+to Skrevet 27. oktober 2014 #14 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg målte hcg pga blødning i uke 5, og fikk målt 18636. Jeg fortsatte å blø litt hver dag og tok test en uke etterpå og får svar idag. Jeg var sikker på at det var spontanabort, men håpet er visst ikke borte riktig enda!Hvordan gikk det med deg i dag da? Ifølge prøver1984 sin oversikt, har du jo skyhøye tall i hvert fall :-)Jeg hadde en HCG på 46093. Fikk svar på fredagen om det :-)Jeg var på ultralyd i dag og der så jeg et bankende hjerte <3 skal tilbake på UL om et par uker for å se at alt er bra fortsatt! Så gøy! Gratulerer med et bankende hjerte :-) Krysser fingrene for at den bankende spiren fortsetter å banke <3
solamora Skrevet 28. oktober 2014 #15 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg målte hcg pga blødning i uke 5, og fikk målt 18636. Jeg fortsatte å blø litt hver dag og tok test en uke etterpå og får svar idag. Jeg var sikker på at det var spontanabort, men håpet er visst ikke borte riktig enda!Hvordan gikk det med deg i dag da? Ifølge prøver1984 sin oversikt, har du jo skyhøye tall i hvert fall :-)Jeg hadde en HCG på 46093. Fikk svar på fredagen om det :-)Jeg var på ultralyd i dag og der så jeg et bankende hjerte <3 skal tilbake på UL om et par uker for å se at alt er bra fortsatt! Så gøy! Gratulerer med et bankende hjerte :-) Krysser fingrene for at den bankende spiren fortsetter å banke <3 Tusen takk! <3 :-D
marna Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter #16 Skrevet 29. oktober 2014 Da har jeg vært på UL igjen. Fortsatt ingen ting å se Gynekologen sa at livmoren var blitt større siden sist så hun kunne ikke anbefale meg å avbryte graviditeten enda. Ny UL om en uke! Er det virkelig mulig at embryoet kan gjemme seg så voldsomt? HCG nivået mitt har en dobling etter 2 og en halv nesten 3 dager...blir gal!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #17 Skrevet 29. oktober 2014 Da har jeg vært på UL igjen. Fortsatt ingen ting å se Gynekologen sa at livmoren var blitt større siden sist så hun kunne ikke anbefale meg å avbryte graviditeten enda. Ny UL om en uke! Er det virkelig mulig at embryoet kan gjemme seg så voldsomt? HCG nivået mitt har en dobling etter 2 og en halv nesten 3 dager...blir gal! huff så frustrerende da! Det kan ikke være en BO da? Vi får krysse fingre for at den lille skulle dukke opp igjen,men for en påkjenning det må være da Anonymous poster hash: c3eaa...566
marna Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter #18 Skrevet 29. oktober 2014 Er vel en BO, men så lenge gynekologen sier at det fortsatt er et ørlite håp så kan jeg ikke få gjort stort annet enn å vente. I verste fall må jeg gå i 14 dager før gynekologen kan anbefale å avbryte.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #19 Skrevet 29. oktober 2014 Er vel en BO, men så lenge gynekologen sier at det fortsatt er et ørlite håp så kan jeg ikke få gjort stort annet enn å vente. I verste fall må jeg gå i 14 dager før gynekologen kan anbefale å avbryte.guri, du er jaggu sterk! God klem tåle veien <3 vi krysser fingre for at spiren plutselig dukker opp Anonymous poster hash: c3eaa...566
marna Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter #20 Skrevet 29. oktober 2014 Takk for klem <3 Føler meg ikke spesielt sterk her jeg ligger å googler. Hadde ikke blitt overrasket om jeg våknet på psykiatrisk avdeling en dag. Humøret mitt er så ille at jeg gråter av dårlig samvittighet ovenfor de rundt meg.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #21 Skrevet 29. oktober 2014 Takk for klem <3 Føler meg ikke spesielt sterk her jeg ligger å googler. Hadde ikke blitt overrasket om jeg våknet på psykiatrisk avdeling en dag. Humøret mitt er så ille at jeg gråter av dårlig samvittighet ovenfor de rundt meg. det blir bedre det lover jeg deg! Jeg var i en lignende situasjon selv i sommer. Var på ul i uke 6,men det var vanskelig å se noe så gyn ville ha meg tilbake etter 2 uker. Grusomme uker, viste jo ikke hvordan ståa var, men dessverre var det en MA vi var selvsagt knuste, men som jeg sier, jeg lover deg at dette kommer du deg igjennom, bare bruk tiden du trenger! Nå skal vi heller ikke ta sorgene på forskudd, for tenk hvis det skulle dukke opp en lite spire da?! Jeg fant nylig ut at jeg er gravid igjen og jeg kjenner at jeg er kjempe nervøs for hva ul vil si når vi skal ha det om 4 uker.men uansett så er det ikke så mye jeg får gjort med dette, det er helt utenfor min kontroll! Jeg må bare prøve tenke positivt og at det skal gå bra denne gangen en god klem en gang til <3 Anonymous poster hash: c3eaa...566
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 29. oktober 2014 #22 Skrevet 29. oktober 2014 Sender deg også en god klem og krysser fingrene for et positivt svar❤️ Er forferdelig å gå og vente i uvisshet..
Puncky med nr tre i magen Skrevet 29. oktober 2014 #23 Skrevet 29. oktober 2014 Uff, dette er nesten ikke mulig å skulle tåle da. Noe så frustrerende. Sender deg mange gode ønsker <3
marna Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter #24 Skrevet 29. oktober 2014 Var igjennom MA sist, men det ble ikke oppdaget før uke 11. Da slapp jeg denne forferdelige ventinga. Skjønner godt at du er nervøs ja. Det har jeg også vært. Krysser fingrene for deg. Det går så bra så Så satser jeg på blødning de nærmeste dagene så det ikke er noe tvil lengre
marna Skrevet 5. november 2014 Forfatter #25 Skrevet 5. november 2014 Etter UL i dag så de fortsatt ingenting. Blighted ovum. Etter noen uker med minimalt med håp ble jeg altså sendt hjem med tabletter og venter nå på virkningen. Lykke til videre til alle sammen Satser på at jeg kommer tilbake om en liten stund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå