Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #1 Skrevet 23. oktober 2014 Greier ikke linke, men på nettavisen er det en artikkel om skikk og bruk på restaurant. Det er tydeligvis fy å drikke kaffe til desserten... Hvorfor skal noen henge seg opp i det?? Og det er ikke "lov" å legge tannpirkeren eller servietten på tallerkenen. Den skal ikke brukes som søppelbøtte visstnok. Skal man bare legge det på bordet da? Liker å rydde litt rundt meg jeg og da ryddes alt dit siden den jo bæres bort. Noen som "kan" dette? Anonymous poster hash: 5bf63...3a0
Giss Skrevet 23. oktober 2014 #2 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg aner ikke hva som er rett og galt jeg. - Men det vanlige er nå at de som rydder bordet samler mest mulig søppel på fatet så de kan bære det hele på en gang og slipper å gå så mange gange.... Kanskje alle de reglene er for restauranter av typen hvor du betaler 1500 kr eller mer pr nese for tre retter? Det er ikke så ofte jeg kommer slike steder......
Mamma_til_2 Skrevet 23. oktober 2014 #3 Skrevet 23. oktober 2014 Tannpirkeren skal du bare ta halvveis ut av papiret/ plasten bruke den diskret dra plasten over den etter bruk og pakk den inn i servietten som du da bretter sammen og legger på kuvert asjetten etter bruk. Har du mye "søppel" på bordet så prøv og samle dette sammen i en ryddig haug på kuverten, ikke stapp det i kaffekoppen eller i glasset!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #4 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg drikker alltid kaffe til desserten og fortsetter nok med det:) Brukte tannpirkere kaster jeg så diskret som mulig, det er ikke så delikat å se på. Tøyserviett på tallerken er også ganske grisete så den legger jeg ved siden av. Anonymous poster hash: a3547...116
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #5 Skrevet 23. oktober 2014 Tannpirkeren skal du bare ta halvveis ut av papiret/ plasten bruke den diskret dra plasten over den etter bruk og pakk den inn i servietten som du da bretter sammen og legger på kuvert asjetten etter bruk. Har du mye "søppel" på bordet så prøv og samle dette sammen i en ryddig haug på kuverten, ikke stapp det i kaffekoppen eller i glasset! Ok. Mange billigere steder har man jo ikke kuvert asjett og noen steder ryddes jo disse bort underveis. Jeg stapper aldri noe i kopp eller glass, men samler søppla på kuvert asjett eller tallerken. Tøy serviett legger jeg såklart ikke på tallerknen da, men på kuvert asjett eller bordet. Tannpirker skal inni der altså? Hva når man har med barn som søler, søpler og griser? Ligger ofte igjen mat rundt stolen...? Anonymous poster hash: 5bf63...3a0
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #6 Skrevet 23. oktober 2014 På Nettavisen i dag? Finner ikke jeg... Anonymous poster hash: 19c57...66b
Mamma_til_2 Skrevet 23. oktober 2014 #7 Skrevet 23. oktober 2014 Tannpirkeren skal du bare ta halvveis ut av papiret/ plasten bruke den diskret dra plasten over den etter bruk og pakk den inn i servietten som du da bretter sammen og legger på kuvert asjetten etter bruk. Har du mye "søppel" på bordet så prøv og samle dette sammen i en ryddig haug på kuverten, ikke stapp det i kaffekoppen eller i glasset! Ok. Mange billigere steder har man jo ikke kuvert asjett og noen steder ryddes jo disse bort underveis. Jeg stapper aldri noe i kopp eller glass, men samler søppla på kuvert asjett eller tallerken. Tøy serviett legger jeg såklart ikke på tallerknen da, men på kuvert asjett eller bordet. Tannpirker skal inni der altså? Hva når man har med barn som søler, søpler og griser? Ligger ofte igjen mat rundt stolen...? Anonymous poster hash: 5bf63...3a0 Griser barna mine når vi er ute og spiser så rydder jeg opp uansett, er det på gulvet så tar jeg en serviett og soper det sammen og kaster da den servietten i en søppelbøtte, om det er på kafeen på hjørnet, mc Donald eller en annen restaurant. På de stedene de ikke har kuvert så legger du tannpirkeren inni servietten som er brettet etter bruk på bordet.
Mamma_til_2 Skrevet 23. oktober 2014 #8 Skrevet 23. oktober 2014 På Nettavisen i dag? Finner ikke jeg... Anonymous poster hash: 19c57...66b http://www.klikk.no/mat/spise/article926436.ece
Soon to be mum Skrevet 23. oktober 2014 #9 Skrevet 23. oktober 2014 På Nettavisen i dag? Finner ikke jeg... Anonymous poster hash: 19c57...66b De linket til en sak på klikk: http://m.klikk.no/mat/spise/article926436.ece
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #10 Skrevet 23. oktober 2014 Om kelnerene hadde vært mulig å få tak i med blikkontakt hadde jo det vært fint, men har jeg ventet 20 minutter på å få be om regningen får de bare bli sure for knipsing eller stemmebruk. Alternativt kan jeg jo bare gå, men det er vell værre? Om de ikke vil ha søppel på talerknen får de sette frem en spølekasse vd bordet. Jeg har så godt som sluttet å gå ut å spise. Selv på steder med god mat gidder jeg ikke all den ventingen. Selv med gratis mat hadde det sjelden vært verdt det. Anonymous poster hash: 30067...0c8
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #11 Skrevet 23. oktober 2014 Dere snakker så mye om søppel... Hvor kommer alt søppelet fra?? Spiser dere innpakket mat? Eneste søppelet jeg kan komme på er servietter Anonymous poster hash: 19c57...66b
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #12 Skrevet 23. oktober 2014 Dere snakker så mye om søppel... Hvor kommer alt søppelet fra?? Spiser dere innpakket mat? Eneste søppelet jeg kan komme på er servietter Anonymous poster hash: 19c57...66b Uten barn er det serviett og evt tannpirker stort sett ja. Med barn er det MYE. Drikkekartong med sugerør og plasten til denne. En smoothie pose (redningen før maten kom), våtservietter og diverse papir til å tørke. All mat som falt på gulvet. Osv... Anonymous poster hash: 5bf63...3a0
*Yuna* Skrevet 23. oktober 2014 #13 Skrevet 23. oktober 2014 Enig i mye, men det er da vel ikke alle som drikker vin til dessert? Knipsing er ikke greit uansett, men det er en del kelnere som er dårlig på blikkontakt og da må man nesten kontakte de hvis det er noe.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #14 Skrevet 23. oktober 2014 Dere snakker så mye om søppel... Hvor kommer alt søppelet fra?? Spiser dere innpakket mat? Eneste søppelet jeg kan komme på er servietterAnonymous poster hash: 19c57...66b Uten barn er det serviett og evt tannpirker stort sett ja. Med barn er det MYE. Drikkekartong med sugerør og plasten til denne. En smoothie pose (redningen før maten kom), våtservietter og diverse papir til å tørke. All mat som falt på gulvet. Osv... Anonymous poster hash: 5bf63...3a0 Om du spiser på steder med drikkekartong og plastinnpakkede sugerør, er det nok ikke så nøye med disse "reglene". Anonymous poster hash: d772d...237
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #15 Skrevet 23. oktober 2014 Dere snakker så mye om søppel... Hvor kommer alt søppelet fra?? Spiser dere innpakket mat? Eneste søppelet jeg kan komme på er servietterAnonymous poster hash: 19c57...66b Uten barn er det serviett og evt tannpirker stort sett ja. Med barn er det MYE. Drikkekartong med sugerør og plasten til denne. En smoothie pose (redningen før maten kom), våtservietter og diverse papir til å tørke. All mat som falt på gulvet. Osv... Anonymous poster hash: 5bf63...3a0 Om du spiser på steder med drikkekartong og plastinnpakkede sugerør, er det nok ikke så nøye med disse "reglene". Anonymous poster hash: d772d...237 Det er medbrakt ja. Ikke så lett med ettåringer og glass... En drikkekartong kan være livredder på slike ikke-barnevennlige steder. Og de fleste restauranter HAR faktisk kuli ol til barn. Faktisk! Anonymous poster hash: 5bf63...3a0
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #16 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg rydder mye søppel opp på fatet, men krøller det meste inn i servietten så det ikke ligger i en haug. Ser kanskje mest ryddig ut å stappe det nedi en kopp, men da må de som rydder plukke dette ut når det har ryddet vekk. Så sant jeg tenker på det sparer jeg de for det arbeidet. Går sjelden ut for å spise lenger, får sjelden den service man betaler for. Men Boha i Bergen synes jeg er fantastisk, god service og fantastisk mat! Anonymous poster hash: 097c8...2e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå