Gå til innhold

festing og ventende IKM.?

Anbefalte innlegg

Sikkert et utrolig teit spørsmål og jeg vet at det er mye delte meninger om dette, men
På lørdag har vi invitert til fest, men jeg venter jo på IKM på mandag-tirsdag og lurer da på:
Om du hadde tatt en test på lørdag og den var negativ, hadde du da tatt en flaske vin på lørdag? er ikke det at jeg skal bli drita men ingen vet at vi prøver og vil ikke si noe heller.
Eller bør jeg kjøpe alkoholfri vin uansett og drikke det?
Jeg vet at flere lever livet under pp og er ikke gravid før testen er possitiv men andre ikke drikker i det heletatt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177015-festing-og-ventende-ikm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gjort det før EL men på lørdag er det 2-3 dager til forventet IKM. kan jeg da stole på en negativ test? jeg er jo egentlig i den samme teorien med og leve livet også. føler jeg setter meg selv mellom barken og veden :P
blir jo helt gal av denne dpo tiden :o hehe

Gjest prøver1984

jeg prøver å leve livet som normalt frem til en evt pos test, men kjenner at jeg ikke klarer å nyte et glass rødt på samme måte som under tr perioden f.eks hvor jeg vet jeg ikke kan være gravid...

men om jeg skulle kuttet ut alt i prøveperiodene så hadde jeg nok tørna gæren :P

dessuten kan det jo være at prøvingen tar en tid (noe jeg IKKE håper men) så et glass vin i ny og ne i helgene, syntes jeg er oki ;)

jeg skal sove borte hele helgen grunnet jeg har en annen jobb i tillegg til min faste hverdagsjobb og den er litt unna bostedet mitt, så når jeg har arb.helg får jeg sove hos en kollega så jeg tenkte meg å ta et glass el to hos han...

Har gjort det før EL men på lørdag er det 2-3 dager til forventet IKM. kan jeg da stole på en negativ test? jeg er jo egentlig i den samme teorien med og leve livet også. føler jeg setter meg selv mellom barken og veden :P

blir jo helt gal av denne dpo tiden :o hehe

jeg forstå veldig godt hva du mener da! Jeg var på jentetur 5 dager før jeg testet positiv (10 dpo) jeg tok en test før vi reiste, men den var jo selvfølgelig negativ, kun 1 uke etter EL! Jeg må jo innrømme at jeg tenkte på dette med rødvinen da jeg hadde en sterk følelse på at det klaffet denne mnd, og det stemte jo for som sagt så testet jeg positiv 5 dager etterpå! Men en annen ting. Da jeg hadde ul i uke 6 i vinter (mistet i MA) så sa gyn til meg at jeg kunne feire med et siste glass champagne ;) kos deg på fest, men ta gjerne en test i forkant, jeg fikk som sagt positiv 4 dager før IKM ;)

Anonymous poster hash: 8e841...6a9

Annonse

Må også drikke vin neste uke. Altså ingen tvang, men ingen i verden som vet at vi prøver. Og det er ikke hjemme hos folk, så kan ikke ha medbrakt. Skal heller drikke små mengder. Dersom vi er gravide, så er det nok ca rundt uke 6 at fosteret ikke lenger bruker det gule legemet som nistepakke, men får næring gjennom navlestrengen. Jeg er likevel usikker på om alkohol kan påvirke fosteret før dette eller ikke. Vi spiser jo folat disse ukene, og tenker det skal hjelpe.

Gjest prøver1984

takk dere :) det beroliger litt at andre tenker det samme som meg :) nå drikker jeg hvitvin på en litt spesiell måte :P det heter Spritzer er 50%/50% vin og sprite gjerne med en frossen jorbær i :) så blir ikke mye drikke på meg men :)

det hørtes godt ut!!!! :)

Her er det best å leve som normalt. Om alt skal handle om baby HELE tiden tror jeg ikke jeg er mottagelig for noe embryo :P. Det kalles vist stress!

Jeg testa positiv 5 dager før ikm i sommer, så jeg mener du kan stole på testen. I tilfelle ikke kan du ha hatt senere eggløsning og dermed få senere ikm, men det vil tiden vise :)

Kos deg på fest :D (håper helst du stikker innom ikm gruppa di og forteller om positiv test ;) )

takk dere :) det beroliger litt at andre tenker det samme som meg :) nå drikker jeg hvitvin på en litt spesiell måte :P det heter Spritzer er 50%/50% vin og sprite gjerne med en frossen jorbær i :) så blir ikke mye drikke på meg men :)

det er det :) og det virker som du drikker masse men man kan jo gå over til bare sprite etterhvert så merker ikke noen at du ikke drikker når kl slår 12 :D hehe

Her er det best å leve som normalt. Om alt skal handle om baby HELE tiden tror jeg ikke jeg er mottagelig for noe embryo :P. Det kalles vist stress!

Jeg testa positiv 5 dager før ikm i sommer, så jeg mener du kan stole på testen. I tilfelle ikke kan du ha hatt senere eggløsning og dermed få senere ikm, men det vil tiden vise :)

Kos deg på fest :D (håper helst du stikker innom ikm gruppa di og forteller om positiv test ;) )

hehe har ikke vert så stresset før om dette før nå :P kansje fordi det kjennes ut som vi traff denne gangen :)

Selvfølgelig gjør jeg det :)

er jo i samme gruppe vi Bellanie om du ikke har flyttet på deg :) IKM44 :)

Må også drikke vin neste uke. Altså ingen tvang, men ingen i verden som vet at vi prøver. Og det er ikke hjemme hos folk, så kan ikke ha medbrakt. Skal heller drikke små mengder. Dersom vi er gravide, så er det nok ca rundt uke 6 at fosteret ikke lenger bruker det gule legemet som nistepakke, men får næring gjennom navlestrengen. Jeg er likevel usikker på om alkohol kan påvirke fosteret før dette eller ikke. Vi spiser jo folat disse ukene, og tenker det skal hjelpe.

lag en spritzer du og da vel :) har laget det selv mange ganger på byen :)

Lykke til og håper det klaffer for deg også :)

hehe har ikke vert så stresset før om dette før nå :P kansje fordi det kjennes ut som vi traff denne gangen :)

ha, nei, det finnes grenser på hvor mange ikm grupper jeg skal være med i :P

Annonse

Gjest prøver1984

det er det :) og det virker som du drikker masse men man kan jo gå over til bare sprite etterhvert så merker ikke noen at du ikke drikker når kl slår 12 :D hehe

Ha ha genialt, detta må testes :):)

Gjest prøver1984

Haha jeg også tenker at det hadde vært fint om du kom innom ikm gruppa 44, og fortalte om pos test ;)

Skulle gjerne gjort det, men skal på sånne fiiine steder :D Med et tonn av folk... Alle vil få med seg hva jeg får i glasset av servitørene. Men har vært gjennom lignende arrangementer i de andre svangerskapene. Drakk da megaseint slik at jeg ikke fikk noen rus.

Men takk for tips, jeg skal mekke meg en spritzer en vakker dag :) Når jeg tenker meg om lurer jeg på om jeg har smakt det før, altså.

Lykke til med prosjekt baby :)

Skulle gjerne gjort det, men skal på sånne fiiine steder :D Med et tonn av folk... Alle vil få med seg hva jeg får i glasset av servitørene. Men har vært gjennom lignende arrangementer i de andre svangerskapene. Drakk da megaseint slik at jeg ikke fikk noen rus.

Men takk for tips, jeg skal mekke meg en spritzer en vakker dag :) Når jeg tenker meg om lurer jeg på om jeg har smakt det før, altså.

Lykke til med prosjekt baby :)

det kan hende :) det blir ofte brukt som en velkomst drikk :) men jeg syntes det er en mild og god drikke. er selvfølgelig best på sommeren ( kan ha frossen fruktmix i ) men er min favoritt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...