Gå til innhold

Vintersko og størrelse! Stress hvert år. Hva bruker deres barn i småskolen i sko størrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå kjøpt vintersko i str 33 og 35 til 1 og 3 klassing. Høres kanskje stort ut, men synes de må ha litt å gå på i vintersko, allikevel så synes jeg skoene er litt klumpete og store når de går, men hadde jeg tatt str mindre så hadde de hatt 1 cm eller mindre å gå på ( jeg målte sålen med foten)

Anonymous poster hash: 38ab3...f36

Fortsetter under...

Skrevet

Tipper de har 1 til1,5 cm å gå på nå...........for stort?

Skrevet

6 åring har 34

3 åring har 30

11 åring har 40

Alle tre har 1-1,5 cm å vokse på/ fylle med ullsokkwe

Anonymous poster hash: b7d5c...1d9

Skrevet

5,5-åring brukte str 31 i sko siste gang vi handlet (juni), så jeg tipper det blir 33-34 i vintersko. Han har vokst enormt mye de siste mndr.

Anonymous poster hash: 0c2c3...f02

Skrevet

6 åring har 34

3 åring har 30

11 åring har 40

Alle tre har 1-1,5 cm å vokse på/ fylle med ullsokkwe

Anonymous poster hash: b7d5c...1d9

Ja da har jeg nok valgt en bra størrelse altså, kunne ikke hatt mindre.

Hørte nettopp at ei i klassen til datteren min også brukte 35 nå så da er ikke det mye for en 8-9 åring. De har jo ikke store bein, men de har allikevel vokst mye da de hadde 30 og 32 i fjor tror jeg hehe

Skrevet

Har kjøpt 34 til førsteklassingen min :)

Annonse

Skrevet

32 til 1.klassing og 26 til 3.5 åring. De har da 1.5 cm voksetillegg

Anonymous poster hash: 50ec4...0bd

Skrevet

Str. 39 til snart 11-åring, 34 til 8-åring og 28 til 3,5 åring.

Skrevet

Min 7 åring fikk nå vintersko i str 36. Kjøpte joggesko til gymmen samtidig, de var str. 35,5. Han har vokst mye i føttene og høyden i sommer.

Skrevet

8-åringen 33 tror jeg. 

11-åringen 35 eller 36.

Skrevet

5 åring har 33.

6 åring har 37!!! 

Begge gutter

Anonymous poster hash: bcc5d...086
Skrevet

9 år gammel jente måtte ha størrelse 38 i vintersko, gitt. Neste år trenger vi ikke å kjøpe vintersko, da kan hun bruke noen av mine...

Det syns jeg var ganske stort, altså...

Anonymous poster hash: ff3a2...62a

Annonse

Skrevet

Kjøpte str 28 til min 7 åring. Da har hun 1,5 cm å gå på.

Anonymous poster hash: 6a20b...5ae

Skrevet

Gutt, 5: 33

Jente, 7: 35

Lange tynne unger med lange smale føtter. Har ca. 1,5 cm å gå på.

Anonymous poster hash: 1a66a...7b4

Skrevet

3,5 årig jente : 25

5,5 årig jente: 30

11 årig gutt: 39

Selv bruker jeg 34/35 i sko, men må ofte opp i 36 for å få voksensko ;)

Skrevet

Ta med barna når du kjøper sko og spør evt om hjelp i butikken. Ta ut innersåler og mål på foten, skal være ca halvannen cm for stor. Hjelper lite å spør hvilken str andre barn bruker, er jo dine barn som skal ha de på.

Spør jeg hvilken str dere damer bruker i sko, hjelper det som regel meg lite som bruker 41-42

Anonymous poster hash: 6cfaf...b03

Skrevet

Min 7 åring har str 31 i sko og 3 åringen har 25, sko skal ikke Være får store og er de klumpete og virker stor på foten har du kjøpt feil type sko!

Skrevet

25 til vesla på 2. Hun har runde brede føtter, men mye å gå på i lengden.

30 til hu på 5. Lange smalere føtter men hun har litt å gå på i tuppen hun også.

Kun kjøpt cherrox i år da. Håper det holder i vinter:)

Skrevet

Ta med barna når du kjøper sko og spør evt om hjelp i butikken. Ta ut innersåler og mål på foten, skal være ca halvannen cm for stor. Hjelper lite å spør hvilken str andre barn bruker, er jo dine barn som skal ha de på.

Spør jeg hvilken str dere damer bruker i sko, hjelper det som regel meg lite som bruker 41-42

Anonymous poster hash: 6cfaf...b03

Eller så kan du tegne fotavtrykk og sammenligne sålen over omrisset av foten:)
Skrevet

5-åringen har 30

7-åringen har 32

10-åringen har 38 

13-åringen har 42

Alle har litt å gå på så de får ullsokk nedi, men de kan jo ikke ha så store sko at det kipper og blir ubehagelig heller. Har litt under 2 cm å gå på..

Jeg målte etter dette skjemaet før jeg kjøpte skoene, og de passet kjempefint

http://www.skoringen.no/finn-riktig-stoerrelse.aspx

Anonymous poster hash: df586...5dd
Skrevet

Har nå kjøpt vintersko i str 33 og 35 til 1 og 3 klassing. Høres kanskje stort ut, men synes de må ha litt å gå på i vintersko, allikevel så synes jeg skoene er litt klumpete og store når de går, men hadde jeg tatt str mindre så hadde de hatt 1 cm eller mindre å gå på ( jeg målte sålen med foten)

3.klassingen her har fått 34 i vintersko, og han er en av de minste guttene i klassen, både i høyde og skostørrelse...

Vet at mange av kameratene hans har sko i både 37 og 38.

Anonymous poster hash: c1527...e15

Skrevet

30 til hu på 5. Lange smalere føtter men hun har litt å gå på i tuppen hun også.

Ville aldri latt 2-åringen her gått rundt i cherrox hele vinteren... De er relativt store og klumpete i forhold til kroppen hans (selv om vi kjøpte noen ganske lette og relativt dyre).

Alle ungene her har cherrox, men kun til våte/sørpete kalde dager. Til tørt/snø, kaldt føre har de selvsagt vintersko.

Varme, vanntette vintersko og varm, vindtett og vanntett dress er de viktigste kleskjøpene jeg gjør til barna mine.

Anonymous poster hash: c1527...e15

Skrevet

Cherrox er en foret gummistøvel, laget for kalde og våte dager på vår og høst. Barn som går i barnehagen er mye ute hver dag, tenk om det var du som måtte gå i støvler flere timer hver eneste dag en hel vinter..... Ville absolutt kjøpt et par skikkelige vintersko til henne altså, som er varme og ikke minst gode å gå i.

Alle barna i barnehagen har cherrox nå på høsten, på sure høstdager med regn/sludd og 0-5 grader ute er de supre. Men når minusgradene og snøen kommer trenger hun noe annet.

Anonymous poster hash: df586...5dd

Skrevet

Men du må jo prøve skoa på barna før du kjøper de om du ikke er sikker på str! Hjelper ikke spørre her, vi vet ikke hva som passer til barna dine.

Ta med deg tjukkesokker så de får prøve med de på. Skjønner ikke det er så stress...

Anonymous poster hash: f343a...ca7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...