Gå til innhold

Er det ufint å ønske seg penger til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver faktisk å tømme huset mest mulig nå, få ut alt nips og småting vi ikke trenger. Vi har så veldig mye ting, og mye av det er velmente gaver og vertinnegaver og sånt. Veldig koselig å få, men vanskelig og plassere når vi har så mye. Og på grunn av liten plass er det begrenset hva vi har plass til, og nå prøver vi som sagt å kvitte oss med en del. 

Vanskelig da når det blir jul og vi fort får masse ting igjen. 

I tillegg skal vi pusse opp på nyåret, og så tenkte jeg at det går an å ønske seg et bidrag til oppussing, som et punkt på ønskelisten. Men det er kanskje frekt? 

Ikke misforstå, det kommer til å være nok av andre ting vi ønsker oss, vin, hjemmebakst og diverse annet. Men tenkte spesielt på disse som kjøper nips og pynteting fordi det er enkelt, så kan de få muligheten til å bare gi et bidrag på en 100 eller 200-lapp eller noe sånt hvis de heller vil det, øremerket til oppussing. 

Eller blir det bare teit å gjøre noe sånt? 

Anonymous poster hash: d5f9d...0f6
Skrevet

Ønsk deg gavekort på en spesiell kjede? Bedre enn penger syns jeg, selv om det går ut på det samme :)

Anonymous poster hash: cfa82...09b

Skrevet

Er så forskjellig fra familie til familie. I min familie er det totalt no-go, men i mannens er det helt normalt.

Anonymous poster hash: 626d8...4b7

Skrevet

Helt normalt i vår familie :)

Anonymous poster hash: a3d0d...d65

Skrevet

Jeg synes det ville blitt rart å gi penger til voksne, i alle fall hvis det er folk jeg får gave av selv. Til voksne tantebarn eller egne barn er det greit, for der er det meningen det skal være skeivt uansett, altså at vi gir mer enn vi får. Men til søsken eller venner ville det blitt helt feil for meg.

Anonymous poster hash: 6e9ce...e9d
Skrevet

Nå får ikke jeg/vi gaver av andre enn foreldrene våre. Men fra dem ønsker vi oss gjerne penger hvis det er noe spesielt vi trenger. De vil gjerne bidra til noe som vi trenger istedenfor å kjøpe masse svada.

Anonymous poster hash: 10304...79e
Skrevet

Da ville jeg heller ha ønsket meg pensler, maleruller, sparkel og maling. 

Skrevet

Kommer litt ann på fra hvem. Fra foreldre, besteforeldre syns jeg det er ok.

Fra andre ikke. 

Skrevet

Da ville jeg heller ha ønsket meg pensler, maleruller, sparkel og maling.

Det gjorde vi! Fikk forøvrig gavekort på monter, kom veldig godt med :-)

Skrevet

Syns det er helt greit. Broren min har akkurat flytta i ny leilighet og han ønsker seg gavekort. Syns man skal ønske seg noe man trenger.

Anonymous poster hash: 197d9...6e9

Skrevet

Syns det er greit. Jeg ønsket meg et år penger. Pengene skulle brukes på bil lappen.

Opplys om hva pengene skal gå til. Kanskje gavekort på en butikk dere vet dere skal bruke til oppussing.

Anonymous poster hash: a0afa...6e3

Skrevet

Ofte jeg ønsker meg penger i gave. Fordi det er noe spesielt jeg ønsker meg, men syns det er for kostbart for å ønske seg fra en person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...