Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #1 Skrevet 21. oktober 2014 Vi har funnet et nydelig hus i Sveitserstil fra 1901 til kr 500 000 (ekstremt billig her jeg bor). Huset skal brukes som hytte. Det har 4 soverom, innlagt strøm men ikke vann, 900 kvm tomt. Nydelig beliggenhet på landet. Problemet er at det har setningsskader i grunnmuren og noe råte. Noen vinduer må byttes. Vi er ikke så veldig handy, så vi må leie noen til å fikse dette. Ville dere kjøpt huset? Har lett etter hytte/ fritidsbolig i dette området i årevis, første gang det dukker opp noe.... Anonymous poster hash: f4113...14c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #2 Skrevet 21. oktober 2014 Råte ja. Setnibgsskade nei. Anonymous poster hash: 0400d...66c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #3 Skrevet 21. oktober 2014 Ok, jeg trodde kanskje råten var verst. Hvorfor ville du ikke kjøpt med setningsskade (tell me like I`m 5 years old) Anonymous poster hash: f4113...14c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #4 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg er ingen ekspert, men setningsskade betyr vel noe sånt som at huset ikke står trygt lenger. Det synker/sekker ned en eller flere steder. Det betyr ofte at grunnmuren er ødelagt og jeg tror det kan fort kan gjøre huset farlig/ubeboelig hvis det ikke kan heises og fikses,.. Det høres i alle fall veldig dyrt ut! Anonymous poster hash: 20873...6ff
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #5 Skrevet 21. oktober 2014 Vi har funnet et nydelig hus i Sveitserstil fra 1901 til kr 500 000 (ekstremt billig her jeg bor). Huset skal brukes som hytte. Det har 4 soverom, innlagt strøm men ikke vann, 900 kvm tomt. Nydelig beliggenhet på landet. Problemet er at det har setningsskader i grunnmuren og noe råte. Noen vinduer må byttes. Vi er ikke så veldig handy, så vi må leie noen til å fikse dette. Ville dere kjøpt huset? Har lett etter hytte/ fritidsbolig i dette området i årevis, første gang det dukker opp noe.... Anonymous poster hash: f4113...14c Jeg hadde tatt med meg en snekker eller annet fagfolk og gått over boligen sammen med dem før jeg kjøpte i så fall. Så ville jeg kanskje lagt inn bud med enkelte forbehold om nødvendig. Anonymous poster hash: 983ee...bf6
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #6 Skrevet 21. oktober 2014 Ja, vi skal se om vi får leid en snekker eller noe og ta med på visning. Mannen driver og søker råd hos en kjenning akkurat nuh. Anonymous poster hash: f4113...14c
Hjertefru Skrevet 21. oktober 2014 #7 Skrevet 21. oktober 2014 Skjønner at dere er sjarmert av huset, men setningssokader...aiai det får mine varsellamper til å lyse. Som hun sier over kan det føre til at huset klapper sammen på et eller annet tidspunkt for å si det banalt. Ta med en byggkyndig person på befaring i alle fall! Råte er ikke det verste; "bare" å bytte ut det som er råttent. Kan fort bli dyrt med gammelt hus, spesielt om ingen av dere er spesielt handye...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #8 Skrevet 21. oktober 2014 Det kommer også an på hvor i landet det er. Setningsskader på leirgrunn kan være vanskelig/dyrt å fikse, da det kan være vanskelig å finne fast grunn i leira. Spesielt om det er kvikkleire. Der vi bodde tidligere ble nabogrunnen undersøkt for å finne ut hvor dypt de måtte bore påler for å finne fast grunn, det viste seg at kvikkleira var 50m tykk... Det var godt å flytte hjem igjen til fjellgrunn. :-) Anonymous poster hash: 6e396...e29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå